• chiqitita

Hur ofta pratar ni med era föräldrar/syskon?

Ni får ursäkta om jag upprepar mig. Kommer faktiskt inte ihåg om jag redan har ställt den här frågan.
    Jag pratar inte speciellt ofta med mina föräldrar. Det blir däremot en email varannan dag kanske. Men mannen däremot pratar med sina varje dag. Antingen ringer hans pappa honom eller så ringer han dom på sin mobil på vägen till jobbet varje morgon. OK, att dom kanske bara pratar tio minuter, men ändå! Sen pratar han även med sin bror varje dag. Jag tycker det är mycket. Vad tycker ni?
    Inget jag kan bestämma såklart. Men jag blev bara nyfiken på hur ofta andra pratar med sin familj.

• Svar på tråden Hur ofta pratar ni med era föräldrar/syskon?
  • MissGalbadia

Jag pratar med mamma några gåneger i veckan, lika med pappa. Pratar aldrig någonsin i telefon med mina bröder.

Min fästman snackar väl nån gång i månaden med sina föräldrar i telefon, men dom bor ju i samma stad som oss, min familj bor i en annan.

• e234

Pratar med mina flera gånger i veckan. Träffas lite mera sällan eftersom jag inte bor i Sverige och reser en del i jobbet.
    Min man blir lite avundsjuk på det nära förhållande jag har med mina föräldrar och önskar att han kunde ha samma kontakt med sina föräldrar som jag har med mina. Men han ringer sina föräldrar och syskon hemma i sverige ofta.

Det är väl jättemysigt att din man har sånt varmt förhållande med sin familj!!!

• Brud 2008

Jag tycker också att det låter mysigt att ha ett så bra förhållande med sina föräldrar!
    Jag pratar med min mamma kanske några gånger i veckan, men inte med pappa så ofta eftersom han inte är den pratiga typen, samma med min syster
    Min sambo ringer i stort sett aldrig till sina föräldrar, vi har väl inte det bästa förhållandet med dem av många anledningar...

• Lilla Li

Jag pratar med mina föräldrar minst en gång i veckan, ibland oftare. Han har ungefär samma frekvens med sina föräldrar.

• Snart_FruL

Jag har bara min mamma, och vi pratas vid flera gånger i veckan. Hon bor sex mil härifrån och vi träffas inte så ofta. Jag och mamma hör av oss till varandra ungerfär lika ofta.

Min pappa har jag pratat 4 gånger på 10 år. Alla 4 gångerna inträffade för ca 2-3 år sedan. Vi tar ömsesidigt avstånd från varandra.

Min m2b pratar lika ofta med sina föräldrar. Men det beror på att hans pappa ringer så ofta. Det är sällan min m2b som ringer. Vi träffar dem ungefär 1 gång i veckan.

Han pratar betydligt mer sällan med sin syster.

• Lilla Li

Ja just det - syskon.

Jag har 5 halvsyskon som alla är mellan 13-22 år äldre än jag. Därför har jag aldrig känt mig på samma nivå som dem, förrän de senaste åren. Min syster och bror på mammas sida har jag bäst kontakt med, de pratar jag med kanske 2 ggr i månaden. Mina syskon på pappas sida pratar jag aldrig med, de ringer inte mig och jag ringer inte dem. Vi träffas på kalas och liknande bara. Inte för att vi hatar varandra, det är bara så vår relation ser ut.

Min sambo har 4 syskon i sin egen ålder. Alla bor här i stan (Jönköping) medan alla mina bor på Västkusten. Så dem pratar vi med i alla fall varje vecka, och träffar varje eller varannan vecka också.

• Lainan

Mina föräldrar pratar jag väl med 3-4 gånger i veckan, ibland varje dag. Min syster pratar jag med nästan varje dag, min 14-årige bror är inte så pratglad, honom pratar jag bara med när jag ringer mina föräldrar och det är han som svarar...

Min sambo pratar med sin pappa varje dag nästan, men de jobbar på samma ställe. Jag pratar med dem ca 2 gånger i veckan.

Vi träffar dem varje vecka också, vi bor på samma ort, så det är ibland oundvikligt. Våra föräldrar bor dessutom 250 meter ifrån varandra, så hälsar vi på det ena paret, hälsar vi på det andra, när vi ändå har vägarna förbi. Ibland sticker vi bara in huvudet och säger hej.

• Joleen

Med mamma ca 6 dagar/vecka, med pappa varierar det, vi ses däremot på jobbet ibland. Med min bror blir det när vi ses samt lite sms då och då. Min sambo pratar med sin far 2-3 ggr/vecka och mamma ca 1 gång/vecka.

• Pringlez

Min mamma och mina småsyskon bor väldigt nära. Men vi pratar nästan varje dag eller varannan dag i telefonen. Mina syskon gästar lite då och då och äter upp min mat...hehe. Pappa är lite sporadiskt då och då.

Min sambo pratar med sina föräldrar några gånger i veckan mest pappa då.

• bumse2

Jag pratar med min mamma varje dag, med min syster ca varannan dag och pappa ca en gång i månaden.

Min sambo pratar i snitt med sina föräldrar, syster en gång i veckan/ varannan vecka

Svar på tråden Hur ofta pratar ni med era föräldrar/syskon?