• Brud-2007

Vad blir er slutgiltiga kostnad cirka....

Vad blir er beräknade kostnad?!? Nyfiken!
    Vi har ca 50 gäster.

Våra kläder ca 6000 kr
    Ringar ca 5000 kr
    Smink & accesoarer ca 2000 kr
    Hår, Gratis, vänner som gör det
    Mat ca 20´000 kr
    Alkohol/dryck ca 8000 kr
    Blommor 2500 kr
    Lokalhyra 1000 kr
    Resa ca 15000 kr
    Dekorationer, servetter, dukar mm ca 2000
    Trycksaker, Gratis, har gjort själva
    Levande musik ca 2500 kr

Undra om jag glömt nåt...

• Svar på tråden Vad blir er slutgiltiga kostnad cirka....
  • gosigavevve

va mycket penagr folk lägger på sitt bröllop. .. vi räknar med ca 15 000 för vårt och då e vi ca 30 personer med barnen..
    vi får väl se om vi kan hålla den budgetten då.. hihi

• maljor

Kronström

Vet inte om jag räknades med i dessa "några" men kanske kan förtydliga det hela lite
    I de 4500 som mina kläder kostar så ingår klänning, underkläder, skor, sjal, väska, underkjol och stumpeband.
    I kostnaden för killens kläder så ingår rock, byxor, skjorta, slips, skor, väst och slipsnål.

Inte för att vi ens kommer i närheten av er summa

Vårat bröllop har totalt sett dragit över med en hel del men fotografen ville jag verkligen INTE dra ner på. Dessutom så ingår förstoringar i priset som vi kommer ge bort till föräldrar och så.
    Ville inte heller dra ner på vigselringen eftersom jag ska titta på den resten av livet.
    Sedan kommer vi få tillbaka (antagligen) en del av drickakostnaden då vi har tagit i rejält i överkant plus att vi kommer ha bar till självkostnadspris.

Men iaf, vi har en budget på 55000 och då får jag ALLT jag vill ha

• Kronström

maljor
    Det var mycket i klänningen. Låter som ett fint bröllop! :)

• maljor

Kronström

Jo det var ju det själva klänningen var inte alls dyr *skönt*
    Ni hade nog ett jättefint bröllop ni oxå och framförallt hoppas jag ju att ni hade det som ni ville =)=)

• plings

*Våra föräldrar och svärföräldrar står för mat, dryck och serveringspersonal.
    *fotografen känner vi så vi betalar endast för fotona.
    *5000:- kläder
    *5000:- ringar
    *3000:- lokal
    *7000:- live musik
    *300:- inbjudningar
    *2800:- tårta
    *500:- transport
    *300:- brudbukett
    *500:- dekoration
    *1500:- makeup+uppsättning

....det plockar på.

sen önskar vi oss bidrag till bröllopsresan i present. Biljetterna har vi redan köpt 14000:- Backpacking ett halvår i sydostasien.

• Apan Apansson

Festen och allt omkring för ca 100 gäster: 200.000:-, ringar och kläder 100.000:-.

• Ansulupe

Vår bröllop är litet men vi har kostat på lite extra på bröllopsresan. Förutom våra barn har vi bara 4 gäster, 2 vuxna och 2 barn. De åker också med på resan tillsammans med oss, men de betalar sin egen del av den. Sammanlagt går vårt bröllop på ca 75 000 kr.

Våra kläder ca 4 000 kr
    Ringar ca 11 000 kr
    Smink & accesoarer ca 1 000 kr
    Hår gratis, vän som gör det (tack söta Anna-Karin!)
    Mat ca 10 000 kr
    Alkohol/dryck (utöver vinmenyn på restaurangen, dvs champagnen hemma innan och sånt)ca 1 000 kr
    Blommor 500 kr
    Resa ca 35 000 kr
    Fotograf ca 8 000
    Transport ca 1 500
    Inga speciella kostnader för servetter och dukning, men kanske 500 kronor till snittarna vi ska ha mellan ceremonin och restaurangen.

• Ansulupe

Glömde blommor, men det är en modest bukett; en ensam stor varmröd pion med några strån konstgräs, samt coursage till min blivande man. Har inte frågat vad det kommer att kosta, men jag tror inte det gör någon större skillnad på slutsumman.

• carina6 nu gift

10,000 på mat till 4 gäster VAD ska ni äta

• Ansulupe

Och då kör vi ändå "bara" trerätters.
    Vi är 8 totalt (4 vuxna och 4 barn) och ska äta på Oaxen skärgårdskrog. Har alltid drömt om att äta där, ett av de absolut bästa köken i det här landet, och på topplistan i Europa. Gourmetmat med fest för smaklökarna! Passar mig och min blivande man :)

www.oaxenkrog.se/html/alacarte.html

Svar på tråden Vad blir er slutgiltiga kostnad cirka....