Inlägg från: Qozze |Visa alla inlägg
  • Qozze

Januari-Februari 2008

Gotland: OK, då förstår jag. Mina systrar kräver dock lite mer kontroll än så. Vigselakten kommer de dock inte att få kontroll över, men däremot komma med bra tips!
    Vilka bra ideer har du haft för möhippor tidgare då?

jennysnartfru: Välkommen! Skoj att fler och fler hittar hit (även om vissa kanske har droppat av sedan starten också). Berätta gärna var och hur ni ska gifta er, det är så bra att få ideer från andra.

~vinterbrud~: Jag var också väldigt restriktiv i somras när vi anordnade möhippa. Både för att jag vet att den blivande bruden inte gillar pinsamma uppdrag på stan men även för att jag inte gillar det heller och inte vill bli utsatt för det när det blir dags för mig (tror inte jag kommer att "slippa" heller, och ärligt talat så vill jag nog gärna ha en liten hippa ). Visst är det många namn i listan, och flera verkar inte vara aktiva längre, men jag ville inte ta bort någon - de kanske kommer tillbaka senare när det närmar sig!

• Qozze

T och U: Det är så kul med möhippor! Speciellt att planera dem så att bruden blir glad.

• Qozze

Hej igen jempan! Klart vi vill se bilder, är supernyfikna.

Gotland: Oj vad roligt att så många svarar snabbt på er inbjudan! Jag blir så glad för er skull! Hälften har alltså redan tackat ja?
    Jättebra hemsida ni har gjort, blir inspirerad att fixa vår klar med. Bra ide med fliken med önskelista. Vi kommer nog att göra något liknande.

Jag är så uppspelt idag. Jag har precis beställt min klänning!!! Och det känns så himla bra. Hoppas bara att den ser bra ut när den kommer med... Jag hade syrran till hjälp och vi satt och sållade bland alla mina favoriter. Till slut fanns det bara en kvar, denna (beställt den i ivory): www.littlecoral.com/Wedding-Dresses-A-line/c10_19/p4189/MGS5090-New-Graceful-Sweetheart-Neckline-Satin-Wedding-Dress/product_info.html

Vi har också satt datum för när inbjudningarna går ut. Skickas kring den 26 sept med OSA den 25 november. Och idag är det exakt 5 månader kvar till vi gifter oss! Nu börjar det kännas lite...

• Qozze

Hejsan strawberryhoney och välkommen till oss vinterbrudar! Var planerar ni att gifta er?

• Qozze

Ah, ni har inte släppt nyheten ännu alltså. Men gifter ni er utomlands eller kommer ni till Sverige för bröllopet? Så mycket kanske du törs säga?

Vi gifter oss inte alls på den ort vi bor så våra gäster kommer att få lite resväg (bor i Stockholm och gifter oss i Åre). Men vi hoppas att de vill komma och fira oss i alla fall. Det vore världens bästa bröllopspresent!

• Qozze

Gotland: Tack så mycket! Jag är verkligen förtjust i klänningen själv. Har sett idag att betalningen är bekräftad och tillverkningen startat. Är så nyfiken på hur den kommer att bli.

Vi håller på att dra de sista trådarna med fotografen (har två stycken som vi väljer mellan). Hoppas kunna boka inom de närmsta veckorna. Förhoppningsvis kan vi också köra med heldagsfoto

Nanna_3000: Välkommen till tråden! Det finns ju fler brudar här som gifter sig i ishotellet/Kiruna, c_t till exempel.

snöbrud08: Välkommen till tråden! Ska ni ha fest efter vigseln också? Och hur går det med planeringen (om du törs avslöja det )

• Qozze

snöbrud08: Ja, det har blivit ganska många sidor nu
    Vi gifter oss i Åre men bor i Stockholm. Ville ha ett vinterbröllop som är så snösäkert som möjligt... tycker det är sååå mysigt med snö (är ursprungligen från norrland)
    Vi har bokat festlokal & meny. Toastmadames, tärnor och bestman är klara. Har även fixat en del av musikunderhållningen på kvällen. Och igår beställde jag min kina-klänning (en MS kopia) som jag hoppas blir bra. Fotograf är strax klart och vi håller på med hemsida och inbjudningskort som vi ska skicka ut om senast en månad. Det stora vi har kvara att fixa är vigselförättare samt lokal för det.

Vilken klänning har du köpt? Och vilka ringar funderar ni på?

• Qozze

~vinterbrud~: Jättesnygg klänning, speciellt draperingen i kjolen!

• Qozze

Hehe, kom just på en till grej jag gjorde idag: Beställde underkläder, en vit korsett

Gotland: Jag är jättenyfiken själv! Får lägga ut bilder sedan Enligt little coral tar det 30-35 dagar och tjejerna i kinatråden har fått klänningar från dem efter ca en månad så jag hoppas att det blir så för min del med. Jag skriver förmodligen här det första jag gör när den har kommit! Man har ju blivit lite beroende...
    Vilken ring ska du ha föresten?

• Qozze

Strawberryhoney: Du har ingen bild/länk på klänningen och eller ringen så vi får kika *nyfiken*

Svar på tråden Januari-Februari 2008