• Abra

Bröstförstoring 9

pillan6: La du implantatet bakom br.muskeln? Hur känns det nu då, helt bra med akllt eller? Känner du av att det ömmar till eller känner du av implantatet nåt ö h t, som när du gör vissa rörelser, amhävningar etc?

gabbe: Min kirurg pratade iaf inte i bh-strl innan op, för det blir så olika resultat vad gäller det på alla. Ett tips är att inte haka upp sej så mkt på just bh:n, vilken strl den kommer att ha, utan mer vad som passar i proportion till din kropp - då blir resultatet bäst tror jag. Och att köra "ristestet" innan är oxå bra.

Kendra: Roligt att höra! Vart va det ni va?? Ja, visst är det mkt skönare att va bh-lös, iaf när man inte utför nån direkt aktivitet. När tar du bort dina stygn och börjar smörja ärren?...

KalasAnnah: Själv har jag inte dammsugit på 3 v. nu, och sambomn har inte haft tid (prioriterat vill säga! ) heller, så det är allt lite skitigt här hemma må jag säga... Och sen grejer högt och lågt efter flytten, som vi inte haft tid och möjlighet att ordna med än heller. Men men, tålamod... Får ta en sak i taget!
    Jag får oxå såna märken av den bh:n ("Triumph, Soft Sensation"), men den är den enda jag har som inte har byglar eller är en sportbh. O´ch annars sitter den ju mjukt och skönt utan skavande sömmar och så, och de små märkena som blir försvinner ju fort, så det är nog ingen fara. Eller vad tror ni andra mer erfarna? Ska man ha en _ännnu_ lösare och mjukare bh??... Jg fick ta den i strl 75C, eftersom den inte tillverkas i större, men den är ju mjuk och töjbar så det går bra iaf. (Mina andra nya bh:ar är i strl 75D och 75DD.) Men jag håller med dej - jag gillar oxå mina boobisar mer och mer för varje dag - ångrar inte op för 1 sek!!

Swing: Tack för ditt svar, känns tryggt att veta! Hur är allt med dej nu då?

((Kram alla))

• Abra

Normalliten: Jättetack för ditt svar!! eftersom jag inte har nån butik som säljer Plunge-bh:ar där jag bor, så blir det väl nätet för mej. Men om jag annars har 75DD, måste jag väl ha 75F i den va? Låter hiiimla stort, men om det är så så... Huvudsaken att den sitter bra ju! Visst är det ju att föredra att prova i butik, men det går ju oxå att byta strl om den inte passar, skicka tillbaks, returnera och så. Hoppas bara det inte kostar extra med porto då?... Nån som vet hur det funkar på Timarco??...

((Kram))

((Kram))

• Abra

pickolina: Va?? Men jag har bara hört att DD=E, men eg. inte fattat varför det inte ist. heter E helt enkelt?! Men det kanske är olika då, om du säger det... Men jag tvivlar ändå, eftersom jag hört att det är samma strl... Men vadå - menar du att det skiljer 1 strl mellan DD och E, eller?... När va det du op dej, och hur mkt hade du i och strl nu? (Minnet vet du1 ) Konstigt att boobisarna verkar va i mindre bh-strl än vad de är! Gör mina oxå tror jag. Undrar vad det beror på?? Vad tror du?... Alltså mina, de är ju "högre" och mer toppiga och inte hängiga som stora brukar va, kanske därför?... en kompis som jag alltid tyckt har "stora" bröst, kan inte alls ha de bh:ar jag har nu, för de är för små för henne. Konstig känsla, svårt att förstå liksom... Däremot kan hon ha mina gamla bh:ar som jag hade innan op, fast hon fyller ju då ut dem mer än vad jag gjorde förståss. Kanske hon får överta dem.

Normalliten: Kul historia! Undrar vad det beror på - ser brösten mindre ut med kläder på än i bh/utan, eller vad? Vad är det för strl du har nu då? Och hur mkt la du in?... (Minnet igen! ) Nu blir jag ÄNNU mer sugen på den "Plunge"-bh:n.... Blir nog att jag beställer en, fast jag eg. inte har råd! Men men - det är ju bara pengar!

KalasAnnah: Det gick bra för mej på jobbet. Skyllde dock på "ryggont" och försökte undvika de tyngsta lyften, men det va svårt att undvika i praktiken iaf. Så det blev många tunga lyft, men det gick bra iaf - tänkte bara på HUr jag lyfte och rörde mej, och tog det extra försiktigt. Dock skavde bh:n under bröstet på ärret, och det va skönt att ta av den sen när jag kom hem 6:30 imorse (jobbar natt). Jag känner oxå som du med ärren, men tålamod ska man ju ha ibland med... Skriv sen och berätta om hur första dagen på jobbet va efter op!

Misha**: Förstår dej sååå väl, som sagt! Längtar sååå efter att riktigt få TA UT MEJ riktigt mkt på ett träningspass, så varenda liten muskel får jobba på max och adrelaninet och endorfinerna pumpa runt i kroppen - vilken kick det är alltså!! Tååålamod.... Är svårt att ha ibland.... Men men.... det är väl värt det iaf iofs! Men du jobbar iaf nu, eller? Kanske lindrar lite av rastlösheten i så fall?... Gjorde det för mej ändå, kul å träffa arb.kamraterna igen och få lite nya intryck! Och ingen verkar se att jag op brösten. Jag hade ju mkt uppstoppat innan för att skillnaden inte skulle bli så markant, plus att vi har stora, lösare arb.kläder dessutom.

((Kram kram allihop!!))

• Abra

Så, nu har jag beställt en sån där Plunge-bh från Timarco! Mitt i natten och allt! Det står att leveranstiden är 10-12 dagar - nån som vet om det menas arbetsdagar då (mån-fre), och om det verkligen brukar ta sån tid alltid?... Då får jag den ju inte förrän i början på aug...

• Abra

kanelbulle: Hur känns dina boobisar nu då? Läker ärren bra och så? Och känner du nåt i br.muskeln när du rör dej på nåt visst sätt fortfarande?

Normalliten: När och var va det du op dej nu igen?... Själv tycker jag det är bra att brösten inte ser så överdrivet stora ut, för det resultatet ville jag absolut inte ha heller. De ser större ut untan kläder än i kläder, om man säger så - och förut va det tvärt om - lite lustigt eg.!

Pickolina: Konstigt med att DD inte skulle va = E då som "alla" säger i butikerna, men men... Jag tycker hur som helst att det är mer märke och modell som spelar roll ang. bh-storlek. Som t.ex. har jag köpt 2 st Triumph-bh:ar, en i strl 75C och en i 75E, och båda sitter helt perfekt, och de är i olika modeller.

smilla20: Man ska helst inte äta vitlök eller avocado, och inte heller värktabletter med acetylsalisyrsyra (som Treo, Magnecyl etc., men t.ex. Alvedon och Panodil är OK), och du ska inte dricka alkohol (särskilt inte rödvin) - detta pga att dessa produkter tunnar ut blodet och kan alltså göra det svårare för blodet att koagulera efter op.

KalasAnnah: Roligt att höra att det gick så bra att jobba då! Visst blir det många nya intryck när man börjar jobba efter att ha varit hemma och "handikappad" och rätt osocial ett tag - men det är skönt att man redan läkt så bra att man kan jobba utan större problem! Själv va jag ju oxå väldigt orolig för hur det skulle gå, eftersom jag inte vill tala om min op för alla på jobbet precis, och jag har ett väldigt fysiskt jobb.

Budgetbrud2008: Synd att du känner så då, måste va jobbigt... Och gratis är det ju inte heller precis, hmm... (Jag op mej oxå på VK, men jag är supernöjd med resultatet, men det hjälper förståss inte dej...) Sa du inte till Charles innan op hur du ville att det skulle bli, för du provade väl olika slags implantat och storlekar innan förstår jag? Hade du t.ex. med bröstbilder på hur du ville att det skulle bli? Varför tror du att ni missförstod varann?... Ursäkta alla frågor, är bara nyfiken...

((Kram))

• Abra

Nu sitter jag här och nattsuddar igen,blir lätt så när man jobbar nätter! Men snart blir till att natta kudden!

Budgetbrud2008: Ok, då förstår jag. Du gillar eg. hur brösten blev i form och så, men vill ha större. Gjorde du det berömda "ristestet" innan konsultationen så du testade vad du ville ha för storlek?... Själv är jag oxå lång förresten: 1.76, och rätt smal jag med (68 kg). Du la ju in 310 ml och 335 ml, vad hade du innan för bh-storlek, och vad har du nu?...(Själv la jag in 375 ml FF och hade ca 75B/liten C innan.)

kanelbulle: Klart det är kul med uttömmande svar - jag läser så gärna vettú! När menar du att det ömmar i din högra bröstmuskel? Är det vid vissa rörelser,eller?...

Man ska byta tejp när den man har på börjar ramla av och "korva upp sej", och det kan va alltifrån 1 v. - 3 v. unjefär. Så man kan ju inte säga "3 v.!" liksom, utan det beror ju på tejpen, hur länge den sitter - och det kan ju påverkas av vad man gör, om man badar, tränar och så.

Hur menar du att Charles syr stygnen efter op?? Fattade inte vad du menade - förklara gärna mer!!

Mina 'boobs' är oxå identiskt lika, och jag känner inte implantatet nånstans om jag känner på dem. Bara liiite iofs då jag ligger ner, då kan jag känna ena kanten på implantatet i högra armhålan liksom.

Känner ni andra era implantat???

Gött med hela 3 v. sem. då!!! Själv får jag vänta till sista v. i aug. - då bär det iväg på nå sista-minuten-trip till nåt varmt ställe med sambon - ser jag redan fram emot! Jag fyllde år i förrgår och fick ett jättefint halsband av honom, och blev så glad för det va så överraskande att han kom ihåg att jag gillade just det! Och igår kväll gjorde han supergod middag till oss, för vi firade vår 4-årsdag och såg en bra film med ("Babel"). Men idag ska jag jobba ett 11-timmars nattpass, får se hur det känns i bröstmuskeln efter det - men det går nog bra om jag fortsätter att ta det lite lugnare - läker ju mer och mer för varje dag, som tur är.

Förresten - ang. Ibumetin - du vet väl att du inte ska ta den i samband med värktablett som innehåller acetylsalicylsyra va? Som t.ex. Treo, Magnecyl etc.

gabbe: Den metoden är inte att rekommendera har jag förstått, mest pga att det är jättesvårt att få ett snyggt resultat för kirurgen. Är inte många som gör sånt heller.

Normalliten: OK. Synd bara att Timarco tar sån tid att leverera då, som KalasAnnah (tror jag) skrev. Men "den som väntar på nåt gott!"

Får jag fråga - tänker du på dina nya bröst som "stora" eller "normala"?... Själv tänker jag på mina som... "normala", på gränsen till "stora"... Har alltid haft rätt små bröst ju, så det är så svårt att tänka på att man skulle ha "stora" nu plötsligt liksom! Fast jag har ju strl 75E, och det skulle väl de flesta räkna som stort iofs.... Tror jag! Vad tycker ni andra?? Hur ser ni på era "nya kompisar"??

((Kram))

• Abra

EN fråga till bara!

Tycker ni att era nya boobs är tunga?? Tyngre än de ni hade innan?

För själv känner jag konstigt nog ingen skillnad alls!! Va innan op rädd för att de skulle kännas för tunga och skumpiga!

Iaf trodde jag att det skulle kännas mkt mer än innan iaf när jag ändå la in 750 ml - nästan 1 kg ju! Men icke!

• Abra

Budgetbrud2008: OK, låter ju bra. Känner du dina implantat nåt då? Om du känner på brösten eller ligger på mage och så?

Uncovered: Oj då - man får väl gratulera då! Höll boobsen? När gjorde du din op?...

KalasAnnah: Roligt att höra att det går så bra för dej att jobba då! Och skönt för dej att blåmärket som besvärat dej så äntligen håller på att försvinna! Själv ska jag som sagt jobba ett 11-timmarspass nu, men ska ta det försiktigt, så det går väl bra hoppas jag.

Swing: Vadå - är det svårt att få runda geéhallon i Sthlm?? Vad grundar du det på?... Inte efter vad jag hört iaf... Förresten - adressen du länkade till funkade inte för mej iaf... Är den rätt? Vad är eg. utmärkande för just en graviditetsbh - vet du det?? Har jag länge undrat över. Trodde det va att man kan öppna en "lucka"bara i dem vid amning... Men så är det inte med alla el.? Tack för din info om din erfarenhet av bh-storlekar förresten, bra att få lite tips sådär!

Peisy: Skönt då! Känner du inte ens implantaten på nåt ställe om du känner mkt på brösten, då du t.ex. ligger ner?...

Normalliten: Tack för strand-tipset med handduken under!

((Kram))

• Abra

Budgetsbrud2008: Låter ju bra att du brösten ömmar nåt, eller att det känns nåt i bröstmuskeln då! Hur är det när du ligger på mage då? Känns inte implantaten då ens?? Och i så fall - när slutade du känna av dem som "två ballonger" då du ligger på mage?... Många frågor! Ja, du måste va väldigt smal, för folk anser ju att jag är smal, och ändå väger jag 68 kg och är lika lång som du (OK, -1 cm ).

kanelbulle: Ja, sånt är ju sååå frustrerande, när det bara försvinner sådär allt man skrivit! Har det blivit då jag mejlat nån gång, och skivit jättemkt såklart... Inge kul!
    Inte tänkte jag på nån särskild "inbuktning" då jag såg ärret inte... Hmm... Konstigt... Vet du varför han syr så då? Det enda jag tänkte på va att stygnen satt väöldigt "djupt" liksom, alltså inte där själva ärret va tyckte jag, utan mer som "inne i bröstet" på nåt vis. Kanske det som de menar med "inbuktning"?... Men jag har ju heller inget att jämföra med iofs. Ja, visst sitter tejpen kanon!! Men min börjar nu efter 1 v. bli lite mörkbrun och ser nästan skitig ut, fast den väl inte är det... Men den sitter iaf bra överallt fortfarande, så jag väntar med att byta den tills den börjar lossna lite.
    Ja, visst vänjer man sej jättefort vid sin nya storlek!! Och sen kan iaf jag "glömma bort" ett tag att jag ö h t op brösten, och sen kommer jag liksom på det, och blir glad bara av att jag är sååå nöjd!! Löjligt eg. att "glömma bort" det - men det gör jag emellanåt! Är så härligt att känna sej sådär kvinnlig och sexig på ett naturligt (nästan iaf! ) sätt upptill oxå! Och att inte behöva ha en massa vadderade, varma bh:ar på sommaren (och annars oxå), och verkligen kunna fylla ut t.o.m. en E-kupa, och dessutom få en snygg, bullig klyfta upptill = vardagslycka för endast 50 000:- !! Själv har jag "normalt" med underhudsfett och starka bröstmuskler, så det kanske är därför som jag inte alls känner av mina implantat (mer än pyttelite i ena armhålan då jag ligger på rygg). Dessutom gick det hur bra som helst att jobba 11-timmars nattpassat i natt, kan nu göra allting i jobbet (fast det är mkt tunga lyft, vridningar etc) som innan op utan att det känns nånting ömt eller så - och det är så skönt! Då behöver jag inte oroa mej över det mer. Och nästa v. ska jag börja träna lite igen. Nu bara cyklar jag ute.
    Tack för grattiset förresten!!

smilla20: Jag skulle råda dej att vänta med att köpa bh till efter op - för storleken blir ofta en helt annan (oftast större) än vad man trodde innan att det skulle bli. Är bättre att prova ut vad som sitter bäst och skönast efter op. Mina bröst har varit samma omkrets hela tiden efter op (98 cm), fast de va mer svullna och ömma första v. efter op - fast som sagt omkretsen har varit densamma ändå faktiskt. De har bara mjuknat mkt mer, va hårdare direkt efter op. Vart är det du ska op dej?

Uncovered: Roligt att du känner så! Vart va det du op dej? Vad hade du innan och hur/vad la du in? Själv har jag aldrig skämts för mina bröst ens innan op, de har fyllt sin funktion och jag har alltid gillat formen på dem och så, men velat ha större bara, för att känna mej mer kvinnlig upptill - tycker nämligen bröst står för mkt kvinnlighet. Sen är jag dessutom ett "träningsfreak" annars, och därför rätt muskulös för att va tjej - och då är det kul med större bröst för att få lite "mjukare och rundare former" liksom. Och jag klagar då inte nu iaf!

Guuud så mkt det blev skrivet då!*ler generat* Hmm.... Men men, ni läser väl vad ni orkar iaf!

((Kram alla!))

Svar på tråden Bröstförstoring 9