Inlägg från: kanelbulle |Visa alla inlägg
  • kanelbulle

Bröstförstoring 9

Hej igen oj då hi hi, jag trodde det var samma klinik som mig. Vilken tur att jag inte hunnit ringa då ha ha. Det hade väl stått i journalenatt jag är en väldigt besvärlig patient.

Ja jag får ta och slappna av nu, jag är väl lite nervös.

Tack för att du svarade så snabbt.

• kanelbulle

Men här är jag igen...

Norrlandsstinta: Du har ju skrivit VK längre upp. Har du ändrat klinik? Det är ju dit jag skall.

Kram

• kanelbulle

Hej alla nu är jobbet gjort. Hi Hi

Ni som skall till VK kommer tycka att det är så trevligt. Helt klart rätt ställe vilken proffsig personal. Glad att jag valde VK.

Det jobbigaste är att vara så handikappad och att tänka på att man skall vara försiktig. Jag är redan deppig av att sitta hemma.

Snuttungen du har ju barn och gjorde detta. Hade du verkligen din man eller hjälp hela 3 veckor??

Hej Svejs.

• kanelbulle

tack för svaret snuttunge. Det kommer bli riktigt svårt att hålla sig i skinnet. vi får väl se hur det går.

Abra: Man tar det lugnt och läser till det är dax för op. Fick en ansikts massage innan skönt. Sen så går det så fort man får en spruta och vips vaknar man med ett tryck över bröstet och så var man klar. Det var svårt att hålla sig vaken men jag mådde inge illa utan slängde i mig en macka kaffe och nyponsoppa det var efterlängtat. Låg uppe på uppvak ganska länge till kvällen sen åkte man ner till sitt rum där läste jag lite tidningar osv
    var nog ganska pigg men det är klart det gör ont mest muskel värk faktiskt. Men bättre redan dagen efter. Men det är ruskigt individuellt kan jag säga. Det var inte alla som var så pigga.

Nu skall man bara härda ut den här läk tiden och ja jag har svårt att bara sitta och jäsa.

kram fråga mer om du vill

• kanelbulle

Hej hej. Idag är det dag 3 eller dag 3 1/2 nu får man äntligen hoppa in i duschen.

Idag känner jag mig som mig själv i huvudet igen har varit lite groggy ända tills i går kväll, då jag satt i soffan och kände mig ganska klar i knoppen igen.

Antar att det tar tid för kroppen att göra sig av med allt lugnande och narkos rester mm.

En sak till vilket trevlig resultat. Det är ju jätte fina redan. Underbart. Förresten så blev det 350 cc som jag hoppats på.

• kanelbulle

Abra:Hej jo man fick soppa till middag. Och det är alldeles lagom man är inte på humör för någon tyngre man. Sen spenderar man sin tid i sin säng man orkar inte mer kanske man hasar sig till toaletten. Jag delade rum med 3 st till som gjorde samma sak. Alla var lika trötta så man sov nästan hela tiden efter op.

Dom visade övningar som man skall göra efter op.

Servicen är dygnet runt dom är helt underbara det är bara att ringa.

Jag hade en 75a kupa innan och fick 350 cc FM.

Kram.

Till er andra som är opererade har ni tappat känseln ovanför snittet? Kom känseln tillbaka.Jag har sämre känsel på höger bröst.

Kram

• kanelbulle

Godmorgon alla.

Fy vad uselt man sover på rygg halvt uppsittande. Hela svanken värker. I början sov jag bra trots ställning för jag var väl helt däckad.

snuttungen: skönt att jag inte är ensam om känslan. Det känns också som muskeln spänner så på inlägget att det liksom känns avdommnat när man ligger ner. Som man har en för trång bh på sig som man vill ta av så man känner sig fri.

Norrlandsstinta:Ja lyckat till det kommer gå så bra. Jag skulle oxå gjort det den 28 egentligen men flyttatde tiden för att min man har en grej med sitt företag den 29 och jag behövde hjälp med barnen. Man betalar ingenting för massagen. Man får oxå en liten påse med lite prov krämer mm och en bra hudfärgad tejp till att tejpa med längre fram. Den påsen står vid eran säng. Det är så lyxigt allt.

Abra: Narkos läkaren ringde mig 6 dagar innan men tydligen brukar dom ringa först kvällen innan. Jag tog inte descutan i ansikte eller hår. Hade ansiktskräm och lite consealer och maskara. Fråga om håret du, det är nog inga problem. Dom väcker dig med frukost. Vi var inte klara förren efter nio på morgonen jag åkte vi halv tio. Charles kom ner till oss för att kolla läget innan vi åkte hem.

Storleken ja... När jag skulle ritas så bad jag han säga vad som passar mig med höfter mm och vad tyckte han han har ju trots allt jobbat med detta ett tag och väljer ju inte för stora inlägg. Så det blev 350 och jag är nöjd mycket nöjd hade blivit ledsen om det blev mindre.Observera att jag vid två tillfällen haft epost kontkakt om detta innan op dagen så han var förberedd för detta, annars kanske det är svårt att byta storlek på op dagen som jag gjorde. När man tittar ner ser det jätte bra ut och i spegln ser det jätte bra ut men jag har nog inte vant mig vid profilen ännu hi hi den är större. Men den är perfekt för mig och min kropp.

Svullna??? Jag antar det men svårt att säga, det känns värre till kvällen. Vi får väl se om dom krymper nämvärt. Jag berättar med tiden.

• kanelbulle

Kalas Anna: Jag hade bara trosor på mig resten som man hade på sig som strumpor morgonrock mm fick jag där. Jag hade hipster på mig. Känns bättre än string i alla fall. Men egentligen vem bryr sig

Abra: Jag bara tvättade på med descutanen funderade inte så mycket. Du tar ju på dig dina kläder sen. Och inför alla op tvättar man op stället när man förbereder för op. Då sover du Det löser sig. Det är ju stor risk att även du får ansiktsmassage. Då kommer dom lägga på någonting inför massagen så för mycket smink kommer du inte ha annars har du ju möjlighet att ta bort det då.

• kanelbulle

Abra: Ingen risk att man känner sig som ett sexobjekt, operation och allt. Men man slipper känna sig naken. Nattlinne behövs inte, jag vet inte om du kommer orka sätta på dig det dom har ett slags nattlinne som man sätter på sig när man kommer dit och tofflor och strumpor och morgonrock.

Tidningar finns i överflöd.

Lycka till.

Norrlandsstinta: Bra att höra om 1 kilosgrejen. Man orkar verkligen inte mycket, så man är försiktig trots allt. Men idag var jag äntligen ute och gick mm mannen drog barn och hund mm. Det är fortfarande för obehagligt att dra barnvagn mm men det släpper säkert om en vecka. Varje dag blir bara bättre och bättre skönt. Än så länge är det obehagligt att krama. Jag är antagligen lite rädd plus det känns som två kanonkulor uppe på kroppen. Men det börjar ge sig vänstra sidan före den högra i läkning. Antagligen är högra muskeln hårdare eftersom jag är högerhänt.

Kram.

• kanelbulle

Hallå.

En fråga till er som gjort op innan mig.
    Nu har en vecka gått och på högersida så har jag mellanbrösten fast på höger bröst fått en liten utbuktning och det lisksom knastrar till helatiden när jag rör mig och är ömt vid beröring. Någon annan som fått det? Undrar vad det kan vara och om jag skall oroa mig?

Abra: Grattis till dina nya behag

• kanelbulle

KalasAnnah: Lycka till imorgon till dig med Norrlandsstinta jag har för mig att ditt är i morgon med va?

Abra: Jag ringde och frågade faktiskt. Jag skall inte oroa mig alls för det är antagligen luft som knäpper och det ömma typ ett blåmärke. Det jobbiga är att jag är hemma så mycket att jag hinner oroa mig. Detta lugna liv passar inte mig. Jag har gått upp i vikt för att jag bara långsamt rör mig.

Jag skrattade igenkännande om att när man kollar ner på brösten ser dom inte så stora ut men i spegeln oj oj. Fast dom är helt rätt till kroppen.

Mitt vänstra bröst har hängt till sig bättre än det högra men i spegel ser det helt jämna ut. Men jag har inga smärtor alls övehuvudtaget i vänster sida inte i ärret heller längre. Det verkar som höger sida ligger ett par dagar efter.

Jag undrar oxå om denna citronform på brösten kommer bli skidbacke och ungefär när.

När det gäller storlek så är det konstigt för jag känner en som har 410 cc och ligger mellan c-d 75 så hur kan man ha under 300 cc och ha c-d och ändå har båda haft 75 a från börja?? Skumt

• kanelbulle

Hej alla oj vilken aktivitet det var här då .

Ja nu har det gått 1 vecka och två dagar
    Det känns mer och mer normalt för varje dag. Blåmärken har jag inga varken i början eller nu däremot är högersida annorlunda än vänster. Vänstra känns som mitt bröst typ ingen ömhet eller nåt. Höger kryper sticker det i luft antar jag ( hoppas)
    Dessutom är muskel svullen eller stel och öm. Jag hoppas att det är det muskeln och inte någon annan otrevlig överraskning. Egenligen skulle jag inte oroa mig om det inte var för att vänster är utan problem redan.

Vad tror ni??

Kramar

• kanelbulle

Just det Björk 00:

Jag hade lite feber och ont i halsen trodde jag höll på att bli förkyld och när jag ringde och frågade om det så sade dom att det inte skulle vara några problem om jag bara inte hade feberfrossa eller så. Jag skulle höra av mig om det blev värre. Det blev det inte men du kan ju alltid ringa och fråga.

Hej

• kanelbulle

Hej allihop grattis till er med nya behag

Nu har det snart gått 3 veckor för mig sen op på VK stygna är tagna och allt ser kanon bra ut Vad fort man vänjer sig kan inte lägre minnas mig själv i spegelbilden längre med utammade bröst nu är detta jag. Konstigt men skönt.

Har följt era diskussioner om bh storlekar om sidor som man kan kolla sin storlek på mm. Hahaha. enligt dom skall jag ha 75 a det trots att jag började med den storleken och har stoppat in 350 cc. Tro mig jag har varken a eller b kupa.

Dessutom är jag inte någon tränings människa men har verkligen inte haft några problem med hemsk smärta efter. Så den teorin håller inte.

Hursom angående bh användande så måste jag inte ha någon bh alls och efter 6 veckor kan jag ha bygelbh om man vill i undantagsfall redan nu. Inge måste med sport bh mm.

Kram

• kanelbulle

Hej igen jag är duktig på att läsa men inte på att skriva tyvärr. Jag tycker att det är roligare att följa andra

Abra:Du frågade om jag tog stygnen på VK och det gjorde jag. Allt ser bra ut och ja jag är helt galet nöjd med resultatet. Han är en kung på det han gör men det tycker nog alla om sina så länge dom är nöjda

Nu har jag provat ordentligt vilken bh storlek jag skall och skulle det vara 75 skulle D passa men det verkar som jag landar på 70 E eller 65 F så det blev ju lite annorlunda än tabellerna på nätet som gav mig 75 a hi hi. Men aj vad ont jag fick av att prova båg bh jag har fortfarande ont. Så jag tänker gå utan bh ett tag till, blir nog jobbigt men bikini med, fast det får jag uthärda i allafall de veckor som vi sticker till grekland.

Annars har drygt 3 veckor gått och jag blir starkar och så för varje dag som går. Det vänstra bröstet är helt utan ömhet eller något, jag skulle nog kunna ligga på mage redan nu om det inte vore för den högra som fortfarande är öm vid muskeln och det känns som protesen är flyttbar ja luft är det kvar iallafall men inte som förr det är mycket bättre. Långsamt bättre. Men trots allt bättre.

Men som sagt vad detta är helt klart det bästa jag gjort för mig själv utseendemässigt. Härlig att känna sig så fin trots lång amning.

Kram

• kanelbulle

Hej igen men hur hamnade det en grön flinande gubbe mitt i texten har jag då ingen aning om
    ha ha ha

• kanelbulle

Hej Abra jag har nedsatt känsel mellan ärr och bröstvårta speciellt på högra sidan där känner jag ingenting om jag tar men någon sak och inte fingret så känner jag inte det. Ja ja det är en begränsad yta och jag antar att det blir bättre. Resten av brösten är hyper känsliga istället.

Kram

• kanelbulle

Hej igen

Abra något försenat svar men jag tog stygnen på VK efter två veckor. Imorgon var det 4 veckor sen op.

The Butterfly mm... Jag har 350 cc anatomiska, hade 70 75 a kupa har 75 d cupa eller 70 e cupa nu.

Gabbe tror jag frågade hur det var med små barn jo jobbigt var det, men det gick tack vare min man som stort sett gjort allt eller så har vi liksom lagt fokus på annat än städning. Första veckan vill man ha hjälp. Jag dammsög första gången nu i går och då har det gått nästan 4 veckor. Jag har dock varit väldigt försiktig med flit.

Kram

• kanelbulle

Abra: Brösten känns bra, som sagt vad skillnad på vänster och höger. Vänster är nu mjuk och känns precis som mitt innan ingenting i muskeln eller så. Höger börjar bete sig så men känns mer stumt och det känns som muskeln är irriterad tar jag ibumetin så försvinner det efter en dag så jag vet inte om den är lite inflammerad. Hölger sida känns även som den är hårdare på morgonen. Men känner jag på brösten är det samma känsla för händerna alltså

Men jag känner inte att det är en ansträgning för muskeln på höger när jag använder den så det är lite dubbelt det där.

Ärren har jag inte tittat på. Dom tog stygnen när jag låg ner och tejpade direkt och brösten är ju ivägen för att se någonting när man ligger ner. Jag skulle inte byta förrän minimum 3 veckor gått.

Men tydligen skall han ha ett speciellt sätt att sy på så att ärren går in lite i mitten mer. Det har jag sett men det verkar oxå slätas ut och det skulle det.

Jag har inte direkt ont längre vid ärren, förr när jag provade bikini så ömmade det rejält men nu kan jag ha det hela dagen utan problem. Vilket är tur för på måndag åker vi i tre veckor till Grekland.

Ps Utseendemässigt ser brösten identiska ut
    ingen skillnad på höger eller vänster.

Oj vilket uttömmande svar undra om du orkar läsa allt?

• kanelbulle

Hej igen Abra och ja alla som vill läsa

Jag skrev ett långt och jättefint svar imorse och just när jag var klar kliver min dotter upp i knät knäpper på något på datorn och vips så försvinner allt. Så nu bli det väl ett kortare svar.

Alltså på mitten av snittet nu ärret så var det som en inbuktning något som tydligen var en speciell sy teknik för charles men det skulle försvinna och nu kan jag inte se det längre ialla fall inte med tejpen på.

Jag kan känna mina implantat jag har typ inget underhudsfett inte på bröstkorgen iallafall och inga framträdande muskler så dom känns och jag, som vet vet vart dom börjar.

Bröstmuskeln känns liksom tajt och det ömmar vid fästet på höger sida.

Just det angånde tejp så vet jag att den skall bytas när den korvar men det sitter ju hur bra som helst trots allt duschande mm.

Visste inte att man ej kunde blanda ibumetin med de där andra du räknade upp men jag är allmänt försiktig med tabletter vill ej blanda om inte läkare ordinerat det på visst sätt mm som dom gjorde efter kjesarsnitt och VK.

Angående storlek så är jag jätte glad att jag inte tog mindre än 350 cc som jag tänkt från början. När jag ser mig själv i spegel tycker jag det ser ut som ja en 75 c kupa typ men dom är nu försmå 75 d är bättre och jag är 72 runt ryggen så 70 måste vara bättre och då e kupa antar jag eller? Hur som nu är det ju plötsligt jätte svårt att hitta bh:ar igen? Otroligt haha först önskade man sig fina ovaderade bh:ar men man hade inga bröst alls så det gick inte. Nu önskar jag mig verkligen fina sexiga bh:ar som INTE täcker hela bröstet för jag är inte ute efter att minimera dom kappast. Då är det hur svårt som helst att hitta sådan. Ja men hellre detta besvär för jag kan ju gå utan BH om jag vill.

Men visst vänjer man sig snabbt med ny storlek. Det skumma är att det syns typ inte med kläder på. Så jag undrar om dom som har bröst som det ser ut som dom skall flyga i väg med hur stora inlägg har dom egentligen??

Abra igen grattis till 4 års dagen

Och ja jag längtar efter semester så tråkigt väder här hemma.

Och oj oj oj det blev verkligen inte kortare svar.

Kram

Svar på tråden Bröstförstoring 9