svensexa imorrn, dotter sjuk
Så typiskt, min blivande ska på svensexa imorron. Och vår tvååring ligger med 40,1 i feber. Så kul!
Så typiskt, min blivande ska på svensexa imorron. Och vår tvååring ligger med 40,1 i feber. Så kul!
Miss Bennet :
Det tyckte jag var görbra förslag!
Miss Bennet:tack, det var ett bra förslag! Dem hade nog inte tänkt att han skulle ha mobilen med sig. Bestman har väl det i och för sig
Men det kanske finns någon annan som kan hjälpa till ifall det skulle behövas??
Farmor, mormor, svägerska eller annan...så får han ha sin svensexa.
Huvudsaken måste väl ändå vara att barnet får vård om det skulle behövas och inte att nödvändigtvis båda föräldrarna är med...?
Lady o Lufsen. Jag tror att problemet är att han kanske är för orolig för att njuta av svensexan - det är ju inte så att TS vill att han ska stå givakt och vänta på att hon ringer...
Det är klart att hon får vård. Jag har tagit hand om mina sjuka barn förut. Dock inte med så hög feber. Jag hoppas och tror att min blivande får en skitkul dag imorron.
Mrs. 170307 :
Jag har full förståelse för att man som förälder oroar sig för sitt sjuka barn.
Däremot så kan man också känna sig trygg med att den som väl är hemma med barnet fixar om det skulle hända något och därför kommer att kunna släppa det och ha kul ändå!
Har själv två tonårsbarn och vet vilken oro man som förälder kan känna så det är inte det jag ifrågasätter...kanske du TS är orolig över vad som kan hända när pappa inte är hemma?
Han kan säkert- precis som du själv skulle kunna- avgöra om det är läge att hoppa över...
Ta dottern till läkare ganska snart om inte febern går över. Man ska inte vänta för länge med sånt. Men försäkra din blivande att allt blir bra, dottern är i bra händer (dina händer!) så att han kan slappna av o ha kul.
Ta eventuellt hjälp av nån för att omvårda dottern, sitta med hos läkaren eller hjälpa till hemma. Det som din blivande annars gjort, eller bara som stöd.
Det är ju inte mycket han kan göra, om han inte är barnläkare förstås. Blir det sämre får du ju åka till sjukhuset.
TS & Zukigirl, tack.
Och TS, vill bara säga att jag tycker du har en helsund inställning. Ert barn får givetvis vård, men pappan bryr sig och vill finnas till hands om det behövs. Precis som det ska va!
Ts, ingen här har påstått att du inte tar hand om dina barn! Jag skrev att du borde ringa vårdcentralen så att ni båda också kan var lite lugnare. Vad jag vet så är det allra viktiga att man får ner febern, det var allt jag skrev inte att du inte kan vårda dina barn...
Ja visst är sådant typiskt,att det är just när nåt är planerat att barnen blir sjuka, eller bilen pajar osv...
Som sagt hoppas din dotter kryar på sig snart!