Inlägg från: JhS2008 |Visa alla inlägg
  • JhS2008

Maj 2008

Champis_Sanna
    Tack så mycket, testar kanske till helgen, några i min närhet som fyller år nu :) (om den blir för god tar jag hela själv) ;)

• JhS2008

sope
    Vi ska nog välja Landeryd kyrka om det går att boka den 17:e maj, kyrkan har bytt kyrkoherde nu så tiderna är inte riktigt klara. Våra lokaler står mellan Landerydsgården och lokalen vid kyrkan (som vi ska kika på under söndagen). Var ska ni ha festen?

• JhS2008

sope
    Ni ska ju också gifta er i Lkpg, funderat på någon bra plats att fotograferas på?

• JhS2008

sope
    Hur stor är Vårdsbergs kyrka, hur många får plats där? Själv tycker jag Landeryd kykra är väldigt liten. Ska inte ha så många gäster (runt 40 kanske) så jag tror att den blir precis lagom.

• JhS2008

Sope
    Var inne en sväng i LAnderyd kyrka för ett tag sen, den är väldigt mysig :)

Vårdsbergskyrka har jag bara sett från vägen..

• JhS2008

sope
    Ja, det kan ju bero på hur många gäster man ska ha och vad man anser vara en stor kyrka. För oss skulle domkrykan eller St.Lars kyrkan kännas alldeles för stora :)

Hur går det annars med planerna, kommit långt? Minns att det skulle vara bröllopsmässa här snart, men minns inte när, vet du?

• JhS2008

Ringde för att boka kyrkan idag, men det visade sig att de gjort om (från vad de tidigare sagt, så 17/5 är det numera konfirmation). Vårat nya datum blir den 24 maj, vilket nu när jag känner efter känner mer rätt :) Då fyller även en av mina två katter 3år (katten som är min sambos och döpt efter mig) :)

Gör om lite på listan.

*MAJBRÖLLOP-LISTAN*

Champis_Sanna - 3 Maj - Lerbo Kyrka, Katrineholm.
    sope- 3 Maj kl:14 - Vårdsbergs Kyrka,Linköping
    Brud våren 2008 - 3 maj kl 16.30 - Stockholm
    3 maj 08 - 3 maj - Linköping
    Bella77 - 10 Maj kl:15 - Våmbs kyrka, Skövde.
    lottis84 - 17 maj -Fässbergs kyrka, Mölndal (GBG)
    0205 - 24 Maj kl:13 - Utomhus Tantolunden, Sthlm.
    Brud-08 - 24 maj kl14:00 - Stockholm
    JhS2008 - 24 maj - Linköping
    majbrud2008 - 31 maj kl:14.30 - Badelunda kyrka, Västerås
    NukuNuku - 31 maj kl:15.00 - Rådhuset Göteborg

• JhS2008

Vi har:
    bokat kyrka, preliminärbokat lokal, fixad brudklänning och skor. T
    ärnor och marshalker är tillfrågade likosm toastmaster/toastmadame.
    Min tärna (blivande svägerska)ska sjunga i kyrkan (har en jättebra sångröst!!), vilket känns underbart, eftersom hon är en vän till mig (blir personligt). Fotograf är i princip klar.
    Funderar just nu på inbjudningskort och dukning.
    Finns något jag borde göra redan nu, har jag missat något tro?

• JhS2008

Visa080524
    Samma dag som oss.. trevligt :)
    Vi har inte fått höra så mycket om att vi är ute i "god tid", kanske för att många förstår att man måste vara ute i god tid för att få den kyrka/vigsellokal och festlokal man vill ha.

Glöm inte att skriva upp dig på vår "majlista" :)

• JhS2008

Planeringen för övrigt tar ju tid :) Det är mycket att tänka på (har jag insett nu)

Svar på tråden Maj 2008