• Äntligen dax!

Öh? OT - "ditt inlägg granskas?"

Svarade just på ett inlägg, och fick upp texten att "mitt svar granskas och kommer läggas ut om inget otillåtet är skrivet"?!

Varför får man upp en sån text på bara ett vanligt svarsinlägg???

• Svar på tråden Öh? OT - "ditt inlägg granskas?"
  • Lady o Lufsen

Vernalis :
    Hahahahahahahahaha

Jaa, där ser man vad språket kan ställa till med!!! Istället för att använda sig av Svenskan´s "vältränade" så använder man sig av engelskans motsvarighet vilket kan bli totalfel- inte bara i filtret!
    Åhåhå- min kväll är gjord!!!

• Joleen

Lite OT men jag och sambon kollade på en film häromdagen (minns inte vilken) och de hade översatt "Are you messing with me?" till "F i t t a s du med mig?". Vad är det för översättning, finns det ens ett ord som heter så?

• miffolina

Tänk om man skulle ha som jobb att provligga....:o:o:o :D:D

• zukigirl

Joleen :
    *asg* Braaaa översättning!

• zukigirl

miffolina: Betyder det att man då skulle provligga nån ny varje kväll?? Skulle kunna tänka mig en Brad Pitt-kopia eller nåt!

• miffolina

Ja, Brad Pitt kanske skulle kräva ett par extra omgångar, bara för att vara på den säkra sidan ;):D hehe.

• zukigirl

Ja man vill ju inte vara slarvig på jobbet!

• Meddelande borttaget
  • MrsFellerA

Joleen:
    Helt klart en intressant översättning... Men det resulterar ju i en ny nivå i själva filmtittandet... Tycker att det kan vara ganska så roligt att "hitta" dessa knepiga översättningar, som man stöter på allt oftare, framförallt då de försökt översätta engelska slanguttryck till påhittade svenska!

• Lady o Lufsen

TS
    Hur blev det med ditt inägg? Blev det utlagt eller borttaget?

• Äntligen dax!

Lady o Lufsen - tror inte det kom med, minns inte riktigt nu vilket jag svarade på så ja gkan inte kolla...

Intressant "diskussion" det blev av detta *asg*

=D

• zukigirl

Äntligen dax!
    Ja vi är inte riktigt kloka! Men skoj har vi! Kan för övrigt tala om att jag skrev oxå ett inlägg igår som fastnade i filtret. Där fanns ordet k äft med. *s*

Svar på tråden Öh? OT - "ditt inlägg granskas?"