• 0205

Maj 2008

Din pappa som ska viga er?
    Peters Fridelina skrev 2007-09-07 22:31:49 följande:

Jaaa! Det fanns ju länkar för alla andra månader! Jag har tjuvläst lite genom länken. Man får verkligen en massa bra tips på vad man borde ha hunnit med såhär långt. Vi fick bokat kyrkan idag. Min far är präst så han har fixat det till oss. ;) Skönt att ha det klart.
  • 0205

välkommen välkommen ^^

Samos07 skrev 2007-09-07 23:09:17 följande:
    Ja, just det... vi viger oss kl 14 om det var ngn som undrar =)
  • 0205

Eftersom vi har ett förmiddagsbröllop så gifter vi oss vid 13.00 sen håller vi på tills kvällen med middag o mingel..

• 0205

Bella

Låter verkligen vårigt.. o fint!

Trassel

Varmt välkommen

• 0205

LÅter skitsnyggt!

Själva ska vi ha brunt/svart/guld tema med vita dukar, så jag tycker inte det låter för mörkt.

Jag är inte så traditionell av mig, jag vill att det ska vara personligt o snyggt.

starchick skrev 2007-09-08 17:58:49 följande:
    Och vad tycker ni om vårt färgtema svart,vitt och rött? Vi komer ha vita bordsdukar med svarta löpare,röda blommor på borden, min klänning har svart/gråa broderier,tärnornas klänningar kommer att vara mörk-gråa osv...är det för "mörkt" tycker ni?
  • 0205

Vi ska inte ha en kyrklig ceremoni o om vädret tillåter ska vi vara utomhus, så ingen sång eller låtar under ceremonin..

däremot är det nog bäst att man pallrar upp med näsdukar, jag har blivit ännu mer känslig (om det ens var möjligt ) efter att jag fått barn..

• 0205

Vi tänte faktiskt fotas både före o efter, har en del vänner som är fotografer o ska be en som tar ganska klassiska bilder att ta innan o en annan som tar bilder med en väldigt personlig prägel efteråt, får se om både vill/kan bara, annars har vi några andra vi fråga också.. gällande vigselringen så har vi nog inte den på fingret försen efter ceremonin, inte pratat igenom det helt än.

Bella30 skrev 2007-09-09 09:17:25 följande:
    Vi skall fotograferas innan vigseln - hur gör ni med vigselringen då? Man vill ju ha den på, men samtidigt spara den till vigseln.... Dilemma!Hur gör ni?Fotas ni före eller efter vigseln?
  • 0205

Peters Fridelina

åh, vilken grej ^^

Jag tror inte att vi ska sova tillsammans natten innan, känns mest spännande så, men vi har inte pratat igenom det helt än.

Gällande ceremonin så vetvi inte rikgtigt än hur den ska gå till, därför kan jag inte än så länge svara på ifall vi går upp dit tillsammans eller inte.

• 0205

Vi betalar en tredjedel, mina föräldrar en tredjedel o min sambos föräldrar en tredjedel..

• 0205

välkommen ^^
    vi gifter oss också 24 maj!

Majjsan74 skrev 2007-09-10 15:10:47 följande:
    Hej allesammans!Är ny här, får man vara med? 24 maj 2008 är det som gäller för oss.
Svar på tråden Maj 2008