• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080505 blivandefruandersson08 ? danielatheresew.weddingannouncer.com

080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 snitte ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080802 angelica79 ? angelicarichard.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 madlin ? linjer.blogspot.com
    080809 Jenny_Åland ? blogg.gamman.se/Jenny_Åland

sajber.pillan ? home.gamman.se/pillanochkjelle
    chickpea
    Budgetbrud2008
    Finlandssvensk

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html
    5. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m2038902.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6
  • madlin

stjärngudinnan: va skönt med lite större, kommer säkert bli finfint när ni är klar :D

Cia-bruden: dig känner jag igen sen jag började hänga här, kul o se dig här igen. Hoppas du kan övertala sambon att satsa på 2008!

• Pumpkin

Cia: Sov gott!

Jag ska också krypa i säng tjejer. Natti natti!

• MrsNyberg2B

Goder morgon!

Jobbhelg = inget BTsurf.

Vi har en jättekonstig granne - igår kväll var det skrik och tjoande och vi undrade vad det egentligen var.. Kunde inte komma fram till om hon var ensam eller ej, om det var glatt eller ej. Det rycktes i dörrhandtag och möbler flyttades. Vi har inte något nummer i lägenheten till någon störningsjour, utan då behövde vi gå ut och ner i trapphuset.. Klockan var ju över 23, så man tänkte att det vore lägligt att kanske höra av sig dit. Hon har precis flyttat in, så vi vet ju inte om det är en engångsföreteelse eller om det är "vardag". Varken jag eller sambon har haft några grannproblem tidigare, men nu i den här stan är det störigt överallt. I vår gamla lägenhet bodde vi granne med en kille som åkte dit för knarkgrejer. Hundar och poliser och allt en kväll. Å så tror man att man bor lugnt och skönt här. Jag längtar ännu mer till en eventuell flytt.

Annars mår jag mest skrutt. Inget roligt någonstans... Helst vill man bara sova. Ska försöka släpa mig iväg till simhallen och träna lite nu, då är man ju lite aktiverad liksom.

• vårbrud2008

Godmorgon!
    eller god förmiddag kanske passar bättre.

Vi har i alla fall varit uppe sen 7, men har fått sova hela natten. Annat var det förra natten då sonen hade magknip. Min käre sambo hade gett honom godis och läsk då jag var borta på lördagskvällen, så då gick det som det gick. Min sambo fick ta natten mellan 2 och 6 och jag tog morgonen mellan 6 och 9. Var helt väck igår. Var på kalas en stund men sen gick vi hem.

stjärngudinnan
    Det vi har kvar är:
    ringar, meny, vigselprogram, präst, kantor, kläder till M2B plus sonen och lite andra småsaker. Men det mesta är under kontroll i alla fall och det är skönt.

Norrsken
    Snart är allt på plats och det känns bra. Räknar med att det mesta ska vara avklarat till midsommar eftersom det sen är semestrar nästan hela sommaren.

• Pumpkin

MrsNyberg: Skum granne! Ringde ni störningsjouren eller lät ni det vara?

vårbrud: Smart tänkt!

Själv sitter jag och funderar på det här med Proffice. Lönen kan ju variera rätt mycket från månad till månad eftersom man får betalt i timmar, vilket betyder att jag får ju inte lön om ett kontor är stängt pga helgdagar och så - vissa månader kan man ju alltså inte komma upp i snittiden som månadslönen är beräknad på osv. Tycker det känns lite jobbigt... Men samtidigt, ett jobb är ju ett jobb, och jag har en tryggad inkomst på minst 80% av månadslönen oavsett hur mycket jag jobbar en månad...

• Maggies

Cia-bruden: Det har väl inte hänt så mycket speciellt sen sist tror jag. Livet rullar på och snart är det sommar och bröllop.

• Maggies

MrsNyberg2B: Lät ju inte alls kul. Hoppas det blir bättre eller att ni får flytta snart.

• InaHjärtarAdam

cia-bruden:
    hej och välkommen tillbaka:)
    visst var det du som var bebissugen?
    kommer inte exakt ihåg när du försvann från tråden men vi fick iallafall reda på för en o en halv månad sen ungefär att vi väntar barn :D det är väl det som har hänt i vårat liv och det vi är mest fokuserade på just nu. bröllopet kommer i andrahand tyvärr..

• Cia-bruden

madlin,
    Jag hoppas också att jag lyckas. För 2009 känns väldigt långt bort just nu.

Lucy,
    Åh, då är det ju inte lång tid kvar för er

Ina,
    Nu blev jag ju inte ett dugg avis *ironi*
    Vad härligt! Hur känns det?

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6