14 juli 2007
vi har inte heller träffat prästen, får nog höra av mig snart.. Hon kanske går på semester o kommer tillbaka någon vecka innan vigseln bara o det känns way to late..
vi har inte heller träffat prästen, får nog höra av mig snart.. Hon kanske går på semester o kommer tillbaka någon vecka innan vigseln bara o det känns way to late..
våran präst hade ringt idag på telefonsvararen föreslog 19 eller 20 juni som datum för vigselsamtal. det blir nog bra.. vi fick välja om vi ville träffa henne i kyrkan eller hemma, jag tror att vi väljer kyrkan för då känns allt mer på riktigt.. :)
Nu e vigselprogrammet klart och alkoholen beställd :)
klotjohanna: får jag fråga hur mkt era bib innehåller?
ja det var det jag trodde. Då har vi nog beställt för lite till vårat bröllop för om ni har så där mkt och det bara är hälften så har vi väldigt lite..
jag har följt det som står i denna tråden:; www.brollopstorget.se/Forum-1-15/m1156838.html och snigel hade ju inte så mycket vi har räknat på att ca 44 gäster kommer dricka och har köpt:
6 bib med vitt vin
3 bib med rött vin
2 flak med öl allstå 48 st
2 flak cider alltså 48 st
3 olika avec till kaffet
6 st champange
En bib innehåller ungefär 4 vinflaskor..
Vi har gjort klart både festprogram och vigselprogram..
Idag har iaf våran alkohol kommit från Tyskland, beställde i fredags så här går det undan.. :) Ska hämta den imorrn på bussgods. Tärnklänning är nu beställd och imorrn tänkte jag klippa till våran sizoflor. Sen är det snart dags att börja gå in skorna..
Våran hindersprövning tog typ en vecka att få tillbaka..
Candy_lover: Vi beställde från denna sida www.spritovin.se/ sedan är det bara att plocka ihop det ni vill ha och gå till kassan. Där får du olika frakt alternativ, välj det som passar er bäst. Vi valde med transportgaranti, lite dyrare men man får nya varor inom 30 dagar om det skulle fastna i tullen. Sedan kommer varorna till närmaste avhämtningsställe. Hos oss var det bussgods. Fråga bara om du har några frågor, jag hjälper gärna till..
Idag är det exakt 50 dagar kvar.. :)