14 juli 2007
Hej hej.
Har inte vart här på ett tag nu. Hyr ligger ni andra till i planeringen? Här känns det som allt börjar falla på sin plats :)
Hej hej.
Har inte vart här på ett tag nu. Hyr ligger ni andra till i planeringen? Här känns det som allt börjar falla på sin plats :)
catte: spännande, var det inte din m2b som inte har visat dig ringen också?
Jo precis, det var han det! Tydligen gillar han överraskningar!
så spännande...
nu börjar jag bli riktig nervös!!!! det är en del kvar att göra!!
Elisabet hjärta Christian: Vad har du kvar att göra?
vi åker till Maldiverna, får betala en slant för kalaset men det är det värt. Vi kommer att åka över jul och nyår, 14 nätter (4-stjärnigt), frukost middag inkluderat, kommer att bo i en beach villa och vi får betala 50 000:- men man gör det ju bara en gång så då får det kosta
Vi har lämnat över festprogramet till toastmastern och något vigselprogram kommer vi inte ha...tror jag. Nu ska vi skriva allas namn på glasen, vika servetter, skriva klart om alla till festprogrammet och dela ut uppdrag till gästerna.
Vad ska ni ge i present till den som sjunger, hjälper till osv...?
Vi var på gården där våran fest ska vara för att prov ställa upp borden för att se att allt fick plats. Det blev svettitgt ett tag och vi trodde inte att vi skulle få plats, men tillslut så ordnade det sig. Där vi ska ha festen är det väldigt spartanskt och därför måste vi fixa och köpa en massa saker som man i vanligtvis inte behöver. Kräver mycket jobb men det blir nog bra i slutändan.
Hittade jätte söta vita tygblommor med söta vattendroppar på från SIA som vi ska ha i små skålar med vatten i på borden. Gör det istället för att ha riktiga blommor, spar en del pengar och vi behöver inte oroa oss för att dom kommer vissna.
Jag har snart skrivit ut alla festprogram. Har satt ihop det första och vi är jättenöjda!
Ting: här är vår lista på vad som behövs innan bröllopet.
Lämna in klänning för justeringar
Placeringskort
Festprogram
Beställ menyn
Gå in skorna
Naglar
Klippning
Presenter till medhjälpare
Hämta klänning och underkjol
Engångskameror
Underkläder
Tyg och dekorationer
Lämna skålar, från lokalen, till blommorna
Lämna blommor till tårtan
Köpa slips
Lämna ringar för putsning
Köpa vatten/läsk
Bestämma och fixa nattamat
Tilltugg till brudskålen
Dekorera och duka
Hämta servetter och Linnedukar
Rispåsar
en månad kvar!!!! idag ska jag börja gå in skorna
Ska oxå börja gå in skorna och ge till gudarna att fötterna inte svullnar nu i värmen pga graviditeten....Ska leta upp ett par back-up skor, ngn som sett några söta rosa ballerinaskor? (stark rosa)
nougat - vi köper en flaska champagne till solisten i kyrkan, manschettknappar till best man, smycke till tärna och näbbarna får en heldag med oss på Liseberg
Ska till sömmerskan i dag för första provning inför ändringar av klänningen (måtte inte magen växa för mkt )
Bra tips frokennina, tack så mycket!
Ja ni tjejer nu börjar det verkligen att dra ihop sig...en månad kvar...spännande!!!