Vi klommer att skriva äf, fast vi kanppt har några tillgångar, jag ärlskar min m2b men om jag mot förmodan skulle komma in på honnom med en annan kvinna kan jag säga att skillsmässa skulle bli mycket mycket ful för jag känner mig själv. Dessutom skyddar äf mer än vid bara skilsmässa, arvegods (som inte är syddad som riktad egendom) som den döde maken har fått kan då utan äf räknas in i boet vilket gör att andra barn som inte är gemensammma kan ärva prylarna. Dessutom så finns det en risk för att våra respekltive släkter (mest hans far och min mamma) kan lägga sig i det hela för att roffa åt sig så mycket så möjligt åt sin släkting, (förmodligen med våran hjälp).
jag är sethårt övertygad om att vi alldrig komemr att skiljas, och den absolut mest övervägande orsaken (till 99%) vill vårat äf är, inte som pasia (som bara ser världen i svart eller vitt) tror, att vi vill skydda oss vi ev skilsmässsa. utan det är att vi vill skydda oss vid ev sjukdom och dödsfall och att vi vill skydda varandra från ev skulder från våra släkter (ett arv i tex fatigheter som ges till båda kommer att påverka båda om det visar sig att fastigheterna dras med stora skulder, med andra ord så måste min make betala för min släkts misstag om jag går och dör eller på annat sätt inte kan betala).
dessutom så tycker pasia mfl att jag ska betala för min blivande svärfars skulder, något som jag inte vill. Svärfader har ett företag som satte sin son dvs min m2b som vd, vilket gjorde att när fadern började missköta företaget så var det min m2b som fick skulderna (idag är detta närstan het överstökat och fadern betalar tillbaka det sonen fick i skuld men det finns fortfarande rester mm kvar).
Så, nu har jag gett er två klockerna exempel på att man inte kan se världen i bara svart och vitt, och där ÄF inte på något sätt har att göra med att man vill skydda sig vid en skilsmässa, utan att man vill skydda varandra från ekomomisk katastrof om något skulle hända.
DET GÖR ÄKTENSKAPSFÖRORDET TILL EN KÄRLEKSHANDLING I MITT FALL EFTERSOM MIN M2B ÄLSKAR MIG SÅ PASS ATT HAN SER TILL ATT JAG INTE GÅR I KONKURS OM HAN SKULLE DÖ, TOM EFTER DÖDEN SER HAN TILL MITT OCH VÅRA EV BARNS VÄLBEFINNANDE, DET DU PASIA, KAN DU TA OCH TÄNKA PÅ!!!!!!