14 juli 2007
av 73 st bjudna så kommer 60 st.. Men några visste vi inte skulle komma men bjöd dom iaf så att dom skulle känna sig välkomna..
av 73 st bjudna så kommer 60 st.. Men några visste vi inte skulle komma men bjöd dom iaf så att dom skulle känna sig välkomna..
skickar över lite lugn till alla 14 juli brudar. Jag sitter här lugn som en filbunken men jag vet varför jag är så, har fått det klart för mig sedan i måndags.. men tro mig det är inget ni vill vara med om.. men lite av lugnet inför bröllopet kan ni få.. :)
Nu har jag precis kommit hem från frissan. Har varit och pratat lite bröllop, dock gjorde vi ingen provuppsättning men jag tror att det kommer att bli jättebra. Ska dit några dagar innan och slinga håret och göra naglarna..
Vi ska inte ha någon bordsplacering förutom vid honnörsbordet. Det blir 10 st som sitter där. Jag och C, mamma o pappa, hans mamma o pappa, min syster med familj. Men jag har 2 platser över, vet inte hur jag ska lösa det. C har inga syskon..
Glömde skriva en del saker. Festprogrammen håller jag på att skriva ut, pappret tog slut så måste köpa mer imorrn. Vigselprogrammet är klart i datorn men vi vill inte skriva ut det förrän vi pratat med prästen om psalmer, sånger osv. Det är även dags snart att börja gå in skorna. Jag solar solarium 2 ggr/vecka för att få lite färg (blir bara röd i solen). Under denna vecka ska jag ner o lämna in klänningen för att den behöver läggas upp, den 19de ska vi träffa prästen. Den 11 juli ska jag till frisören för att göra ljusa slingor och förlänga naglarna, fredagen innan bröllopet ska jag dit o lämna allt som jag ska ha på mig på bröllopsdagen. Sedan är det dags. Hoppas att våran tidsplanering håller bara:
8:30 Var hos frisören. 2 ½ timme för håruppsättning, 30 min för lunch, 1 ½ timme för sminkning.
12.30 Bege oss till fotoplatsen
13.00 ? 15.00 Fotografering
16.00 Vigsel
Ting: För att vi ska få plats med borden på ett snyggt sett i festlokalen behöver vi ha fyra bord lägst fram och då blir det 6 bord som sticker ut från honnörsbordet som ett E ungefär, alltså ihop 2 och 2. Det får plats 3 st vid varje långsida på borden alltså 12 st på 4 bord (för ingen kan ju sitta där vi ställer ut dom andra borden). Och med dem jag räknade upp så är vi 10 st. Men tack för att du ville hjälpa till :)
Ting: Jag tycker att din tidsplanering ser jättebra ut. Varför får du panik?
Vårat festprogram är 12 sidor och vi kör med färg, jag tycker att det blir så tråkigt annars.
Vi önskar oss ju bidrag till resan i bröllopspresent så vi får se hur mkt vi får. Men vi skulle gärna vilja åka på kryssning i Karibien eller liknande.
Jaha nu sitter man här med tandbleking i munnen för att få vita tänder. Jag hoppas verkligen att det funkar.
Jag har snart skrivit ut alla festprogram. Har satt ihop det första och vi är jättenöjda!