• MollyMolly

Problem i sägen...(långt)

Jag och min pojkvän har ett problem.. Vi är båda 20 år och har varit tillsammans i lite mer än 2.5 år.
    Vi älskar varandra, har kul tillsammans och vi kan prata om allt. Men just nu funkar det inte alls i sängen..
    Jag har märkt under ungefär ett halvår att han har blivit mer och mer ointresserad av att ha sex med mig, jag har tagit initiativ nästan varje gång och jag har fått nobben massa gånger. Efter nån månad av detta började jag ifrågasätta om något var fel, om han hade tappat sina känslor för mig, om han var sugen på att vara singel, eller bara varför han tappat lusten. Varje gång jag frågade svarade han att allt är bra med hans känslor för mig och att han bara har "mindre" lust just nu.
    Jag litar så klart på honom så jag försökte att inte pressa honom utan istället mysa å så utan sex, har också testat att förföra honom på alla möjliga sätt. Men nu för några veckor sen tröttnade jag helt på det här ointresset för min kropp som han visade och jag konfronterade honom igen. Då erkände han att det beror mycket på att vi måste använda kondom (jag har testat hormoner men det är inget för mig). Han sa att han absolut inte ville känna så å att han inte ville säga nåt till mig för att han vet att jag skulle bli ledsen (vilket jag så klart blev).
    Efter han erkänt det tyckte han att det var bättre att det är så han känner än att det är mig han har tappat lusten till, vilket jag kan hålla med om till vis del men ändå inte. Nu känns det som om allt är mitt fel för att jag inte vågar mer hormoner eller kopparspiral och inte litar till 100 på p-datorer. Känns som om jag inte är tillräklig för honom, som om han hellre ser på tv än har sex med mig för att vi måste ha kondom... Det känns hemskt!

Jag har pratat med honom om allt detta och vi älskar varandra och vill verkligen vara tillsammans så vi ska rida ut den här stormen, men snälla ni hjälp mig så att jag kan må bättre! Just nu har vi sex-uppehåll. Han ska få förföra mig när han känner sig redo, och det är inte det att jag måste bli tillfredsställd hela tiden men jag saknar ändå sex, för mig är det kärlek och tillhörandeskap.

Ledsen att det blev så långt, var bara tvungen att skriva av mig för att jag mår så dåligt över detta, jag vet ju att alla kan tappa lusten ibland men det känns ändå inte bra.
    Hoppas ni har kloka råd som alltid =)

• Svar på tråden Problem i sägen...(långt)
  • miffolina

MollyMolly - det där med att få tillbaka lusten... det är svårt dät där. Ibland tror jag att man måste ge den en liten knuff, väcka lusten med lust. Men jag har inga tips på hur du ska gå tillväga, speciellt om din kille inte känner sig redo (du kan ju inte tvinga honom till sex). Det enda ni kan göra under tiden, tills han blir redo är att prata, prata prata. Tig inte ihjäl det, då kommer det aldrig att hända nåt.

• Buslinna

Hm, jag har läst att säkerheten är densamma som för p-piller och spiral, om pessaret används korrekt. Det är ju tämligen höga procentsatser på dem!

Däremot läste jag runt 94 procent på en sajt - som Organon ligger bakom. Självklart vill de att kvinnor ska välja de hormonproventivmedel som de tillverkar ... Organon vill sälja produkter, så den informationen litar jag inte på.

• MollyMolly

Det senaste två veckorna har vi pratat om det jätte mycket. Jag tycker också det är otroligt viktigt att prata och hålla igång tankar och känslor, och berätta för varandra hela tiden! Så prata kan vi =) Men som du säger så har jag också tänkt på det där med att väcka lusten med lust, föreslog idag att vi skulle se på p-film tillsammans eller att han ska se på det själv, fast att jag egentligen är emot det för att jag inte tänder på det alls. Men han vill inte det just nu heller..
    Han tänker inte alls lika mycket på detta som jag gör och det tror jag är lite typiskt för att han är man och jag kvinna. Kvinnor brukar ju ofta analysera sönder känslor och tankar medans män inte fattar nåt när man äntligen får ur sig vad man har gått och tänkt på =) hehe

Allt annat är verkligen jätte bra annars men jag tror att vi får vänta på att hans lust ska komma tillbaka och samtidigt se oss om för ett annat preventivmedel.
    98 % på pessar kan jag helt klart leva med men samtidgt så kräver det lite planering och sånt och då blir det inte det där spontana som han skulle vilja ha.. Tror att det får bli en p-dator från USA, som man tar tempen med varje morgon å så vet man se om det är fritt fram den dan eller om man ka vara försiktig.
    Tack för era goa rader! Skriv gärna mer tips om hur vi ska få igång hans lust =)

• rosesarered

Vi har också funderat på en p-dator men det känns ganska osäkert och jag/ vi vill inte ha barn just nu då vi båda är unga och jag studerar. Därför har det blivit att vi bara haft kondom som p-medel och det är ju ett ganska enkelt sätt att skydda sig också. Jag tror fortfarande på att han kanske känner sig osäker gällande själva tekniken/ påträdandet och därför tycker att det inte blir lika spontant. Om man känner sig bekväm och van med kondomer så är det ju bara vips! så åker den på utan att man behöver göra en större deal utav det hela och det kan vara precis lika spontant som utan kondom.

Jag tror att det kan han lite motsatt effekt på din kille om du är väldigt "på" och föreslår p-rulle osv. Han kanske bara blir ännu mera stressad av hela sex-grejen och det lär inte få honom att känna mera sexlust. testa att bara vara nära varandra och ha det mysigt utan att prata om sexlusten så kanske den kommer tillbaka;)

• miffolina

tråkigt det där med att det inte funkar. Kondom är ju annars det ultimata preventivmedlet utan biverkningar för någon. (det där med äta kolapappret är skitsnck från dönickar som helst vill att tjejen ska ta allt ansvar)

• Buslinna

miffolina,
    Nja, det finns tjejer som tycker att det är att äta kolan med papperet på, bada med gummistövlar etc etc också. Jag, exempelvis. :) Och jag tycker inte att det ska vara bara mitt ansvar ... ;) Här verkar det väl dock vara mer hindret för spontaniteten som är problemet.

• miffolina

Buslinna - så klart :)

• miffolina

Nä men det jag tänker på när jag säger att det är bullshit med kolapappretsnacket är att känseln inte minskar sådär helt avsevärt för killen om han har gummihatt på, litegrann, visst, men inte så mycket att det blir heelt meningslöst med sex med kondom, som många säger.

Men jag kan förstå att spontaniteten inte blir densamma, å andra sidan är det också en vanesak där.

/ viftar med gummihatten käckt på svaj :)

• MollyMolly

Vi har använt bara kondom i mer än ett år och vi känner oss säkra med den. Det går fort när den ska på å så med men det är nåt annat innan som stör honom. Han kan inte riktigt sätta fingret på det men det har att göra med kondomen säger han. Men men vi ska ta det lugnt å bara gosa å ha det bra så hoppas vi att detta går att lösa så fort som möjligt! Det får bli en p-dator med, känns lite spännande faktiskt =) Tack för alla bra svar! =)

• Pauline

Hej!
    Låter jobbit att ett promlbem som bör kunna lösas lätt ska sätte stopp för ert sexliv.

Jag förstår inte hur ni som lever i stabila relationer står ut med att använda kondom!!
    Jag skulle vilja slå ett slag för kopparspiralen. Vad är det som gör att du inte "vågar" testa? Jag är 18 år, satte in min för nån månadsen å är hur nöjd som helst. Behöver inte göra NÅNTING förrens om fem år! Det kan väl vara värt å testa, är ju gratis så de e bara att ta ut den om du inte är nöjd.

Men tänk på att inte ta på dig skulden för detta.. Försök ha en öppen dialog och kanske vara lite mer öppen för andra preventivmedel...?
    Lycka till!

Svar på tråden Problem i sägen...(långt)