• Brud-2007

Vad blir er slutgiltiga kostnad cirka....

Vad blir er beräknade kostnad?!? Nyfiken!
    Vi har ca 50 gäster.

Våra kläder ca 6000 kr
    Ringar ca 5000 kr
    Smink & accesoarer ca 2000 kr
    Hår, Gratis, vänner som gör det
    Mat ca 20´000 kr
    Alkohol/dryck ca 8000 kr
    Blommor 2500 kr
    Lokalhyra 1000 kr
    Resa ca 15000 kr
    Dekorationer, servetter, dukar mm ca 2000
    Trycksaker, Gratis, har gjort själva
    Levande musik ca 2500 kr

Undra om jag glömt nåt...

• Svar på tråden Vad blir er slutgiltiga kostnad cirka....
  • Gabbies

Vårat går på ca 45.000 kr för 60 gäster. Orkar inte skriva ut hela budgeten

• succubusan

Vi ligger nånstans runt 120 k.. detta mest beroende på att vi inte räknat med att köpa tallrikar och.. ja allt.

men jag vet det kommer vara värt allt.

• brud  nästa år

Wife 2 be

Nu fattar jag jag utläste det som att det skulle kosta över 200 miljoner nånting och jag bara kände WHAT?????

• wife 2 be - been wife

*asg, näe då hade det nog fått vara... Kom med lite andra siffror som låg på andra beräkningar. Men allt det småiga pockar på hela tiden. Många bäckar små...

• jagärsåkär

Åh jag hade så gärna velat hålla 40 000 gränsen eller nåt åt det håller... Men hur vi än gör kommer vi upp i 100 000... Känns så dyrt men å andra sidan vill vi ha en massa grejer... Ja ja, bättre njuta ist och vara glad.

Jag tror vi kommer punga ut 100 000 eller mer...

• wife 2 be - been wife

100 000 är mycket pengar för en dag tyckte vi. Därför har vi försökt att göra det lite lågbuget. Göra mycket själva och hålla nere kostnaderna. Däremot tycker jag inte att det känns snålt utan lite lyxigt ändå. Skulle faktiskt inte velat ha det på något annat sätt. Men då är vi heller inte intresserade av att lägga 15 000, på någon ring eller nästan 25 000 på mat. Det är ändå bara en dag det handlar om, om än en väldigt stor sådan. Min första budget låg på 76 000. Vilket jag riktigt duktigt bantat ner till nästan hälften. :) Vi har även köpt alla kläder till oss i familjen istället för att hyra. I hopp om att få tillbaka mellan 8- 10 000 efter bröllopet.
    Allt går bara man vill

• J+E

vårt bröllop kommer att gå på 30 000 kr för 80 gäster, då gör vi det mesta själva och börjar nman i tid och tycker att det e kul så går allt..lycka till!

• maljor

Tror vi kommer upp i ca 55000 och då blir vi mellan 70-80 personer.

Tar upp de stora posterna:

mina kläder 4500
    hans kläder 1900
    mat 6000
    dricka 12000
    fotograf 8000
    ring 9000
    hår 1200
    blommor (bukett, bordsblommor osv) 1600
    tårta 1400
    trubadur 4000 (gåva)
    övrigt ca 5500

• Cameline

Vi har slavat i hop en hel del som vi kommer lägga på vårt bröllop men då har vi också sparat ett bra tag..

Nu har vi äntligen fått klar på vårt budget och vår totala kostnad kommer gå på 200... (inkl bröllopsresan)

Men då får vi också allt vi ha velat ha och drömt om..

• Kronström

Ja tänk så olika man lägger på sitt bröllop. Vi la ungefär lika mycket som några ovan lagt på sin klänning. 4.300 kr för 42 personer. Det var allt.

Svar på tråden Vad blir er slutgiltiga kostnad cirka....