• jaffalight

svärmor & mamma på möhippa

hallå tjejer
    tänker ni ha med er eran mamma & svärmor på eran möhippa.
    min möhippa är något jag vill göra med mina vänner inte min svärmor eller min mamma

• Svar på tråden svärmor & mamma på möhippa
  • jaffalight

min sambo är oförstående han tycker jag ska vara ödmjuk och gilla läget jag har inget att säga till om..
    han gillar speksa stå i centrum med alla men de gör inte jag de är de värsta jag vet han har ingen förståelse

• brud  nästa år

Jag hoppas verkligen inte at min mamma och svärmor är med på min möhippa och det tror jag inte heller.

Jag var på en möhippa när min kompis skulle gifta sig där var mamman, svärmoren och alla fastrar och mostrar med det var jättetrevligt men i den släkten funkar det men själv skulle jag aldrig vilja ha det så.

• Lady o Lufsen

Skulle ABSOLUT bli glad om min mamma, som tyvär är död, och svärmor fick en inbjudan till hippan!!
    Är fullständigt övertygad att både min mamma och svärmor skulle veta när det var dags att "lämna oss ifred"...dom skulle säkert bara vilja vara med och äta...

• Brud i Vinterhagen

Jag vill verkligen ha med min mamma eftersom vi delar väldigt mycket tillsammans, men hon larvar sig och säger att nej men mammor ska inte vara med på möhippan... SKiter väl i vad traditionen säger, hon ska med! Tror inte att min svärmor vill vara med men jag skulle inte ha något emot det. Så länge de som vill vara med är glada och är där för min skull struntar jag i om de är släkt eller vänner!

•  Miss Cee

Svärmor, mamma, mostrar och svägerskor ska hålla sig _långt_ från möhippan!!! Så vida bruden inte uttryckligen klargjort att hon vill ha dem med (eller de har ett så nära förhållande att det är uppenbart).

Möhippan är för vännerna, inte för att 50% av gästerna ska få ett extra party.

(Sa jag som hade både mamma, pappa och deras sambos med på möhippan. Fast bara under själva kidnappningen och första delen som var i anslutning till den. Det var helt ok för min del, men sen när vi åkte så följde de ju inte med. HAde INTE velat ha dem där resten av kvällen.)

• FrkF

För mig är det en självklarhet att min mamma och min svärmor ska vara med på min möhippa. Detta vet min brudtärna. Jag och min mamma har en väldigt nära relation så det vore konstigt om hon inte var med på min hippa.

• jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

Jag hoppas verkligen INTE att dom ska vara med,fy sjutton:(

Sorry gillar svärmor,men jag vill verkligen vara med mina vänner jag valt själv;)
    Svärmor/mamma väljer man ju inte själv;)

• Stora A

Jag vill absolut att min mamma och hennes närmsta vän ska vara med på min möhippa! De är ju mina absolut närmaste, plus att när min mamma är med så brukar allt bli perfekt! ;) Nästan i alla fall...

Min svärmor har tyvärr gått bort men hade hon varit kvar hade jag gärna haft med henne också!

Allt beror ju på vilken relation man har och dessutom är min mamma bara 19 år äldre än mig och mina vänner mittemellan oss så det ska nog gå kalas!

• Zozo

Det beror ju helt pa vilken relation man har till dessa och vad man ska göra pa möhippan...
    Jag fick en fruhippa med vinprovning och där var ALLA damerna med! Jättemysigt och precis vad jag ville ha. Tjejkvällar kommer vi att fortsätta ha även efter bröllopet, sa klart!

• Lady o Lufsen

Miss Cee:

Varför skulle just mammor, svägerskor, mostrar och svärmödrar se hippan som en chans till ett extraparty??

• Balinda

Miss cee

Svägerskor??? är det inte lite taskigt att förvänta sig att dem ska hålla sig borta? Dem är ju fota i ens egen ålder..
    Sen är det väl ingen som föräntar sig ett extra party det brukar ju kosta massor att vara med.

• guldplutt

jag tror tyvärr inte det blir ngn möhippa för mig, men blev det det skulle jag inte tro att varken mamma eller svärmor var med.

däremot kommer vi att ha en uppdelad middag kvällen innan bröllopet, med tjejer för sig och killar för sig (vi gifter oss utomlands, så vi samlar alla som kommit ner). då kommer även mamma o svärmor att vara med.

• littlepixiegrl

Min svärmor bor på Irland, så det är ju inte aktuellt och jag frågade faktiskt både mamma och min svägerska (brorsans fru) om de ville bli inbjudna, men dte ville de inte! :)

•  Miss Cee

Lady och Lufsen>>
    Nej jag menade inte att just de nämnda skulle se möhippan som det. Inget ont om svärmödrar/mammor/svägerskor :)
    Jag menade endast att en del människor tycker att alla kvinnor som ska gå på bröllopet oavsett relation till bruden, ska gå med på möhippan för att de ska lära känna varandra bättre. Det är ju en trevlig tanke, men riskerar ju att förta en del av det som är grejen med möhippan, att bruden ska få ha en kul kväll med dem som kan räknas till "vänner".
    Men jag menade inte att peka ut mammor/svärmödrar personligen :)

Balinda>>
    det jag menar är att man inte automatiskt ska räkna in svägerskor. Har man dock ett nära vänskapsförhållande med sin svägerska så kan hon ju så klart vara med. Men många är ju "bara" svägerskor med varandra. Jag gillar min svägerska, hon är trevlig, men vi har ganska lite gemensamt och hon är ingen "Vän" i den bemärkelsen. Inte mer än min svåger. Faktum är att jag hellre sett min svåger på möhippan än svägerskan.

Vill inte trampa på några tår här :)

Tycker bara att en möhippa ska hållas för dem som är som "Vänner", och att man inte ska förivra sig och förvandla möhippan till en släktträff, med en massa släktingar som bruden inte känner på samma sätt för.

• Majsan_älskar_Martin

Nä fy för den lede...

Gillar svärmor & mamma men aldrig i livet att jag skulle vilja ha dom med på möhippan!

• Brud 4 augusti

Jag kände ungefär likadant som de flesta här, nej nej och återigen nej... nu handlar dock detta om min mamma och "extramamma"(=bästa kompisens mamma, min mammas bästa kompis oxå) men vi har löst det nu, dagen innan den stora bröllopsdagen ska jag + mina tre tärnor sova hos mina föräldrar (killarna sover hemma hos oss) och på kvällen/eftermiddagen dagen före tänkte vi ha lite ostbricka, vin m.m. dock ej för mycket men mest sitta och mysa tillsammans, så det blir juh ändå att de får vara med på något sätt, bra lösning tyckte jag eftersom vi bor inom gångavstånd till varandra ;)

• Lady o Lufsen

Miss Cee:
    Då förstår jag vad du menar...

• Bröllopsplaner

Jag vill ABSOLUT INTE ha med dem på min möhippa!

• jaffalight

min tärna kommer säkert bara skratta när jag säger att jag inte vill ha med dom

• SpookysKira

Min svarmor var med pa min hippa, jag hade lika kul for det. Svagerskan var ocksa med, hon var en av mina tarnor :)

Svar på tråden svärmor & mamma på möhippa