Inlägg från: Gotland-08 |Visa alla inlägg
  • Gotland-08

Januari-Februari 2008

c_t kände på mig att du skulle tycka det Ska prova med en annan päls för att bli säker på hur jag vill ha det.

Bzzz: Tack, visst är det smart med ljuslyktorna. Du måste lägga ut bilder så jag få se hur dina blev. Helt plötsligt öppnar sig en ny värld av möjligheter...

Håller på att surfa runt och titta på brudbuketter och bordsdekorationer. Hittade en ännu värre variant av muff och blommor och tänkte på dig c_t, kolla:

www.familjeliv.se/krypin/vinterbrollop/galleri.php

• Gotland-08

Skulle vara häftigt med ett par fräcka stövlar eller smäckrare boots som man kan ha sen också.

Jag och min m2b började kolla på Dirty dancing dansen igår. Gud vad roligt det kommer att bli. Är så glad att han tycker det är roligt.

• Gotland-08

Vi ska gå, det är fem minuters promenad mellan ruinen och festlokalen, max. För att få det lite maffigare funderar vi på att ha fackeltåg från ruinen. Vi får se!

c_t: Du har helt rätt i att man ska försöka få in sin personlighet och jag har nog inte riktigt bestämt mig för om jag ska vara den tuffare myself eller den mer klassiska myself.

• Gotland-08

abbie80: Jag funderar på en rund bukett med rosor i cremé och ljusrosa, har inte bestämt mig än. Det finns ju så många vackra buketter. Helst av allt skulle jag vilja ha pioner men det är lite svårt i februari Ska leta lite i mitt bildförråd på brudbuketter med bara kallor...

Välkommen Oz-080202! Ser att vi gifter oss på samma datum men i olika världsdelar.

• Gotland-08

Visst är det klurigt! Vi har bokat vigsellokal, festlokal, hotell för alla gäster, sytt vinterkappa, har köpt mönster till klänningen, gjort inbjudningarna halvklara, skrivit gästlista, prel.bokat fotograf, har tankar kring dukningen...

Det vi måste göra nu är boka vigselförättare. Vi har en kompis som vi ska söka tillfällig vigselförordning, eller vad det heter, men vi ska boka en vigselförättare för säkerhetsskull.

Ni då, hur långt har ni kommit?

• Gotland-08

_golden_: Tack! Känns skönt att ha den så pass färdig. Fort gick det också. Det ger mig hopp om klänningen

• Gotland-08

Funderar absolut på att sy klänningen, har hittat ett mönster jag gillar. Har sytt kappan nästan klar och det gick fort, ett par dagar. På

www.familjeliv.se/hem/vinterbrollop/galleri.php kan du se hur det blev, kollar du in sid 2 så ser du ruinen vi ska viga oss i

Visst är det tid kvar men som du säger vad fort det går. Kan inte fatta att det snart bara är sex månader kvar Ser verkligen fram emot dagen D.

Hur har ni tänkt viga er? Är det någon skillnad mot traditionellt svensktkyrkbröllop?

• Gotland-08

Tack alla för alla snälla kommentarer

Oz-080202: Vi ska också gifta oss borgligt eftersom vi tycker det känns bäst så. Ingen av oss tror på det kyrkan står för och det känns bättre att kunna utforma vigseln som vi vill ha den. Vi kommer att ha egna löften och sång utöver den obligatoriska delen på 30 sek

Snöflinga 76, grattis till bebisen! Är det er första? Och stressa inte det är gått om tid.

c_t: Mycket, mycket snygg klänning! Kul att du börjat med galleri. Det är så roligt att kunna kolla på andras bilder. Ringarna var också fina. Jackan vet du att jag gillar. Hur har det gått, har du vunnit akutionen? Hur mycket får du betala för klänningen från Jaysbridal? Och har du köpt den svarta där också? Många frågor

• Gotland-08

En fråga till c_t Vilka låtar ska ni ha på vigseln?

Svar på tråden Januari-Februari 2008