• jagärsåkär

Catering- vad betalar ni?

Och vad kostar er lokal? Vad får ni för pengarna?

Vi kommer hyra festtält för uppåt 20 000 och ha catering och det vore kul att se vad ni andra betalar.

Vår meny kommer innehålla: renskav, älgstek, oxfilé, potatisgratäng o sallad, efterrätt och sen bröllopstårta. Har ingen aning vad sån mat kostar... Dryck köper vi själva.

• Svar på tråden Catering- vad betalar ni?
  • maochjo

Vi betalar ca 200 per pers kommer inte ihåg exakt. Vi har fått lite förslag från catering företaget men vi har ändrat lite så maten känns lite mer personlig... Förrätt: kantarellsoppa med brödstänger, huvudrätt fläskfile med rotsaksgratäng och sås efterrätt panacotta med marinerade hjortron... de kör ut och lägger upp maten på fat.
    Har en billig lokalför 1500 bröllopstårta köper vi från annat håll och vin och alkohol från tyskland..

• Ia77

Jag har offerten framför mig från Dillqvist´s i Norrköping. 60 pers.
    Förrätt: skagencanape m. löjrom & dill
    Varmrätt: fläskfile m. kantarellsås, hela ungsbakade potatisat & bacongrönsaker
    Efterrätt: hjärtformad regnbågsparfait m. exotiska frukter & hallonsås
    Bröllopstårta & kaffe
    Pris: 17 280 kr
    Sen är det dukar, servetter, porslin m. diskning, is & 3 servitörer & notan slutar på: 23 730 kr
    Jag försöker övertala min blivande att det är värt att slippa & fixa med maten själv & att våra mammor kan få slippa att fara in & ut ur köket.Och så blir det proffsigt upplagt. Hans mamma har lovat att ge oss ett bidrag på 10 000kr till maten. Jättesnällt!!!
    Så det är så gott som klart.
    Dryck har vi handlat i Tyskland.

• Ulrikas

Vi betalar 280 kr/person och då ska vi äta detta..

Förrätt:
    Mildrökt fjordlax med mango- och avokadosallad

Varmrätt:
    Grillad ryggbiff med citrusbakade rotfrukter samt potatispure´

Dessert:
    Panacotta med passionsfruktsgelé

• jagärsåkär

Wow, det känns som att man får mkt för pengarna om man beställer catering! Vad skönt att vi till slut valt det...

Tycker det är riktigt prisvärt med de alternativ ni har.

Fler?

• Brud 4 augusti

Vår lokal kostar 3000:- då får vi den redan kl. 10.00 dagen innan och behöver inte lämna den förrän 20.00 dagen efter! Städning av golven och toaletterna fixar dem med och det ingår i priset. Lokalen är i två plan, bottenplan: entré med stora avhängningsmöjligheter, utgång till den stora gårdsplanen med bänkar, bord och möjligheter för de som röker. 1 toalett med 4 bås och tre handfat för damerna och en likadan för männen. Handikappsanpassad toalett med skötbord. Hiss upp till andra våningen, bra när man ska ha upp tunga saker och även för de som inte kan gå i trappor eller med barnvagnar. 2 vångingen, stor festsal med högt i tak 8 takfönster, scen. Tillåten för 150 personer, men då blir det nog trångt :) Vi blir ca 80. Stort kök med 4 frysar, 6 kylar, porslin, bestick och glas för 150 personer, diskmaskiner, ugnar, spisar...ja allt vad man behöver! Bord och stolar finns där givetvis också.
    Det är en föreningsgård så vi får ta med vad vi vill i mat och dryck ;)

Vi är helnöjda med lokalen och kunde hittat någon bättre tycker vi!

Vi ska ha catering, buffé och betalar 195:-/kuvert, detta ingår i buffén:
    Till brudskålen; Tunnbrödrullar, 1 med lax & pepparrotsvisp och en med skinka

buffén:
    Varmrökt lax med vit sparris & dillmajonnäs
    Varmrökt ungtuppsfilé med grön sparris och pepparrotscantadou
    Pastramikotlett med apelsinbakade vermouthkokta morötter
    Färskpotatissallad med äpple, salladslök, ättiksgurka och örter
    Varm potatisgratäng
    Pastasallad med soltorkad tomat, rädisor och hyvlad parmesanost
    Grönsallad med cheritastomater, gurka, majs och blomkål
    Cambozola och Whiskeycheddar med Kalamatioliver, fikonmarmelad, paprika, päron och två sorters kex
    Smör och hembakat bröd

• Brud 4 augusti

All alkoholhaltig dryck har vi inhandlat i tyskland; mousserande vin, vitt vin, rött vin, öl, whiskey, likör, konjak, drinkingredienser för den fria baren med 10 drinkar samt 3 shots som vi köpt MYCKET av, kommer nog bli över men vill inte att det ska ta slut... Totalt har vi betalat ca 10.000:- för detta, då tillkommer alla alkoholdria saker som kolsyrat vatten, läsk och allt vad man behöver för att blanda drinkarna.

• fialotta.

Brud 4 augusti, var bor du? Låter ju som en toppenlokal!

• Milla79

buffé 5400 kr (40 personer) och lokalen kostar 2800kr (+1000kr om vi vill slippa städa)
    Köpte sprit, öl, cider och läsk i Tyskland för 3000kr

• jagärsåkär

Låter som en massa bra dealer ju... Härligt!

Skönt att man kan lägga runt 200 per person och ändå få många lyxiga saker att äta.

Vill gärna höra fler upplägg...

• Brud 4 augusti

Fialotta - Jag bor i en by som heter Veberöd, den ligger ca 2,5 mil öster om Lund och ca 3,5 mil från Malmö...

• fialotta.

Brud 4 augusti
    Ah, då är det lite för långt bort för mig.. Men däremot känner jag faktiskt en som är från Veberöd, även om det är ganska OT!

• Brud 4 augusti

fialotta - Världen är allt bra liten ;) Veberöd är juh ganska litet och man har oftast koll på vem alla är....vad heter din vän?

Svar på tråden Catering- vad betalar ni?