14 juli 2007
Hej hej.
Har inte vart här på ett tag nu. Hyr ligger ni andra till i planeringen? Här känns det som allt börjar falla på sin plats :)
Hej hej.
Har inte vart här på ett tag nu. Hyr ligger ni andra till i planeringen? Här känns det som allt börjar falla på sin plats :)
Ting: För att vi ska få plats med borden på ett snyggt sett i festlokalen behöver vi ha fyra bord lägst fram och då blir det 6 bord som sticker ut från honnörsbordet som ett E ungefär, alltså ihop 2 och 2. Det får plats 3 st vid varje långsida på borden alltså 12 st på 4 bord (för ingen kan ju sitta där vi ställer ut dom andra borden). Och med dem jag räknade upp så är vi 10 st. Men tack för att du ville hjälpa till :)
Starstruck: sån tårta ska vi ha
Chokald lager, hallonfyllning och vaniljlager. Täckt med sugar paste
Ting: vad skönt att ha en träff med alla inblandade... det hade jag också velta ha, om nu inte alla bodde 55 mil bort...
Vi har börjat på bordsplaceringen, men det är ju jättesvårt!!!
Gabbies: våra tidsplaner är ganska lika
9:00 smink
10:00 håruppsättning och lunch
13:00 Fotografering
16:00 Vigsel
i dag ringde hon från blommsteraffären och gav mig priserna, så nu är det avklarat. I lördags var jag inne i guldsmedsaffären för att lämna in förlovningsringarna på puttsning och fick prova min brud ring. Det var tur att jag gjorde det för den var för liten och felgjord. Inte allls så som vi och hon som tog i mot beställningen kommit överänns om. Så nu ska de göra om den, skulle vara klart efter midsommar.
Här har inte varit lika lugnt som hos er andra, vi har haft kris i våran familj, då hans barn började bråka m.m. Så han och deras mamma fick ha ett samtal med dem ang bröllopet och våran relation till varandra. Var nära att inte bli nått bröllop utan seperation. MEN nu är allt löst (hoppas jag).
Junibrud_14:e: vad jobbigt med barnen, det måste vara svårt för såväl er som för dem.
Är det någon av er som har provat någon bordsplacerings mall via datorn? eler ritar ni alla upp för hand? När jag läser era tidsscheman så får jag lite panik. Så här ser vårat ut.
10.15 till frissan
13.30 sminkning
14.30 - 15.00 Påklädning, kissa, andas
15.30 vigsel
16.15 Fotografering
Gabbies: Hur många sidor har ni i ert festprogram? Kör ni flera färger, eller bara svart text?
Tidsschemat kommer säkert att spricka någonstans under dagen gång men vet ni.... jag tror jag blir gift ändå.
Ting: Jag tycker att din tidsplanering ser jättebra ut. Varför får du panik?
Vårat festprogram är 12 sidor och vi kör med färg, jag tycker att det blir så tråkigt annars.
ÄNTLIGEN har vi köpt hans kostym, det blev en sandfärgad linnekostym!!! mkt fin och matchar min klänning bra...nu måste vi bara hitta en skjorta, skor och passande slips...men han tappade lusten att shoppa efetr att h ainhandlat kostymen fastän han var nöjd...så jag får försöka släpa ner honom en annan dag=)
dessutom gjorde vi en slutbetalning¨på vår resa...har oroat mig men nu e det klart!!!!
nu e det inte mkt kvar att göra mest småsaker...
Vad skönt med klädseln Starstruck, det är nog lugnt med skjorta och slips, vi bestämder precis att vi ska köpa hans slips samma vecka (och då ha med en ros i den färgen jag ska ha så att det matchar )
var ska ni åka allihop? (om ni nu ska åka?)
Vi beslutade oss tillslut för västindien och Aruba. det ska bli helt underbart.