• alexaa

styrketräning.. när resultat?

Hej hopp

jag har bestämt mig för att bli fit for fight=)hihi

jag har lyckats gå ner några kg och tänkte nu satsa på styrekträning ist för alla promenader (naturligtvis ska jag promenixa ibland oxå).
    Hur mkt bör man träna i början och när kan man förvänta sig att man ser resultat?? jag tror att 3 ggr i veckan är rimligt för vad jag hinner med just nu.

Tips på hur jag bör äta är oxå välkomna=)

tack all!!

• Svar på tråden styrketräning.. när resultat?
  • Bruttan85

Hejsan
    kul med andra tjejer som gillar styrketräning. Såhär gör jag:

Jag springer runt 30 minuter varje dag, sedan tränar jag hårt armar/axel bröst och rumpa en dag. Två dagar efter det kör jag med rygg, ben, mage och rumpa. Sedan gör jag situps varje dag.

Ät mycket protein och kolhydrater. Undvik socker, men drick gärna en shake efter träningspasset och/eller nåt annat sött. Men protein är källan till starkare kropp...

Lycka till!

• alexaa

hej bruttan85!! Tck för svaret!!

Hur snabbt kan jag räkna med resultat tror du?? Man är ju lite otålig nu när sommaren e här=)

Får jag fråga, ör du musulös eller bara vältränad??=)

• Bruttan85

alexaa

Jag vet inte hur mycket du har att bli av med och så för att jag var rätt så mullig när jag började så jag försöker bränna fett och sån't också. Jag kan säga att jag märker skillnad. Jag började träna för en månad sen ungefär och märker tydliga skillnader runt rumpa och armar redan nu... :)

Jag är varken musklös eller vältränad. Men jag har som mål att bli vältränad.. vill inte se musklös ut... :P

• alexaa

okej=) jag har i princip inget fett att bli av med, är 164 cm lång och väger 54,5 kg.. men har lite runt magen som gärna får bli lite mer fast=)hihi

• Miss Cykel

Jag är absolut ingen expert på ämnet, men jag började träna ordentligt i januari för att bli lite vältränad till vårt bröllop i juni.

En normal vecka gör jag nog följande:

* 2 pass styrketräning (60-70 min)
    * 1 pass kondition (ex aerobics)
    * 1-2 entimmes promenader

När jag blev medlem i gymmet så träffade jag en personlig tränare för att få ett program upplagt efter vad jag ville åstadkomma. Hon sa att styrketräning var det bästa sättet att bränna fett (och bygga muskler såklart).

Jag kan säga att jag märkte resultat relativt fort, särskilt genom att jag orkade mer. Idag när jag var på gymmet så blev jag så glad för det syntes att jag hade "former" på armarna och armen såg inte längre ut som en "fettkorv". ;)

För mig är det 6 veckor kvar till bröllopet, så snart går jag in på slutspurten!!

Lycka till!

• Bruttan85

alexaa
    men då är det bra att göra situp varje dag. Helst på morgonen innan frukost :)

• Therése

Det som är så bra med styrketräning är att fettförbränningen fortsätter även efter avslutat träningspass (klart mer än om du t ex springer eller cyklar etc).

Jag har styrketränat mycket i mina dagar och min erfarenhet är att man märker snabbt resultat i början, sedan stannar det upp och tar därefter fart igen - ungefär som en trappa.

Om man blir muskulös eller vältränad är nog väldigt individuellt och beror självklart också på hur tungt du lyfter. Jag har lätt att bygga muskler på benen så där får jag hålla igen lite medan det tar mer tid att bli muskulös på överkroppen. Ett bra tips för att gå ner i vikt (som har funkat för mig) är annars spinning. Jag tränade förut 75% styrka och 25% kondition, nu gör jag ungefär tvärtom (kör mest body pump och spinning). Utan att ändra kost eller något annat har jag gått ner två storlekar så den varianten var väldigt effektiv för mig!

• minchen

Jag har också børjat på beach 2007!
    Men har inte møjlighet att træna på gym nu, reser før mkt..

Istællet har jag køpt ett gummiband med handtag och tillhørande træningsbok!

Har ni testat det?
    Nu blir det mest snabba promenader i skogen men vill och måste bygga muskler!
    Gæddhæng... :(

Svar på tråden styrketräning.. när resultat?