Inlägg från: Danielaa |Visa alla inlägg
  • Danielaa

År 2009

Hallå tjejer!

HÄRLIGT att se att de inte bara e jag som e ute i vääääldigt god tid! Haha, jag började ju nästan hålla me folk som tycker att jag e knäpp som planerar så tidigt...!

Vi har sagt 2 maj 2009 som vår dag, har inte bokat något ännu, men hoppas verkligen att de går de datumet!

Har inte kommit så långt i planeringen som många andra verkar ha gjort, funderar massor på färgtema, fram å tillbaka å hit å dit... väldigt svårt tycker jag! Men just nu e jag inne på mörkblått, vanilj/cremevitt med rosa inslag! Tror de kan bli riktigt snyggt!

Däremot har jag redan börjat kolla på klänningar! Både till mig och mina tärnor! De e sååå underbart, de finns så mycket vackra klänningar...! Aaaaaah, ska iväg idag igen faktist å kolla en annan affär! Fördelen me storstäder, de finns maaaassoooor att välja mellan!

Jättekul att hittat er här, så kul att ha nån å diskutera med som ligger på samma nivå i planerande/tid som en själv!

Kram kram!
    Några mer som sak på premiärvisningen av KIK i Göteborg 6 okt?

• Danielaa
    ekpo1 skrev 2007-09-20 14:56:09 följande:
    Vet ngn hur långt i förväg får man boka kyrka? Vi tänkte sommar 2009...är det först vinter 2009 man kan boka eller? Hur funkar det...svårt att bestämma datum utan att veta om kyrkan är "ledig" den dan.
    Hmm, vet inte, men man tycker ju att man borde kunna boka ganska långt innan... De rekommenderar ju ofta minst ett år innan.
  • Danielaa

Haha, jag börjar känna att jag knappt e ute i god tid längre när ni planerar ännu längre fram under 2009! Vi har ju planerat till 2/5-09.
    Har ni tittat klänningar än?

• Danielaa
    jåi skrev 2007-09-23 09:56:48 följande:
    Jag och två vänner var och tittade på klänningar igår. Underbart kul. Kan inte mer än att längta och hoppas att man hittar sin drömklänning. Hittade en men den kostade 6500. Sen vet man ju inte om två år kanske man ångrat sig och vill ha en annan modell.. Så man lär ju bli stamkund i brudbutiken Sen vi har tänkt att ha buffé och har börjat fundera ut menyn nu.
    Visst e de underbart å gå bland brudklänningarna? Jag har redan hittat 4 (!) klänningar som e helt underbara! Men de kommer ju inte finnas kvar så länge till, nästa års kollektion kommer ju snart! Men känns ändå bra (å så himla kul!) att se lite vad man e ute efter å få sig en uppfattning av vad som passar en å lite vad man vill ha!

Hur gör ni? Får era m2b se er innan bröllopet? Eller ns klänningen? Å får ni se vad mannen ska ha för kläder?
  • Danielaa

17 jan 2009: Hej! Kul me en till som e tidigt ute i planerandet!
    Bara kul me långa inlägg å roligt å höra hur långt alla kommmit!
    Säger som du, känns bra att ha gott om tid, man behöver inte stressa fram något utan allt får ta sin tid!

• Danielaa
    jåi skrev 2007-09-23 16:57:13 följande:
    Danielaa:Nä min m2b ska inte få se klänningen innan han ser mig i kyrkan.
    Så kommer vi oxå göra, de ska bli lite spännande, förväntansfullt!
    Hur kommer ni göra me brudgummens kläder? Ska du få se dom innan? Jag kommer nog va me när vi ordnar kläder till min m2b, jag håller i mer eller mindre hela planerandet å då vill jag hålla ordning på färger osv...
  • Danielaa

jåi: Haha, alla mina förslag hittils har vart så bra så bra!
    Han har aldrig vart intresserad av sånt annars heller... När han fyllde 25 ordnade jag värsta brakfesten för honom, han ville inte va me å ordna å planera då heller, å när vån son döptes va de likadant! Haha, tur att jag ÄLSKAR att planera för stora saker då!

Hur e era andras m2b?

• Danielaa

bride09: Ahh härligt me en m2b som vill va me på planera!
    Vi kommer nog göra så att han inte ser mig innan, känns speciellt på nåt sätt att göra så...!

• Danielaa
    jåi skrev 2007-09-28 09:08:04 följande:
    Hörrni budrar!!! Vad skulle ni säga om att vi gör en lista på vem som ska gifta sig och när??
    Ååh bra idé! Då kan vi ju följas hela vägen och vara med när de börjar närma sig! Kul!
    Börjar iaf me listan då...! Lika bra att alla får fylla i sig själva så jag inte skriver fel eller missuppfattar...!

Bröllopsdatum!
    2 maj 2009 Danielaa (Daniela och Mikael)
  • Danielaa

Listan börjar fyllas på! Kul!

Svar på tråden År 2009