• chiqitita

Hur ofta pratar ni med era föräldrar/syskon?

Ni får ursäkta om jag upprepar mig. Kommer faktiskt inte ihåg om jag redan har ställt den här frågan.
    Jag pratar inte speciellt ofta med mina föräldrar. Det blir däremot en email varannan dag kanske. Men mannen däremot pratar med sina varje dag. Antingen ringer hans pappa honom eller så ringer han dom på sin mobil på vägen till jobbet varje morgon. OK, att dom kanske bara pratar tio minuter, men ändå! Sen pratar han även med sin bror varje dag. Jag tycker det är mycket. Vad tycker ni?
    Inget jag kan bestämma såklart. Men jag blev bara nyfiken på hur ofta andra pratar med sin familj.

• Svar på tråden Hur ofta pratar ni med era föräldrar/syskon?
  • gota

Pratar med min mamma 3-4 gånger i veckan, min pappa mindre - endast pga att han inte är så talför i telefonen! Min bror sms:ar jag mest med, han är i lumpen just nu. Men när vi snackar pratar vi väl någon timme. Sker väl varje gång han har en permis, varannan vecka ungefär. Han snackar mer med min m2b; de har många fler intressen ihop!

• alvbröllop

Min pappa ringer jag när jag behöver hjälp med nåt...... hahaha fy vad kasst. Å han ringer mig om det e någon födelsedag eller nåt som ska firas. (mamma e död) brorsan och jag har däremot kontakt flera gånger i veckan - i alla fall när han e singel. Lite mer sällan när han har flickvänner.

När jag tänker på det så ringer ja min mans föräldrar oftare än min egen. Men vi bor så nära varandra å då e det lätt att man slår en signal om man ska komma över på grillkväll eller nåt. Dessutom har dom swimmingpool så man hänger mycket där på sommaren. Mannen ringer lika sällan sina föräldrar som jag gör. Om han vill dom nåt så får jag ringa... hahaha han orkar inte prata me dom. Hans ena syster pratar han däremot med varje dag.

• Fru Cinderella

Jag pratar med mamma en 5 gånger om dan och på e-mail på jobbet hela dagarna, jag vet vi är lite knäppa

Min sambo pratar med sina föräldrar, en gång i månaden kanske..

• jessiesthlm

Oj, jag pratar med bda mina föräldrar flera gånger om dagen, ibland flera gånger om dagen.

Lillebror hörs jag med ett par gånger i veckan i allfall.

Min sambo har ett ganks liknande förhållande, kanske hörs de lite mindre frekvent

• alvbröllop

chiqitita
    jag förstår att du känner det som att dom pratar väldigt mycket - det hade ja inte gillat heller tror jag - främst för att man inte e sån själv - tror vi har svårt att sätta oss in i varför dom måste prata så ofta. Men det e deras grej. Inget man kan säga nåt om till dom. Då skulle dom inte må bra!

• Kat77

Jag pratar med nån i min familj varje dag, oftast blir det fler ggr per dag!
    Min man pratar med sin familj en gång i veckan eller mindre, dem bor i USA så det blir lite jobbigt med tidsskillnaden..

• Penne

Alla i min familj bor i olika länder, men jag skypar med dem i Europa 3-4 ganger i veckan. Har ett syskon som bor längre bort och vi pratar bara pa helgen pga tidskillnaden, men mailar kanske 4 ganger i veckan.

• maljor

Jag pratar med min mamma ett par gånger i veckan, likaså med en av mina systrar och en bror. Den andra brorsan pratar jag rätt sällan med och min andra syster pratar jag med nån gång i veckan.
    Min pappa pratar jag aldrig med och har inte gjort det på typ 12-13 år heller.

Min sambo har det väl ungefär likadant. Han pratar med sina föräldrar några ggr i veckan, med sin bror lite mer sällan men vi pratar med hans syster nästan varje dag blir det.

• tree

po ni alla prata så mycket med sin familj! jag prata med mina föräldrar en gång per vecka (på helgen sen de bor i usa och det finns 6 timmar tidsskillnad)... kankse några skriftlig meddelande på skype några gång i vecka också ...kanske 1 gång per månad till min bror som bor i england.

m2b prata med sina föräldrar varje 2 veckor, ungest bror likande eller mindre men äldra bror som bor i stockholm pratar han med flera gånga och de tränar tillsammans (han ska vara bestman!)

• Sommarbröllop 07

Hmmm - har en ganska nära kontakt med min mamma och pratar nog med henne nästan varje dag... Min syter pratar jag med någon gång i veckan.

Svar på tråden Hur ofta pratar ni med era föräldrar/syskon?