• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080505 blivandefruandersson08 ? danielatheresew.weddingannouncer.com

080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 snitte ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080802 angelica79 ? angelicarichard.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 madlin ? linjer.blogspot.com
    080809 Jenny_Åland ? blogg.gamman.se/Jenny_Åland

sajber.pillan ? home.gamman.se/pillanochkjelle
    chickpea
    Budgetbrud2008
    Finlandssvensk

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html
    5. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m2038902.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6
  • madlin

~Norrsken~: Ja vår kisse får sprutan, han blir sådär slö o slapp. Han är vaken, men.. inte mer.. Mest ligger o tittar, piper lite då och då när han orkar. Men då har jag suttit o klappat på honom genom gallret. De brukar pigga på sig efter drygt 3-4 timmar - men de är ju groggy! Helt pigga blir de inte förräns efter drygt 12-24 timmar, det skiljer ju sig lite.

• Pumpkin

madlin: Okej, men det blir nog bra. Hon sa att de borde hålla sig lugna större delen av resan i alla fall, så det duger för oss Ska se till att inreda nya stora buren med kuddar och filtar så att det blir riktigt mysigt

Hur har ni gjort med mat åt kissen innan han fått en sån spruta? Kan de äta normalt innan? Tänkte när man ska kastrera dem så ska de ju inte äta en massa innan, i alla fall inte honor.

• madlin

~Norrsken~: ja de kommer nog gå jättebra ska du se, bättre än utan spruta iallafall! ;) De är ju ett stort plus!

Mycket filtar är bra, även en filt att lägga utanpå så de blir mörkt - de kan vara lugnande också!

Vår veterinär har bett oss att inte ge någon mat samma dag som sprutan ska ges. Men vatten ska de alltid ha tillgång till.

• Pumpkin

madlin: Jo, vi ska se till att det blir varmt, ombonat och MÖRKT!
    Då får de sista målet mat på onsdagkväll då, som jag trodde

• madlin

~Norrsken~: ja ta bort maten vid midnatt så blir det bra! För varmt ska de inte heller ha, då kan de bli illamående för DET istället, lagomt är bäst!

Mest använder jag filt över reseburen på 3 sidor - så bara en sida är öppen. Katter kan bli stressade att ha fler sidor att ha "koll" på.

• Pumpkin

madlin: Lagom är alltid bäst

Jo, jag vet att katter kan få det lite jobbigt när de ser för mkt susa förbi, det har med deras känsliga balanssinne att göra har jag för mig

Haha, det är konstigt. Jag kan läsa hur mkt som helst om katter, delta i kattdiskussioner och informera om ditt och datt gällande katter och hur de ska skötas, men när det kommer till en sån här situation och det är mina egna katter, då blir det bara för mkt

• madlin

~Norrsken~: samma här! *s*

• Rheannon

Hur blir honkatter efter att de kastrerats?

• Pumpkin

Vår honkatt ändrades i princip inte alls, vi slapp bara det hemska oljudet hon ställde till med när hon ville få sitt

Men en del katter blir ju mkt lugnare och gosigare efter kastrering...

• madlin

Rheannon: de springer inte runt o skriker när de löper, vissa honkatter kan fortsätta "fejklöpa" men skriker inte som förut dock. De blir även lite lugnare, precis som hankatterna.

Precis efter kastreringen så är de ju rätt groggy och lite medtagna över ingreppet - de brukar ha lite svårt och hoppa upp i soffan etc men det är mest första dagen/dagarna de är så. Sen är de som vanligt! De får ju även tratt, vilket många katter inte gillar. Men de vänjer sig fort!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6