• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080505 blivandefruandersson08 ? danielatheresew.weddingannouncer.com

080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 snitte ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080802 angelica79 ? angelicarichard.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 madlin ? linjer.blogspot.com
    080809 Jenny_Åland ? blogg.gamman.se/Jenny_Åland

sajber.pillan ? home.gamman.se/pillanochkjelle
    chickpea
    Budgetbrud2008
    Finlandssvensk

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html
    5. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m2038902.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6
  • Maggies

Jag har också tänkt tappa några kilon. Hade tänkt börja träna lite smått i början av den här veckan, men det gick åt skogen när jag blev sjuk. Problemet är att om jag minskar för mycket i mina mått så blir klänningen för stor. Blir knepigt. Men det hade varit skönt att komma igång med träning och få lite bättre kondis och lite mer muskelstyrka.

• Brud 2008

Ja, det har blivit för mycket för oss sedan henrik flyttade in, han har verkligen noll karaktär... Jag försöker vara duktig och äta frukt och dippa grönsaksstavar, men hur lätt är det när han frossar i chips

• Brud 2008

Lucy_: går den inte att sy in lite då? Annars kan du ju alltid vänta till efter bröllopet, det är ju inte så långt kvar, men hur kul är det

• Pumpkin

Lucy_: Det är ju typ alltid sådär, när man väl bestämt sig, ja då blir man sjuk

Brud 2008: Nej, det är ju inte så superlätt att vara duktig när det goffas chips bredvid Hos oss är det jag som har grymt dålig karaktär

• Brud 2008

Det är så för mig också, när jag kom igång med träningen blev jag deprimerad och kom inte upp ur sängen på veckor... Men nu har jag kört på ganska bra i april iaf, och igår tog jag en timmes promenad...

• Pumpkin

Tjoho! Fick det här svaret från rekryteraren på Proffice:

Hej,

jag tycker du har en väldigt bra bakgrund för arbete hos oss och vi är
    absolut intresserade av att anställa dig!
    Jag finns på plats i morgon från 8. Du kan väl ringa mig på morgonen så ska jag försöka besvara dina frågor :)

• Brud 2008

På tal om något helt annat! Hur mycket har ni andra sparat till bröllopet? Vi är bara uppe i 7500 hittills, men så har ju sambon bara fått två löner ännu, och denna månaden gick 6000 till tvättmaskinen, så det är ju inte så konstigt att det inte blev nåt över att spara

• Brud 2008

Norrsken: GRATTIS!!!
    Vad var det för jobb?

• Maggies

Brud 2008: Ja, det är sant. Den lär nog gå att sy in. Nja, vänta det tänker jag inte göra nu när jag väl bestämt mig. Dessutom är det ju på sommaren det är som lättast att vara ute och springa och röra sig, så det blir nog ett ryck innan bröllopet.

~Norrsken~: Precis. Så typiskt.
    Så roligt! Snart har du jobb.

• Pumpkin

Brud 2008: Tack Det är tjänst som ambulerande receptionist i deras uthyrningsverksamhet, dvs jag kan i princip få byta arbetsplats varannan dag men jag kan också få längre uppdrag på flera år. Det känns otroligt spännande och ganska perfekt för mig som lätt blir rastlös på samma plats. Och det är ju ett ypperligt tillfälle att knyta kontakter på arbetsmarknaden! Det enda som oroar mig lite är att jag kan få jobb i princip var som helst i Stockholmsregionen, dvs har jag tur så får jag i Södertälje/Huddinge, men har jag otur så kan jag få jobb i Täby = lååångt bort.

Vi har 17000kr sparat på kontot nu, men då har vi inte satt in månadens sparpengar, så 25000kr ungefär har vi väl då...

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6