Dagen började inte alltför tidigt, efter att ha kollat på klockan ett flertal gånger så gick jag upp vid halv åtta,
åt frukost och vankade av och an innan min (nu man!) gick upp. Vi åt frukost och sen kom mamma för att
köra mig till sminket. Först plockade vi dock upp blommorna. Och wow buketten var helt perfekt, bättre än
vad jag hade kunnat föreställa mig. Dock så hade floristen missat att göra en av tärnbuketterna, men det
snodde han snabbt ihop en ny så det blev perfekt.
Åkte till sminket på MakeUpStore och blev sminkad av världens trevligaste bög. Han var jätteduktig och
han gjorde precis det jag bad honom om. Ville ha något dramatiskt, lite mer än vanlig brudsminkning
och det blev det. Har aldrig känt mig så vacker som då.. och det blev ju bara bättre sen.
Hem till mamma för lätt lunch. Dit kom även min man (känns konstigt och skriva det ;)) mina två systrar (tärnorna),
min SlaveOfHonour och de två solisterna. Vi hade jättetrevligt och sen var det dags för att klä på sig. Mamma var hur nervös som helst, hon darrade på rösten hela förmiddagen. Min man satt ännu nervösare i ett hörn.. alla var nervösa förutom jag.
Jag var kollugn. Tärnorna hjälpte mig med hår och kläder. Och det vart hur bra som helst. Precis som jag ville,
fast bättre. Min man såg mig för första gången och tyckte jag var hur vacker som helst, det höll visserligen alla med om
Taxin kom och vi färdades ut till Sörstad Herrgård.. när vi kom dit hoppade vi direkt på fotograferingen. Tyvärr hade det blivit lite kyligare så efter att ha fotats utomhus i 1,5 timmar så var jag rätt frusen.. men vad gör man inte för lite fina bilder i blåst?
Sen så gömde vi oss i ett litet rum så att gästerna kunde komma utan att se oss. De gick direkt bort till vigselplatsen som vi hade ställt iordning i trädgården. Värden ringde mig och sa att det var dags att gå ut. Då kom nervositeten.. den känslan har jag aldrig känt förut. Det var så mycket lycka, rädsla, ångest, förväntan fast allt var positivt. Tärnorna börjar gå framför mig (Jag fortfarande gömd bakom husknuten) med värden i telefonen, pressar fram å herregud några gånger och lite andra ord som jag glömt. Sen lägger vi på och jag börjar gå. På knöglig gräsmatta i höga klackar, långt släp på både slöja och kjol.. men det gick galant. Ser alla släktingar och måste pressa bort tårarna. Det var så vackert och solisterna sjöng underbart. Hela vigseln vart fantastisk. Jag hade ju skrivit större delen själv också.. sen gick vi ut till riskastning. Intressant företeelse kan inte bestämma mig för om det var underbart eller jobbigt.. men tror faktiskt det var kul
Sen bidde det kramkalas och förskål. Försökte krama min underbara kusin fyra gånger men så fort vi såg på varandra så började vi gråta.. så vi fick hela tiden vänta ett tag för vi fick inte fram ett ord.. men slutligen så lyckades vi kramas och utväxla några ord.
Sen var det middag.. maten var utsökt och gästerna hade hur kul som helst. Bordsbingot var megapopulärt och folk gjorde verkligen saker medvetet för att kunna kryssa i sina rutor.. 3 bingo bidde det! Talen var fina. Även fast jag hade tre gånger med släkt än min man så fick han flest tal, jättekul och jätteskönt hade vart lite nervös över det.
Efter middagen satte vi i gång dansen nästan direkt.. och vilket drag det blev. Fullproppat dansgolv och alla släppte verkligen och hade hur kul som helst.. var dock tvugna att bryta till tårtan en halvtimme efter förutsatt tid. Den var jättegod. Hade till och med beställt 5 extra bitar, men allt tog slut!
Sen dansade vi igen, fullt ös bidde det! och sen var klockan kvart i ett och till vår förvåning så kom det ingen taxi utan en limousine som hämtade upp oss.. riktigt kul överasskning. Så vi hoppade in och åkte hem till applåder av gästerna.
Hemma satt vi uppe en fyra timmar.. tror klockan var 6 när vi äntligen la oss..
Wow vilken dag.. den bästa dagen, festen, mannen allt är perfekt.. Trodde inte jag skulle finna några ord för att beskriva det.. men det har jag tydligen om man blickar uppåt *skrattar* Det är över.. både skönt och tråkigt på samma gång. Men jag är så lycklig och det var en underbar dag att minnas, värt varje krona! Helt perfekt!