Bröstförstoring 9
KalasAnnah
jag tror du fixar jobbet efter 18 dagar. Mina är 3,5 vecka nu och det enda som tar emot är att sträcka sig långt åt sidorna eller högt upp. Du får väl ta en extra fikapaus eller nåt.
Kramis
KalasAnnah
jag tror du fixar jobbet efter 18 dagar. Mina är 3,5 vecka nu och det enda som tar emot är att sträcka sig långt åt sidorna eller högt upp. Du får väl ta en extra fikapaus eller nåt.
Kramis
Hej Ennasus,
en nyfiken fråga från en som haft sina anatomiska implantat i snart 4 veckor...varför tänker du byta mot runda istället för anatomiska? Är det bara formen du är ute efter eller har det andra orsaker? Kände du skillnad på koksaltimplantaten och de anatomiska geléhallonen? Jag menar hur brösten kändes om man "klämde" på dem.
Väntar på att mina ska mjukna, är nöjd med formen och storleken börjar jag också vänja mig vid.
Kram
ennasus,
hur kändes dina anatomiska geléhallon INNAN du fick kapselbildning då? Blev de mjuka eller? Är nyfiken eftersom jag har såna och går och hoppas att de ska mjukna mer än vad de gjort hittills, jag vet de är bara 3,5 veckor - tålamod...
Kram kram
ennasus,
oj, fick du kapsel på en gång! Hur känns det om man får kapsel? Man har ju en miljon funderingar ibland över de här nya kompisarna...
Just nu tycker jag att det känns extra ömt ibland, och att det liksom "ömmar till" eller vad jag ska säga. Fick höra att det kan vara nervändarna som håller på att hitta varandra igen.
Mina ska inte masseras eftersom de har sådan här ruggad yta, men jag försöker komma ihåg att stretcha ett par gånger om dagen i alla fall.
Men hur märker man om man får kapsel?
Kramis
ennasus,
nejdå jag är inte särskilt orolig. Jag är bara en sån där som gillar att ha koll på saker och ting, hi hi. Bra att veta ifall det skulle börja kännas konstigt tänkte jag. Sådär särskilt flyttbara är de ju inte såhär i början, men även det har ändrats till det bättre. Första veckan kändes tuttsen hårda som sten, men nu går det ju att klämma ihop dem lite. Fast jag ska ju inte massera eftersom de har ruggad yta...men stretchar gör jag, och det är ju en milsvid skillnad mot första veckan. Nu är jag ju helt rörlig igen. Det tar emot lite i höger muskel, men det kanske beror på att jag är högerhänt (?) så den muskeln är segare än den andra på att ge efter. Vet att de ska betraktas som 2 separata operationer och kan läka olika snabbt. Tack för att du svarar på frågor! Känns bra att fråga nån som redan gjort detta.
Kramar
Och jo, jag har en kapselförsäkring som gäller i 5 år.
Kraaam
langelin,
Om stretching. Vi fick 2 övningar med oss från VK. Den första är - För armarna sakta uppåt åt sidan tills fingrarna möts ovanför huvudet och ner igen, upprepa 6 gånger. Den andra är - sitt på en stol, sätt händerna på sitsen vid rumpan och "brösta upp dig", dvs dra axlarna bakåt och ut med bröstet, upprepa 6 gånger. Första veckan skulle man göra detta typ varannan timme, nu efter 4 veckor gör jag det 3 gånger om dagen.
Det hjälper verkligen och man känner hur man blir smidigare redan medans man gör övningarna. Fast man stelnar ju till igen däremellan i början.
Kram kram
PS Den där första övningen...första 2-3 gångerna fick jag inte ens ihop händerna ovanför huvudet, så tvinga dig inte ända upp om det tar emot, men försök att tänja lite längre för varje sträckning uppåt.
Kram
Vanilj70
jag har anatomiska geléhallon 310 cc, MCGhan 410 FM, hade från början 70AAAAAA provade igår en 70C som var en aning för liten, så det blev nog en 70D egentligen. Mina blev lite större än vad jag hade tänkt, men jag gillar dem och min darling äääälskar dem. Resultatet beror mycket på dina personliga förutsättningar, tala om för kirurgen vad det är du vill åstadkomma så vet han/hon säkert vad som blir bäst för att du ska få det du vill.
Kram kram
langelin,
Självklart får du fråga så mycket du vill! Tycker att jag i princip är helt rörlig, det kan ta emot när jag försöker sträcka mig längst upp i skåpet eller långt åt sidan, men det gör inte ont, det bara känns lite obehagligt, tar emot liksom. Promenader kan jag gå hur långa som helst. Jogga vet jag inte eftersom det inte är nåt jag pysslar med, hi hi, men precis som när jag sträcker mig för långt så tycker jag det känns lite obehagligt om jag måste springa (efter ungarna t.ex.). Gillar däremot trädgårdsarbete, men det får jag nog ta det lite lugnt med tror jag, smög med storspaden i helgen när äkta maken (läs vakthunden, ha ha) "tittade åt andra hållet", men det kändes inte bra senare på kvällen...lyfta lillkillen, 21 månader och 11kg, går bra om han inte är bångstyrig. Då blir de ömma.
Annars är tuttsen lite ömma (bara vid beröring), och jag har inte riktigt full känsel på nedre halvan av dem...går utan BH och bara njuuuuter av att ha bröst igen!
Fråga på om det är nåt mer du undrar!
Kraaam