Tjolahopp,
slag emot dem låter inte nyttigt! Du kan få en blödning som ytterligare förlänger läkningstiden, och som dessutom kan öka risken för kapselbildning om jag förstått saken rätt. Vet inte hur det är att bära skyddsväst, men är inte den väldigt tung och trycker emot tuttarna? Jag har en 21-månaders kille som har råkat sparka till på tuttsen ett par gånger, inte jättehårt, men det var tillräckligt för att göra redigt ont. Får jag gissa så tror jag inte du klarar av det fysiska på skolan...tror inte det är bra heller. På Victoriakliniken är det väldigt noga med att man ska vara rädd om de nya kompisarna, inte bära tyngre än 1 kg de första 3 veckorna, inte köra bil med manuell låda den första veckan, inte träna just bröstmuskulaturen på 3 månader osv. Så, kolla noggrannt upp vad din kirurg säger.
Vecka 2 känner man sig annars nästan som vanligt. Det ömmar i dem som vid amning, men i alla fall jag är och var (snart 3 veckor nu) helt rörlig, utom vad gäller att sträcka sig efter saker. Då tar det emot och kan kännas obehagligt, men det gör inte ont.
Lycka till tjejen och var rädd om dem när du fått dem.
Kram kram