Inlägg från: Normalliten |Visa alla inlägg
  • Normalliten

Bröstförstoring 9

Hej tjejer,

Var nu ett tag sedan jag var inne men har läst "ikapp" några sidor.

Sunnylee: Jag op:ade mig den 25 april och känner igen dina frågor. Jag tyckte mina ärr var så fula och breda och nästan "köttiga" i början. Tog stygnen på kliniken drygt 2 veckor efter op och frågade då kirurgen... hon sa att de såg helt normala ut och jag vågade inte titta. Tittade första gången en vecka senare när jag skulle byta tejp själv första gången (byter tejp 1 ggr/vecka). Det var trådar som stack ut då, men de försvann successivt varje vecka (vart tar de vägen?) och nu, snart 3 månader senare är ärren så fina så jag knappt ser dem själv. Fantastiskt!!!
    Jag var också svullen över brösten. Hade dessutom lite assymetriska pga att sonen bara ville amma från ena bröstet. De var inte olika i storlek, men hängde lite olika. Min kirurg sa åt mig att sätta träningsBH:n som ett bröstband när jag kom hem från jobb och ha så 1-2 tim/dag. När jag frågade hur länge jag skulle hålla på fick jag svaret - tills du är nöjd med formen. Idag har jag så snygga bröst. Helt symmetriska, runda, mjuka men ändå fasta
    Jag tror det kommer gå bra för dig också, men låt det ta tid. Jag mådde hur bra som helst och skulle kunnat träna efter en vecka som jag kände mig, men jag tänker att det är nog värt att lyssna på kirurgerna i alla fall.

Abra: Om du vill se olika modeller som Triumph har finns en jättebra websida www.timarco.se - de har bilder på alla bh:ar och en av mina favoriter är den som heter soft sensation. Hoppas du hittar en BH som du blir nöjd med idag.

I övrigt tränar jag nästan som vanligt igen. Jag powerwalkar eller springer på morgonen och kör ett pilates-pass hemma. Gymmet och passen där får vänta till slutet av augusti när jag är tillbaka från semestern. Under semestern ska jag simma dagligen och ta upp golfandet som legat på hyllan efter op - det ska bli så kul! Dessutom ska jag givetvis vara på stranden och visa upp mig i mina nya snygga bikinis

Hoppas att det går bra för alla er nyop:ade - har ni några frågor så fråga på.

Sköt om er!

Kram

• Normalliten

Abra: Jag har en Shock Absorber Plunge som jag använder när jag springer. Den är bra, men jag skulle vilja ha en som ännu lite mer stadig för löpningen - däremot tror jag den kommer vara perfekt när jag börjar träna dans och aerobic i höst igen. Min BH har jag köpt på Runners Store på Vasagatan (mittemot Centralen) i Sthlm. Det är svårt att köpa BH:ar på nätet innan man vet vilken storlek man har efter op, men när jag behöver fler beställer jag via Timarco (de har även en butik på Östermalm).
    Jag har en enda Pilatesvideo som både jag och dottern tränar lite efter. Har dock fler övningar som vi gör utan video. (Bl a har tidningen IForm har en massa övningar på sin hemsida )

Jag sover nu på sidan hela tiden (som innan op) och jag kan ligga på magen, men inte så länge... Framstupa sidoläge är numera en favoritställning

Kram

• Normalliten

Abra: Ja, det är Plunge jag har. Jag köpte min på Runner's store i Sthlm - ville gärna prova. Har stl 70D/75C (beroende på märke) nu, men i den har jag 70DD - så ta en större storlek än du har normalt när du beställer den!
    Den är fantastiskt skön och ja, den framhäver bysten på ett bra och snyggt sätt. Jag valde den för att det var den som gav bäst stöd och satt bäst utav de som de hade inne. "Problemet" med TräningsBH:arna nu är att de som täcker hela bysten sitter löst under och de som sitter bra under täcker inte bysten. Ett mycket angenämt "problem" mot tidigare. Jag är fortfarande sugen på att köpa en som ger ännu mer stöd och har blivit rekommenderad att köpa en Stay in Place Supersport - när man kollar den på Timarcos sida står det t o m "Perfekt stöd efter operation" - har hört att den ska vara bra när jag springer och ge riktigt ordentligt stöd - men jag vill gärna prova när jag testar en ny modell första gången...
    Plunge kommer jag i alla fall köpa fler av och använda på gymmet när jag tränar i grupp - sådan träning ger den tillräckligt bra stöd för!
    En annan sak ang. känseln... Jag op:ades ju för snart tre månader sedan och jag har fått tillbaka känseln. Dock känns det liiite, liiite ungefär som en tandläkarbedövning.

Endast 4 dagar kvar - sedan är det dags för en efterlängtad semester!

Sköt om er!

Kram

• Normalliten

Abra: Jag har handlat på Timarco (både före och efter op) och frakten är 39 kr. Och ja - det går alldeles utmärkt att skicka tillbaka och byta storlek och JA, jag tycker Plunge sitter fantastiskt bra. Var rädd att det skulle skava med sömmar och så, men det gör det inte alls! Lycka till om du bestämmer dig för att testa!

Kram

• Normalliten

Pickolina: Jag tror visst du har förstått!! Du beskriver precis den känslan jag hade när jag provade. Tjejen som hjälpte mig i butiken trodde att vi hade ungefär lika stora bröst, men jag hade en skjorta på mig så "kupan" syntes inte... så hon rekommenderade fel sorts sportBH... När hon såg bysten i BHn var hennes kommentar bara "Hoppsan, det syntes inte att du hade sådan fyllig byst"...
    Både jag och maken (som var med) tycker att det är en vansinnigt rolig historia att berätta...

Kram

• Normalliten

Abra: Jag har nu stl 70D - hade 75 aaaaaa innan, la in 300cc runda geléhallon under muskeln.
    Ja, brösten ser mindre ut i kläder - framförallt i v-ringat, har jag märkt - på något sätt syns inte "kupan" med kläderna på. De flesta ser inte att brösten är större - de tror istället att jag gått ner (ännu mer) i vikt. Väger 50-51 kg och är 161 cm lång.

Tyvärr brukar det ta lång tid att få leveranserna från Timarco - ofta t o m längre än de anger. Förseningar och så...

Underbar bild du la ut, förresten
    Jag tror jag plockar ut mina inlägg om jag börjar se ut på det sättet

Kram

• Normalliten

Ingen Alvedon innan op? Min kirurg sa till mig att jag skulle undvika att ta Magnecyl, Treo, Trombyl, Albyl, Naprosyn eller Ipren två (2) veckor före operationen, men att Alvedon var OK. Jag tog själv Alvedon tre dagar före op och nämnde det, men de sa då att det var OK. Konstigt att alla säger så olika...

• Normalliten

Pickolina: Ha ha ha - nej, alkohol och Alvedon är inte bra att blanda. Tur att man ska avstå från alkoholen innan op, så man slipper tänka på det om/när man tar Alvedon

KalasAnnah: Jag har handlat Wonderbra från Timarco innan min op - men inte efter. Jag köpte då en smokin' strapless och en clearly daring - de är/var fantastiskt fina, men passar inte alls efter op. De är relativt små i kupan men i övrigt "normal" i storleken. Jag hade 75a innan op och brukade ha s.k. kycklingfiléer för att fylla ut och då passade 75b, den storlek jag köpte för att ha med inläggen. Nu efter op har jag blivit nojjig och vill ju prova innan jag köper, så jag har inte velat köpa av Timarco utan att först ha provat i butik (dessutom behöver jag ju inte lyft och ihoptryck för att förvilla längre... ;-D)

Kram

• Normalliten

Abra: Jag op:ades på Plastikkirurggruppen av Gabriella Sellman den 25 april. La in 300 cc runda geléhallon och är nöjd med resultatet, tycker som du att de ska se "normala" ut. (Men har givetvis blivit mer bröstfixerad efter op och tycker nu att stora bröst är bland det snyggaste som finns )

Nu har jag beställt två nya träningsBHar från Timarco. Är ju ute och springer 4-5 ggr/vecka och tycker inte att Shockabsorber Plunge ger tillräckligt stöd (level 3 av 4 - tror jag behöver 4 när jag springer).
    Jag gick på dina rekommendationer Swing, beställde en Stay in Place Supersport utan dragkedja i stl X-small och en med dragkedja i stl Small. Är ju 74 cm under bysten, men normalt passar stl 70D-70DD bättre än 75C. Får väl skicka tillbaka och byta storlek om det blir fel. :)

• Normalliten

Swing: Jag kommer säkert bli nöjd med de nya BH:arna, lite osäker på storlekarna, men vill ju att de ska sitta riktigt tight när jag springer.
    Jag tror vi läste samma tråd på BT, för jag var också in och beställde två Carriwell - jag sover ofta i dem och tycker de är supersköna, men skulle aldrig träna i dem eftersom de inte ger något direkt stöd
    Jag gjorde ju min op i Sthlm och har fått runda geléhallon och valde det mycket med tanke på att jag ville ha fyllnad även upptill - något som saknas efter att jag har ammat barnen Den naturliga "droppformen" finns ju där ändå

Jag trodde ju att jag skulle få stl 75C efter op - men har nu 70D-70DD. 70E sitter inte bra för jag upplever dem, precis som Swing beskriver, för breda - medan D och/eller DD är mer "kupa". Tyvärr finns ju inte DD i alla modeller/märken så då får man istället prova sig fram...

Abra: Jag kan inte säga att jag känner mina inlägg, men däremot tycker jag att jag ser att det är inlägg eftersom de är så perfekt rundade. Att ligga på mage på t ex stranden är inte så skönt, så då väljer jag att lägga en handduk under magen så jag kommer upp och brösten "hänger över kanten" om du förstår vad jag menar (fast de inte alls hänger).
    Tunga är de inte, utan känns som en del av mig, men visst skumpar de lite mer än mina skinntorra bröst gjorde innan op då jag t ex springer - och då känns det givetvis att de är tyngre.
    Jag upplever dem inte heller som stora - tog ju inte så stora inlägg just med tanke på att jag ville de ska passa min kropp. Kupan är precis som du beskriver större och visst D-DD är väl på gränsen till stort (åtminstone större än jag själv ansåg vara normalt innan op).

Visst är det bra att man kan ändra uppfattning om något så fort

• Normalliten

Smilla20: Visst är det enklare med en BH som går att knäppa fram direkt efter op - det gör lite ont att röra armarna högt över huvudet som du annars får göra med en sport-BH. Det beror också på vad din kirurg anser att du ska ha för BH. Vissa vill att man ska ha bygelBH, vissa att man ska vara utan BH och istället ha ett "bröstband" och så finns de som vill att man ska ha en sportBH. Jag köpte en sportBH på kliniken i samband med op och den gick bra att få på, problemet var att få av den - då fick familjen hjälpa till
    Ang storlek på BH tror jag som Pickolina - att det inte räcker. Beror iofs också hur du ser ut övrigt i kroppen. Jag la in 300cc och ökade från 70a till 70d :)

Persnilia: Ta med en bild till din kirurg och berätta vad du är ute efter - han/hon kan säkert välja ut en storlek som passar dig. Jag hade samma funderingar och tog upp det med min kirurg innan op och hennes kommentar var att "Det är konstigt, men många som går igenom op säger att de skulle velat ha större, men frågar du personer runt om dem... då säger dessa att de inte skulle haft större". Det tyder på att vi som genomgått op upplever våra bröst som mindre än folk omkring oss Jag är 161 cm lång och väger 51 kg så jag är större än du. Visst skulle jag kunnat haft större, men det är tillräckligt svårt att hitta BHar i 70d och storleken passar min kropp i övrigt :)
    Abra: Jag är nog en av de äldsta i detta forum - 41 år :)

• Normalliten

Persnilia: Jag håller helt med Budgetbrud2008 (som hann posta inlägget när jag loggade in).
    Jag opererades 25 april - för snart 3 månader sedan. Lade in runda geléhallon och de faller ut åt sidan då jag ligger på rygg och faller nedåt då jag ligger på sidan. Det finns ju olika "hårdhetsgrader" på dem!!! När jag var hos min kirurg och vi skulle välja implantat kände jag knappt någon skillnad på geléhallonen och den vanliga silikonen och då valde min kirurg ändå en ännu mjukare sort än den jag kände på. Brösten är fortfarande ganska hårda, men de mjuknar ju under ett års tid så jag tror de kommer bli ännu bättre.
    Lycka till med ditt val :)

Sköt om er nu allihopa - detta får bli mitt sista inlägg på ett tag. Håller på att packa för en 3 veckors lång semesterresa till Frankrike och Rivieran.
    Vi hörs igen i augusti! :)

Kram

Svar på tråden Bröstförstoring 9