Januari-Februari 2008
Visst är det skönt med en månad när det är lättare att hitta det man vill ha. Vi fick bra priser på hotell och lokal. Inga problem med bokningar och tider...än! Peppar, peppar!
Visst är det skönt med en månad när det är lättare att hitta det man vill ha. Vi fick bra priser på hotell och lokal. Inga problem med bokningar och tider...än! Peppar, peppar!
Ska hålla gluggarna öppna när jag går på stan idag...
Men jag har hört att skinn blir hett i höst...kanske det slinker in lite päls. Har en kompis i Frankrike som är modeorakel.
Hon håller utkik efter kläder, lägger ut bilder på det och köper om man vill. Kan be henne hålla utkik på en höftkort figursydd päls. Hon tycker det är så kul att gå i affärer och blir glad när hon får uppdrag, gärna svåra!
Visst är de dyra, i Sverige. Har en kompis som bor till och från i Tailand och där får man dem för under halva priset mot i Sverige... Men vi får se! Man har ju så många idéer.
Nej, nu stänger jag av för att leta papper. Prototypen, den senaste, är färdig och nu SKA jag hitta papper. Vi hörs i eftermiddag... Håll tummarna!
Hej på er!
Pappersinköp var jättekul! Svårt, många papper finns det men jag är nöjd. Det fanns så klart inte rätt antal men jag beställde fler. Två till tre veckor tog det så det är bra att jag var ute redan nu och tittade. Jag köpte några för att börja. Lägger in bilder på min familjesida. Sen ikväll ska jag testa embossing för första gången....
Vi vill ha mörker när vi viger oss, både ibörjan och när det är färdigt. Vi ska ju vara i en ruin så det enda som finns är facklor och levande ljus. Det kommer bli perfekt.
Nu ska jag lägga in bilderna, återkommer när det är klart.
Åh, vad det här är roligt!
Hej!
Nu har jag lagt ut bilder. Det brun/grå/silvriga är vår sovrumstapet och ska vara utsidan.
www.familjeliv.se/hem/vinterbrollop/galleri.php
Ska leka lite och sen lägger jag ut fler bilder. Så nu ska man för fösta gången prova på att embossa... Håll tummarna...
Tack för de positiva kommentarerna! Nu har jag pysslat, väldigt lätt är det. Embossa är verkligen som att vara sex år igen och stämpla motiv... Måste dock byta papper och embossingpulver. Pappret är för tjockt, det blir inte bra med en tjock tapet. Eftersom trycket är snirkligt och färgen ljus är det svårt att läsa det...
Jag tänker köra på samma toner men välja tunna papper och kanske svartglitter på texten. Sen sitter man ju och leker med formen... Så fort jag har några som jag tycker duger ska jag lägga ut dem så ni får tycka till.
Jag var på Skapa Hobby på Hornsgatan idag och de har jättemycket fina saker. Väldigt snälla och hjälpsamma också. Får nog ta och åka dit imorgon eller på fredag igen...
Åh, vad roligt att det är så många i tråden! Har inte så mycket tid att skriva, ska ut och bygga veranda åt en kompis... Men måste bara skriva lite
Jag har ett annat papper bakom tapeten. På insidan av framsidan har jag skurit en skåra och lägger i infopappret så det enda som syns är Information. När man drar i kortet kommer all sådan där viktig men ganska tråkig och plåttrig info. Tyckte det blev snyggt att gömma den.
Andra sidan sitter själva inbjudan. På framsidan ska jag embossa Nu och för Alltid men måste byta färg eftersom silver inte syntes så bra. Pappret till inbjudan måste ändras...passade inte. Ska åka in och köpa nytt imorgon. Förhoppningsvis kan jag lägga ut lite bilder på en testinbjudan.
c_t: Vill du ha hjälp med inbjudningarna hojta till. Det är så roligt att spåna och hitta rätt papper. Själva jobbet går ganska fort om man är fler. Har du några idéer? Er vigselplats ger många tankar i mitt huvud...
Klänningen är inte klar så smycken får vänta. Vi kommer att skicka inbjudningarna i slutet av augusti och nästan ingen vet något tills de får dem... Vi vill överraska. Eftersom vi gifter oss i Visby och transporter är väldigt svåra att fixa i februari så vill vi vara ute i god tid. Min m2b håller på för fullt att kolla hur mycket det skulle kosta att chartra ett plan på fredag eftermiddag och söndag vid lunchtid.
Jag har precis varit på jobbet och skurit till alla tapetdelar och just nu ligger de i press... Använder ett gammalt lexikon som vi tänkte kasta, 24 delar...tungt och bra. Limmet är klurigt. Till viss del har jag testat sprylim men runt kanterna till infopappret kommer det inte funka. Har testat med ett som inte var så bra, tänkte fråga i butiken imorgon vilket lim som passar bäst.
Min m2b vill ha frock coat men vilken färg vet han inte. Vi har pratat om grå!
Qozze: Sno så mycket du vill, det är ju det forumet är till för...tycker jag!
Har hittat lite nya papper...är helt fast i detta träsk av papper och scraping... så roligt! Höll nästan på att byta bort hela idén med tapen idag när jag såg alla dessa varianter och möjligheter Var inte rädda för att titta på möjligheterna såg så många billiga papper och kort som var sååååå fina. Säg bara vilken färg så ska jag tipsa om butik.
Men jag bestämde mig för att hålla fast vid min idé, bara förfina den. Ska göra lite olika varianter ikväll när solen försvunnit från verandan. Måste bara skriva lite först...
Fick världens brudinköpnoja och började kolla skor, mönster, tyger... Hittade mönster på en klänning som jag kan använda, behöver bara förfina det lite och jag hittade dessutom ett mönster på en kappa som behöver små justeringar för att bli den kappan jag vill ha... Köpte båda och gick glad ihågen längs Drottninggatan.
Då tänkte jag att jag skulle slinka in på Village, heminredning 20-50% rea på allt! Ett måste, de har så fina tyger och småsaker.
Hittade sammet, underbar, glänsande, vit sammet för 249 kronor metern... Var tvungen att köpa 3 meter, tror det räcker till min kappa. Så på måndag kör det igång, ha ha. Jag har lagt in två bilder på
www.familjeliv.se/krypin/vinterbrollop/galleri.php
Där ni kan se mitt nyaste fynd!
Kanske hinner jag lägga in lite inbjudningsbilder ikväll eller imorgon, det här är så roligt!