Inlägg från: Gotland-08 |Visa alla inlägg
  • Gotland-08

Januari-Februari 2008

Matton på Norrlandsgatan och Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan! Matton har så många olika typer och nyanser på sina papper och Ljunggrens hade otroligt vackra papper, lite mer annorlunda. Panduro har också ganska mycket men är lite dyrare än Matton.

Ta med dig en bit av tapeten och pröva dig fram för att hitta det pappret och bandet du vill ha.

Spännande vi måste få se kort sen! Själv har jag precis tjänat 1500:- genom att sitta i solen och dricka ett glas champange

Tanken var att vi skulle vara utklädda och dela ut pris i en tävling men de behövde inte oss så vi fick betalt än då och passade på att fira min födelsedag med ett glas champange... De mest lättförtjänta pengar jag har tjänat in någon gång...

Så nu har jag tjänat in pengarna till Brudkappan

• Gotland-08

Muff utan blommar funkar utmärkt speciellt där du ska gifta dig . Muff MED blommor går inte... har sett bild på en sån och det såg inte klokt ut.

Muff eller blommor funkar, men inte både och ...

• Gotland-08

Ja, det var FULT! Mitt i muffen var det en fyrkant där man kunde lägga oasis och bygga ett blomsterarrangemang... Hittar jag bilden ska jag länka!

Muff är fint och med tanke på hur kallt det kan vara så är det inte fel. Jag kommer att köra på bukett och vita skinnhanskar men jag är ju i Visby och det är inte samma vinterkänsla där.

• Gotland-08

Tänk på alla foton av brudklänningar där ser man aldrig blommor... spana in bilderna och fundera på händerna.

Har lagt in en bild på www.familjeliv.se/krypin/vinterbrollop/galleri.php ska ta bort den sedan. Ändå är detta ett av de bättre exemplen...

Qozze: ska kolla min sidor och återkommer snart

• Gotland-08

Kan bli väldigt snyggt med skinnhandskar och fjäderbuketten också. Absolut att du kan bekosta dig att sy upp en muff.

Qozze: Här kommer lite länkar www.sewingpatterns.com/index.php
    www.mccall.com/

Där kan du nog hitta de största. En del mönster finns inte utlagda men nästan alla.

• Gotland-08

Ja, ni vet hur det är: Man vill ha kakan och ändå äta upp den... Så måste det vara att både vilja ha muff och blommor.

Stavningen vågar jag inte tänka på ikväll, har drukit ännu mer champange när jag kom hem men man fyller ju bara år en gång om året.

• Gotland-08

Tack! Det har varit mysigt. Vad har du fått för nytt jobb?

• Gotland-08

Grattis till jobbet, vi har mycket att fira ikväll! Imorgon ska jag åka och köpa fuskpäls till kragen och foder till kappan. Har börjat sy den nu. Har gjort ändringar och känner mig riktigt nöjd.

Svar på tråden Januari-Februari 2008