Bröstförstoring 9
KalasAnnah: OK. Vart köpte du din Wonderbra då? Hur blir boobsen i den? Måste ju se jättestora ut, el.??
smilla20: E-vitamin är alltså i tillskott man bör undvika det, men i multivitamin går det bra.
Enligt min läkare är det ingen fara med Omega3-kapslar alls, OK att äta om man vill, även nära op. Omega3 är enligt honom inte blodförtunnande utan berikar bara blodet med just Omega3-fetter, vilket stärker kroppens vitalitet. Många studier visar även att Omega3 fungerar lugnanade på barn med koncentrationssvårigheter och humörssvängningar (sk "ADHD/DAMP") för att det ändrar på blodfetetterna, vilket är bra även för hjärnan och det centrala nervsystemet. De flesta äter inte fet fisk 3 ggr/v, så då är 2 kapsalar om dagen att föredra. Men det är ju såklart upp till var och en vad man vill göra och tror på. Jag tror på det iaf!
Ang. promenader tror jag du kan börja med det (iaf ca 30 min) efter ca 3 v., om det känns bra. Men börja i lugnare takt de först veckorna, man ska inte ta ut sej för mkt för att minska blödningsrisken.
pickolina: Ja, vad konstigt...? För jag ska ju inte ha nån bh alls på 3 v. efter op, och inte byglenbh på 6 mån helst, just för att jag har anatomiska. Det är tydligen pga att en bh kan omforma/missforma brösten, särskilt en bygelbh, och särskilt de första v. efter op (alla bh:ar)... Men bra att du är nöjd iaf! Vart op du dej?
Misha: Själv tycker jag mej inte va i nån "kategori" iaf. Op gjorde inte ont alls, för jag va som tur va inte vaken då. Men efteråt så va jag väldigt öm och det högg till vid vissa rörelser, men ont-ont gjorde det inte. Va bara väldigt obehagligt och ömt. Men det gick som tur va överefter bara några dagar till 1 v.
Sen kan jag inte påstå att brösten i sej ö h t gjort mej "lyckligare" som människa precis - det trodde jag inte heller att de skulle göra, så naiv är jag inte. Men däremot när jag tittar mej i spegeln så blir jag ju glad av vad jag ser, för resultatet blev så bra. Investerade ju ändå 50 000 pix, så tur är väl det! Och eftersom jag är undersköterska så är jag väl insatt i riskerna med alla op, men vet att de inte är stora, och att jag har "de positiva faktorerna på mon sida" så att säga. Handlar ju mkt om hur ens allmäntillstånd är. som t.ex. så söver de ju helst inte människor med dåligt hjärta, för de riskerar att t.o.m. dö under op., om det vill sej illa. Det jag oroade mej mest över innan op va hur jag skulle gå tillbaks med träningen sen, och det är fortfarande en liten sorg för mej att jag inte kan träna vad jag vill än, men det är det iaf värt.
Så så lätt tycker jag inte det är, som att sätta människor i olika kategorier. Men visst skiljer sej våra erfarenheter och förväntningar säkert åt förståss.
((Kram))
Pesnilia: En sak till jag kom på som är superbra efter op: stretchövningar för bröstmuskeln (särskilt 2 st jag fick lära mej direkt efter op på VK)