Vi försöker hålla nere kostnaderna. Vi kommer att vara mellan 65-70 pers. på festen.
Lokalhyra 4 000,-
Catering (3 rätters) 26 000,- Serveringspersonal 9 000,-
vigselring 6 000,-
klänning (ej hittat än, men 2500-4500 kr)
skor 600,-
underkläder 500,- (ev. special-bh)
Frack (min m2b har en ärvd som ev. behöver ändras) 300,-
Hår 800,- (tiara, ev. hårfärg, jag tänkte fixa håret själv m. hjälp av väninna)
Bukett 300,- (enkel bukett som jag binder själv)
Bordsdekorationer 500,- (egenodlade blommor samt coctailglas som vaser, ev. köpa murgröna)
Vigselförrättare 200,- (reseersättningen)
Brudskål 1200,- (mkt alkoholfritt: många nyblivna mammor el. gravida)
Tårtor 400,- (bakar själv och får hjälp av vänner och släkt, gillar oftast inte smaken på "köpestårtor")
Vin till maten 5000,- (köps på systemet så att man kan återköpa det som blir över)
Transport till vigseln 0 kr (egen bil)
Bröllopsnatt 0 kr (sover hemma)
Bröllopsresa 0 kr (varför åka iväg på resa när vi redan känner varann och redan åkt på så många resor? Vi tar en resa nån annan gång)
vigselprogram och sånghäfte 600,- (egen färgskrivare, mest papperskostnader)
inbjudningskort 600,- (egen färgskrivare, pappers- och bläckkostnader)
Vickning och godis 1000,-
Brunch dagen efter 2000,- (mat vi gjort själva)
På inkomstsidan:
frivilligt middagsbidrag från gästerna 300 kr/kuvert (istället för presenter. Täcker inte maten, men blir ändå en slant (10000-15000 kr ungefär.)