• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080505 blivandefruandersson08 ? danielatheresew.weddingannouncer.com

080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 snitte ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080802 angelica79 ? angelicarichard.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 madlin ? linjer.blogspot.com
    080809 Jenny_Åland ? blogg.gamman.se/Jenny_Åland

sajber.pillan ? home.gamman.se/pillanochkjelle
    chickpea
    Budgetbrud2008
    Finlandssvensk

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html
    5. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m2038902.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6
  • MrsNyberg2B

Nu kommer han nog snart hem, den käre sambon! Det är tur, för jag börjar tycka det är lite tråkigt här ensam.. Lite kluvet är det allt, visst är det skönt att vara ensam ett tag, men det är rätt trevligt med lite sällskap..

I maj ska jag träffa min ena tärna! Det ska bli så roligt, vi ses sällan nämligen! Vanligtvis bor hon i Umeå men i sommar ska hon bo i Kalmar och jobba där, så då passar vi på att fara dig och besöka både henne och sambons vän! Stor fördel med vänner som befinner sig på samma ställe - och hon lär känna någon mer i Kalmar. Perfekt tillfälle för lite bröllopsplaner också!

Choklad är förövrigt underbart - köpte körsbärschoklad på Chokladmässan - riktigt, riktigt gott! Ihop med kaffe speciellt!

Hur många av er har prova embossing? Är det svårt?

• Maggies

MrsNyberg2B: Choklad är... gott!

Embossing är inte alls svårt. Gjorde det på våra inbjudningar. Du kan se bilder på gamman.se.

• MrsNyberg2B

Okidok! Bra Lucy! Då kan jag om inte annat fråga dig! Perfekt.. Det var hemskt vackra inbjudningar! Jag lutar mer åt att fixa något enkelt och väldigt stilrent i stil med dem du gjort. Har gjort ett sånt exempel här också..

Nu har även jag drabbats av fenomenet "vi som vill bjuda in några vi känner". Toastmaster frågade sambon om han fick ta med några kompisar. Vi träffas lite då och då på någon fest här och där, inte särskilt ofta men vi känner till varandra iaf och trivs med dem. Det känns ju lite jobbigt att råka ut för sånt - inte för att jag ogillar tjejerna, de är jättegulliga båda två, men det innebär ändå en extra kostnad på nästan en tusenlapp för oss, och ska en så kanske fler vill.. Samtidigt är det ju trevligt att folk vill komma, jag menar, det kan man inte säga annat, men som sagt - det kostar extra! Men kanske man skulle kunna få med dem om några tackar nej, fast då blir det ju lite som att bjuda med armbågen..

• MrsNyberg2B

Lucy - Ursäkta om jag upprepar mig, men jag måste bara säga igen: De är verkligen jättefina!!! Måste försöka bli lika bra som du! Panduro - here I come!

• Maggies

MrsNyberg2B: Tack. Det är inte på långa vägar svårt att göra so jag har gjort. Hitta bara en bra stämpel, stämpeldyna och embossingpulver så kan det inte bli mer än perfekt.

Vi kör såhär - bjuder alla släktingar ut till kusinerna med familjer (totalt 80 st och lite för många för min smak, men vad gör man) och sen får alla som vill komma till kyrkan. Tror det blir bra. Eller, det måste bli bra för vi har ju redan bjudit alla.

• Maggies

MrsNyberg2B: Så många fina provkort du har gjort! Jag gillar det svarta med guldtryck, det lila med svart tryck och det vita med rosa hjärta - sött!

• MrsNyberg2B

Lucy - igen: Stämplarna från October Stamps, är de monterade på någonting eller måste man köpa till det? Jag är väl lite trög, men fattar inte riktigt på beskrivningen...

• Maggies

MrsNyberg2B: Man måste köpa till en akrylkloss/akrilblock att montera EZM-stämplar på. Själv kom jag inte på det förrän jag hade fått stämpeln, så det var bara att beställa en gång till.

• MrsNyberg2B

Aha, det var det jag misstänkte.. En sån akrylkloss förpackning alltså? Men fäster det fast sig av sig självt sen? Eller, hur är det med det - man vill ju inte att det ska bli snett, menar jag..

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6