• klurifax

nedvärderad...

Så många trådar nu om folk som känner sig nedvärderade pga av att andra inte tycker som dem!!!
    JAG känner mig i bland nedvärderad av dessa trådarna, jag är inte ute efter att kränka någon när jag svara på ett inlägg här på BT, men man måste väl få lov att ha åsikter även om de inte övernsstämmer med trådstartarens???

Bröllopstorget har det sista året blivit ett ställe där man måste stryka medhårs och inte får komma med avvikande åsikter, för då "bråkar" man... Diskussion! Är det ingen som vet vad det är längre?

• Svar på tråden nedvärderad...
  • 070630 - Uppsalabrud

håller med dig till viss del men ibland MÅSTE man tänka på hur man skriver. Man kan välja sina ord.
    Det är det som är så svårt med att skriva det kan uppfattas som jättesårande och kränkande fast man kanske inte menar det när man skriver.
    Alla har rätt till sina åsikter fast man kan lägga det på en sjysst nivå.

• rocketqueen

Har sagt det förut och jag säger det igen - många på BT har en tendens att tolka in alldeles för mycket i orden som skrivs, dessutom är många så otrooligt känsliga och skriker "påhopp" så fort någon tycker annorlunda. Inte överdrivet många här som kan diskutera ett ämne sakligt också. Helt sanslöst...

• klurifax

Jag är alltid noga med HUR jag skriver, men folk väljer oftast att ta åt sig ändå, de väljer att läsa in saker som inte finns och sen säga att man "kränker"...

självklart har man ansvar för hur man uttrycker sig!

• klurifax

precis min erfarenhet rocketqueen!

• rocketqueen

Alla har rätt till sina åsikter ja, men inte att uttrycka dem.

• 070630 - Uppsalabrud

självklart det finns folk som tar åt sig men jag har sett trådar här där folk är rent ut sagt elaka.
    diskussioner är roliga tycker jag men man måste ändå tänka lite. man har ingen aning om vet som sitter i andra ändan och hur den personen mår.
    så pass mycket folkvett har vi vill ändå..

• rocketqueen

Ja, visst är det så! Tyvärr kan inte många skilja på sak och person heller, eller förstår inte/håller inte med om vikten av just det och går istället till personangrepp. Skrämmande...

• 070630 - Uppsalabrud

sant..
    skrämmande..

• PennyJenny

Lika väl som man ska tänka på hur man formulerar sig måste man tänka på hur man reagerar och tolkar saker.

Svar på tråden nedvärderad...