Januari-Februari 2008
Hihi, visst hade man börjat fundera redan ett år innan (vi bokade lokalen nästan 10,5 månad i förväg...). Men nu är det snart dags att sätta igång på allvar! Kläder, ringar, inbjudan etc känns som det börjar vara läge för nu
Hihi, visst hade man börjat fundera redan ett år innan (vi bokade lokalen nästan 10,5 månad i förväg...). Men nu är det snart dags att sätta igång på allvar! Kläder, ringar, inbjudan etc känns som det börjar vara läge för nu
c_t: undra om det inte var denna du menade
www.bellarugosa.com/winter.htm
~vinterbrud~: Är lite avis på dig. skulle gärna ha klart allt det men det har inte funkat. Men nu i sommar tänkte jag att man kan ha lite tid att åka runt och prova. Sitter och surfar runt på massa ställen. Ska definitivt kolla in KIK!! Vad har du hittat för skor?
Ja, den med fjädrar var verkligen häftig! Tyckte de flesta bilderna där var otroligt snygga. Får se om man kan sno någon ide därifrån.
Jag tycker att det är så himla svårt att bestämma sig för en stil. Har surfat runt flera kväller på olika siter och det finns ju hur mycket som helst!! Måste nog åka till en butik och börja prova lite så man får se vilken stil som passar en själv bäst... *suck*
Vi har inte bokat tid för vigseln ännu. Men jag tänkte att vi ska fotas innan vigseln och helst utomhus om det funkar. Jag skulle vilja ha bilder med massor av snö och med fjällen i bakgrunden. Åhhh!
Sen borde man kan ta några bilder inomhus vid den öppna eldstaden i sten med. Tror att det skulle bli jättefint! Har beställt eldning i alla öppna spisar (de har tre stycken i olika rum som vi kommer att vara i).
Om man ska fotas ute behöver man nog lite ljus så jag antar att vi måste fota oss senast vid 15 och sen blir nog vigseln vid 16. Sedan lite mingel och sånt och middag framåt 18-tiden. Vad tror ni om det?
Hmmm, kanske man måste ta bilderna ännu tidigare. Det blir ju mörkt däruppe fortare än slderut på vintern. Ska kolla med någon fotograf. Hittade ett par stycken däruppe och de borde väl veta. Frågan är bara vad man då gör hela tiden mellan fotografering och vigsel... Vi vill inte ha vigseln för tidigt så det blir en massa död-tid tills middagen.
BT-träsket är faligt! Jag har fastnat ganska bra med för att söka ideer till allt möjligt (inbjudningar, klänningar, festprogram etc). Det finns ju en del trådar att läsa
Ja, det vore nog en bra ide att ha en fotograf hela dagen. Ska nog kolla upp det med. Får bara mer och mer saker att göra på min to-do-list...
Visst kan man "slå ihjäl" ett par timmar men vi kommer ju att vara på samma hotell som alla gäster och jag vill ju inte att de ska se för mycket av mig innan vigseln så isåfall blir det till att hålla sig på rummet och suga i sig lite skumpa och jordgubbar (nja, inte jordgubbar i januari förstås - men något annat passande!).
Coolt med Dirty Dancing! Vi har också snackat om att göra en "annorlunda" budvals. M2b är inte mycket för att valsa men svänga på höfterna på dansgolvet kan han! Och ingen av oss är direkt blyga heller så vi kommer nog att showa loss! Vi har dock pratat lite om att man skule kunna göra den från Grease "You're the one that I want"
Ja, den låten är lite fart i och man blir glad av att höra den. Vi tänkte att den skulle kunna bli en kick-start på festen! Vi har inte bestämt om vi ska byta om än, men det vore ju allra roligast förstås. Får se om vi fixar det. Men det blir nog "bara" dansen, sambon har en hemsk (ja, faktiskt!) sångröst så vi får fokusera på "some nice moves"
Dirty dancing är jättebra med, speciellt om man till och med kan överaska med ett lyft på slutet. Sen är det lite kul om han får stå i fokus med om du vanligen gör det.
Jag har hittat ett par fotografer som jag ska kontakta. Men det får bli efter sommaren, alla har ju semester nu...
Själv då, har du ni fotograf klar? Har ni fått nån bra deal på heldagsfotografering?
Hoppsan, då förstår jag att han är lite skeptisk. Man vill ju inte behöva avbryta festen för att åka in till akuten.
Får man fråga vad du fått för pris på fotografen (och vad ingår)? Jag har liksom inget att jämföra med så man skulle ju lätt kunna bli skinnad...
Dags att avsluta för i kväll, man ska ju orka jobba i morgon med!
Gotland: Tack för priserna, då har jag åtminstone nåt att gå efter. Vad snygga dina inbjudningakort kommer att bli. Har också funderat att göra själv, men har ingen klockren ide än. Men jag sklle gärna ha något mönster som man kan ha likadant på festprogram och tackkort.
Akvavit: Välkommen! Kul med fler vinterbrudar i tråden. Var i Dalarna ska ni gifta er? Vi satsar på ett bröllop i fjällen, Åre närmare bestämt. Hoppas på snö!
~vinterbrud~: Här är ju en till som gifter sig den 26/1 (vi!)