• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080505 blivandefruandersson08 ? danielatheresew.weddingannouncer.com

080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 snitte ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080802 angelica79 ? angelicarichard.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 madlin ? linjer.blogspot.com
    080809 Jenny_Åland ? blogg.gamman.se/Jenny_Åland

sajber.pillan ? home.gamman.se/pillanochkjelle
    chickpea
    Budgetbrud2008
    Finlandssvensk

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html
    5. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m2038902.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6
  • Brud 2008

Hej flickor! Idag känns allt mycket bättre, nu har vi pratat ut lite... Det kan bli så jobbigt när man inte orkar ta itu med saker...
    Norrsken: Jo, jag förstår också att han tycker att det är mycket pengar, men han är lite så när det gäller allt... Igår när vi var och handlade mat så gick han och ojade sig hela tiden om att det var så dyrt, han har helt enkelt dålig koll på vad saker kostar... Det märks att han precis har flyttat hemifrån

• Pumpkin

Hehe, jag gnäller också när vi är och handlar, även fast jag bott hemifrån länge och vet vad saker kostar

• stjärngudinnan

Ina: Vilken härlig dag. Pizza , mmmm.

Norrsken: När är budgivningen klar? Nu har vi packat ner alla böcker och cd skivor här.. går sakta men säkert framåt.

Brud 2008: Vad härligt att höra att dte känns lite bättre idag!

Lucy: Hur går det för er i planeringen?

• Pumpkin

stjärngudinnan: Har ingen aning, när man är ensam kvar? Budgivningen börjar ju inte heller på riktigt förrän imorgon så...

• Pumpkin

Hmm, börjar bli lite fundersam mot vår mäklare måste jag säga. Han var ju hit i torsdags och satte ett utgångspris för lägenheten - 195000kr. Jag hade räknat med ganska mycket mer och har nu suttit och kollat på vad andra 2or här i stan ligger ute för. 7 av 9 ligger över 200000kr och en lägenhet i sämre skick, men lika stor som vår, ligger ute för 100000kr mer än vår! Visst, det är inte i samma område, men längre bort från stan 100000kr - det är mycket för 500 meter

Nu slog en tanke mig - visst, man ska inte sätta ett för högt pris för då kanske man skrämmer iväg intressenter, men om man sätter det för lågt så känns det som att folk inte budar lika mycket heller, för då känns det ju som att lägenheten inte är värd det? Eller tänker jag fel då? För om vi sätter ut lägenheten för 195000kr så vill ju folk knappast lägga mer än 300000kr för den, om ens det?

Svammel svammel, hoppas nån förstår vad jag menar.

• stjärngudinnan

Norrsken: Då missförstod jag dig. Trodde nu hade lagt det högsta budet på lägenheten och att ni väntade på om någonm skulle bjuda över, därav min fråga. Om du är fundersam, så fråga mäklaren varför det är sådan skillnad!

• stjärngudinnan

Norrsken: men 100000 låter mkt för 500 meter! Jag skulle nog fråga....

• Pumpkin

stjärngudinnan: Aha, så tokigt det blev då Nej, vi har lagt utgångsbudet bara för att vi inte kunde vänta tills det drar igång på riktigt, dvs imorgon

Ja, alltså det känns ju himla skumt alltså. Visserligen så hade mäklaren frågat Lasse hur mkt vi ville ha för den och då hade han svarar "Inte mindre än 200000kr" varpå mäklaren förordade 195000kr som utgångspris. Men jag menar, om det är mycket lägre än vad den är värd, då borde ju mäklaren säga det och inte gå på vad vi vill ha ut för den - vi har ju inte samma koll som han ska ha?! Nej, vi får nog ifrågasätta det helt enkelt. Hade jag träffat mäklaren när han var här så hade jag ifrågasatt på en gång...

• Cia-bruden

Hej tjejer!
    Minns ni mig?
    Ville bara komma in och säga hej och höra hur ni har det.
    Sambon är fortfarande inne på 2009, medans jag försöker få det till 2008. Men det är inte lätt att få honom på andra tankar.

• Pumpkin

Cia-bruden: Klart vi kommer ihåg dig Allt bra med dig? Vad har hänt sen sist?

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6