Januari-Februari 2008
c_t: absolut! Ska hålla tummarna
c_t: absolut! Ska hålla tummarna
Nu fattar jag också...rean! Tänkte att det var något mellan er som jag inte fattade
Var också inne och kollade men det stod att den var såld. Hur har det gått c_t?
Sorry, c_t men när jag klickar på länken står det så! Jag ska inte lägga vantarna på din jacka.
Mina händer är fullt upptagna med att få de för#*#ade ärmarna på plats på min vinterkappa men nu börjar det funka. Ärmar är kluriga...funkade perfekt på fodret, det som inte syns men började strula med sammetsärmarna men skam den som ger sig...
Aha, då förstår jag! Ja, går min kappa åt helvete så lånar jag gärna !
Har köpt fuskpäls som är lite vildare än den på din jacka. Har inte bestämt mig för om det är den jag vill ha men tänker sätta fast den och känna efter. Tror det kan bli bra eftersom kappan är i sammet och kanske blir för "snäll" om det är en mer städad fuskpäls...
För snäll vill jag inte vara
Nu är kappan nästan färdig! Fuskpälsen runt handlederna är inte ditsydda bara nålade och alla sömmar är inte pressade. Lägga upp den tänker jag göra när klänningen är färdig. Ni kan kolla på
www.familjeliv.se/krypin/vinterbrollop/galleri.php
så får ni se hur den ser ut just nu. Det är svårt att se hur sammeten glänser men det får ni föreställa er. Dessutom har min provdocka ingen bra ställning att stå på så fallet är inte optimalt...
Har inte riktigt bestämt mig för om jag ska ha den här "pälsen" eller byta ut den mot en mer ordnad, typ som din jacka c_t. Vi får se...
~vinterbrud~: Tror du det? Man blir lite blind när man sitter och jobbar med något. Helt plötsligt börjar man få andra idéer...
Nåja nu hänger jag undan den till i höst och ser vad jag tycker då, låta den få mogna lite
Tack 20080126! Skrev precis ett svar i din tråd om vinterskor men det kanske är bättre att skriva här
Vi har lokalen för vigseln klar, en ruin i Visby som du kunde se på sidan med bilder...ligger under sid 2 tror jag. Festlokalen är klar och hotell till alla gäster.
Vi har prel.bokat en fotograf och ska träffa två kockar i sommar när vi åker till Gotland. Vi bor i Stockholm. Inbjudningarna håller jag på med just nu, vi ska skicka dem i slutet av augusti.
Tja, det var väl allt... sen är det här med dekoration... har en massa idéer!
Min klänning ska jag sy under jullovet. När jag är så nära som möjligt så att kroppen stämmer
Jag funderar på att knäppa kappan med dolda hyskor. Få se om det blir bra. Kul att ni gillar pälsen man blir som sagt lite insnöad när man sitter på sin egen kammare...
Här kommer dagens tips Igår testade jag en superenkel grej. Eftersom vi gifter oss på vintern och vi vill ha massor av levande ljus behövs det massor av värmeljuskoppar. Att köpa en ljuskopp som är dekorerad går ju på en 25-45 kronor beroende på vad man hittar.
Ikea har glaskoppar 4st för 9:-, butiken Stockholm har glas för 5:-, de är lite större. Men de ser lite tråkiga ut så jag tog lite av mitt rispapper och sizoflor klippte två strängar, spraylimmade och satte på på två glas.
Blev så fint när man tände dem.
www.familjeliv.se/krypin/vinterbrollop/galleri.php
Så det är mitt nästa projekt. Vill ha ljuskoppar i olika storlekar och jag funderar på att göra dem i just rosa och silver...om man inte hittar något annat kul papper. Det är ju roligt att gå på pappersjakt
Jag kollar alla skobutiker om de har några skor jag kan ha till bröllopet, skulle inte vara fel om man hittade ett par på rean.