• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080505 blivandefruandersson08 ? danielatheresew.weddingannouncer.com

080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 snitte ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080802 angelica79 ? angelicarichard.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 madlin ? linjer.blogspot.com
    080809 Jenny_Åland ? blogg.gamman.se/Jenny_Åland

sajber.pillan ? home.gamman.se/pillanochkjelle
    chickpea
    Budgetbrud2008
    Finlandssvensk

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html
    5. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m2038902.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6
  • InaHjärtarAdam

förresten, drömde att en av mina lärare hotade med att ta bort mitt mvg om inte hon fick använda min brudklänning i en teaterpjäs! hahah!
    jag svarade henne att visst, men blir det minsta fläck på den så är du skyldig mej 1800kr;)

• Pumpkin

Ja ni har det då för stressigt tjejer Själv har jag det ganska stressigt också, men det är jag ganska bra på att förtränga Flyttgubbarna vill komma redan på söndag och packa/hämta våra grejor! Så vi får väl se, endera får vi bo på golvet i 4 nätter, eller så får vi flytta ut till Lasses föräldrar på söndag. Vet dock inte hur jag ska kunna slappna av med katterna i det där huset...

• Madeleene

Brud 2008: Jo tack jag känner mig "klar". Vet hur vi vill ha det, har kommit på mat. Nu gäller det bara att fråga prästen om det är okej att gifta sig så. Även få klart när man kan boka honom\henne. Lokal behöver vi inte boka, kanske försöka få tag på någon husvagn så folk kan sova i. Handlandet är inte klart tar vi närmare. Ringen är klar skall beställas\betalas och hämtas (närmare nästa sommar).

Hur går det själv? Åh vad roligt, när skede detta roliga? När ska ni börja boka möten?

Norrsken: Okej, då kanske april är bra för oss eller mars, vi gifter oss i 8 eller 9 augusti (8e är m2b:s födelsedag, det var han själv som sa det datumet) jag vill tidigare på sommaren tanke på rötmånaden och mat i jordkällare. Har ni mycket kvar att planera eller är ni klara men inte inhandla allt?

Åh vad läst jag blir på BT, precis när jag hade skrivit till brud 2008 då bestämde dem sig att stänga ner sajten. *morr* men nu kommer inlägget istället.

• Pumpkin

Madeleene: Gifter ni er i augusti så räcker det nog med mitten på april till och med

Vi har det mesta klart för oss, men de stora bitarna fattas ju fortfarande - lokal & kyrka. Men ingen panik än så länge Inhandlingen ska väl påbörjas allteftersom här har jag tänkt.

Vad är det för utformning ni tänkt er av vigseln, eftersom du inte vet om prästen går med på det eller ej?

• madlin

Men ååh, jag som trodde de fixade med forumet igår hela dagen när de låg nere - att den där ändringen så de pratade om skulle ske. Men inte då!

En fråga... om man börjat pilla på en gammanhemsida, kan man då inte radera den sen? Måste vara blind men jag hittar inte nåt sånt..

• Madeleene

Norrsken: Var så jag tänkte också att det skulle räcka. Men tanke på att det är sommar och semestrar tänker jag på. Det är många som lägger semester redan i mars om man jobbar inom vården som exempel eller dagis. Okej, känns det skönt att det mesta är klart?

För när min m2b:s så blev inte prästen nöjd över att de ville använda just en präst från den församlingen. För det inte hade anknytningar till församlingen. Men då berättades det att de hade varit där som barn och då gick det bra. Men jag har precis mailat min konfirmations präst och frågat henne om hon har möjlighet (hon bor i närheten). Det känns som att cirkeln börjar få ett slut då (för mig allafall). Hon har varit en stor del av mitt liv när jag sjöng med i barn kyrkokören som alla gjorde när man var små i vår by. Så vi får se vad svaret blir från henne. Jag skulle bli så otroligt glad om hon kunde göra det, kosta vad det kosta vill så behöver man inte blanda in den kyrkan.

Oj nu blev det långt, ber om ursäkt för det.

• Maggies

Madeleene: Vi gifter oss 11 augusti i år och skickade ut inbjudningarna runt 10-11 april.

• Madeleene

Lucy: Okej, men då kanske det blir bra i mitten av april nästa år. Tack för den informationen, nu blev det ju lite pirrigt i magen för det är mindre än ett år kvar dit

• Brud 2008

Madeleene: Vi ska träffa han som håller i lokalen och arrangemanget där typ nästa vecka, men annars får väl det mesta bli till hösten eller så...

Jag har också funderat mycket på när man ska skicka inbjudningarna. Vi gifter oss ju redan i slutet av juni, men eftersom vi ska skicka save-the-date är det kanske inte så bråttom... Kanske i mars typ?

• Pumpkin

Madeleene: Ah, då är jag med Hoppas ni får som ni vill!

Haha, läste en skitrolig grej på FL från tjuvlyssnat.se nyss:

I en mataffär, Täby C:

Barnet: Men jag viiill ha godis mamma! Viiill!!
    Mamman: Om inte du är tyst nu så dör Björne!
    Barnet blir mycket tyst.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6