• 7 juli 2007

svensexa imorrn, dotter sjuk

Så typiskt, min blivande ska på svensexa imorron. Och vår tvååring ligger med 40,1 i feber. Så kul!

• Svar på tråden svensexa imorrn, dotter sjuk
  • Joleen

Vad har det med hens svensex att göra? Hon skulle väl inte följa med? Tråkigt att h*n är sjuk dock.

• Tossi

Alla barn blir sjuka, tycker inte att det är ngt att hänga upp sig på.
    Vad menar du att han skulle göra hemma när hon är sjuk då? Se på när hon sover, du kommer väl att vara hemma?!

• zukigirl

Det kanske är så att TS menar att blivande maken kommer att vara orolig för dottern och inte kommer att kunna släppa loss riktigt? Det hade iaf jag varit.

• 7 juli 2007

Nä, det var överhuvudtaget inte det jag menade, att han ska stanna hemma!Menar att det är typiskt att hon ska blí så dålig när han ska iväg. Hon har aldrig haft så hög temp förut. Hon ligger bara i soffan och stirrar. Vilket inte brukar hända när hon har feber.Blir väl lite orolig bara.

• Soofia

´Förstår inte riktig heller vad probelemt är? Om du nu är rädd att behöva åka till akuten med barnetse till att han kan kontaktas via mobilen under dagen. Om det är en vanlig feber sjuka, oroa inte honom i onödan och ge inte honom skuldkänslor, det är ju inte hans eller kpompisars fel att det blir så...

Bara se till att ni kan ha kontakt med varandra om situationen skulle förväras.

Lycka till och hoppas din dotter kryar på sig snart!

• 7 juli 2007

Tack zukigirl. Han lär inte gilla att vara ute när hon är så dålig. Inte för att han kommer stanna hemma, men orolig lär han vara.

• Bruden blå

Din dotter blir inte sjukare eller friskare av att han ska iväg på svensexa.
    Ta det lungt hemma ni två, se bara till att han har med sig mobilen.

• Soofia

Ring till vårdcentralen om du är orolig, de brukar ju ha bra hjälp via telefon. Och se till att få ner febern.

som sagt lycka till!

• 7 juli 2007

Det verkar som det blir en hel del missförstånd här. Med typiskt menar jag att våra barn har en tendens att ofta bli sjuka när det är nåt särskilt. Tex när vi hade vår 25-årsfest. Då fick den stora dottern hög feber och öroninflammation. Jag försöker absolut inte ge honom skuldkänslor, han vet ju inte ens att han ska iväg imorron...

• Miss Bennet

Trist.

Jag tycker du ska nämna detta till bestman så att din m2b inte råkar ut för att bli avtagen mobilen (vilket jag har hört hända förut). Du kan ju även be bestman säga att du ska höra av dig om det är något så behöver han inte fundera på om det blir sämre.

Svar på tråden svensexa imorrn, dotter sjuk