Inlägg från: Danielaa |Visa alla inlägg
  • Danielaa

År 2009

Ååh va kul! Va många vi börjar bli!

• Danielaa

Kul me massa nya!
    Här e en storstadsbrud iaf, vi bor precis vid Göteborg! Så vi har ju istället en hel del att välja på...!

Vi har inte ens funderat på festlokal ännu... har två golfklubbar här i närheten kom jag å tänka på häromdan, de kanske kan va nåt? Eller va tror ni?

• Danielaa
    Morr skrev 2007-10-05 09:18:08 följande:
    oh, om en vecka är det dags för en ny tråd eftersom det då är tre månader sedan vi startade den här - ¨så minst nio-tio trådar kommer vi behöva innan alla 2009-brudar är klara!! Vi har redan bestämt att vi ska ha brunt, vitt och lite rosa som färgtema eftersom det är "våra" färger (har ju nu förstått att det är många som ska ha det här på BT, men i alla fall) och att vi ska ha vitguldsringar men sen såg jag att "vårt" datum, 29/5 är på en lördag 2010.. suck.. men 29/8 är på en lördag 2009 och det var min farmors födelsedag och hon gifte sig på det som blev min födelsedag, men frågan är: vart drar man gränsen för de olika årstiderna - vi vill INTE ha ett sommarbröllop, men är 29/8 i södra sverige sommar fortfarande? för en vecka sen i norra sverige var det ju helt underbart men undrar hur det ser ut i aug där nere.. med färger o så...eller kanske ett novemberbröllop?? förvirrat inlägg, men hoppas på lite råd!
    Brunt vitt å rosa låter jättefint, ett av alla mina typ 100 alternativ oxå...!

De me din famrors födelsedag tycker jag låter fint, speciellt som hon gifte sig på de som blev din födelsedag, de tycker jag erkligen va speciellt! Hade nog valt de datumet om de vart jag, väldigt symboliskt fint tycker jag!

29/8 kan man inte räkna me att de e sommar, men de ville du ju inte heller! Vår son fyller år den 31/8 å i år va de iaf INTE sommar här i Gbg, å va jag minns så va de inte de förra året heller när han föddes...!

De färgerna ni funderat på tycker jag passar under hela året faktist, de e inte alls bundna till årstiderna tycker jag...
  • Danielaa

Oj va många vi e nu! Å jag som trodde att de bara va jag som planerar så här tidigt!

Hur långt har ni kommit nu då?

• Danielaa

Morr: De låter väldigt fint, å som du säger, att cirkeln sluts me de! *håller tummarna att din m2b vill de oxå!*

Jag har redan kommit igång me brudshoppingen!
    Har beställt skor, slöja å smycken från USA nu, sååå fiiint! Hoppas verkligen att de blir bra nu! Kommer nog nån gång i nästa vecka senast (hoppas jag!) de kan nog ta lite tid därifrån tänker jag...!

• Danielaa
    jåi skrev 2007-10-08 22:45:01 följande:
    Ja här har jag hittat "min"klänning som jag bara vill ha!!!!Men det känns lite tidigt att köpa den redan nu.. eller vad tycker ni??Den är såå fin och till ett jätte bra pris dessutom..
    jåi: E de DEN klänningen som du skickade bilder på? Den e suuuuperfiiiin! Jag blev riktigt kär i den oxå, har tom bett dom skicka tygprover därifrån!

Har man hittat SIN klänning redan nu så varför e de för tidigt egentligen? Om man VET att de bara finns den å att de kommer bli den! (Alltså sålänge man inte tvekar minsta lilla, då kommer man ju inte ångra sig heller!)
  • Danielaa
    jåi skrev 2007-10-09 13:07:57 följande:
    Danielaa: Ja det är den. Har gjort som dig har beställt tygprover.Tycker det lät bra att man kunde få med "korsett" Om man skulle gå upp eller ner i vikt.Ja men vi får se hur tyget ser ut när man får det.
    jåi: Jaa, å de e ju såå fiiint me korsett oxå tycker jag! Aa, vill oxå ha en sån...!

När beställde du tygproverna? Jag beställde i slutet på veckan å de har inte kommit idag iaf..
  • Danielaa
    jåi skrev 2007-10-09 14:27:23 följande:
    Beställde dom i fredagskväll övernätet. Så hade hoppats att dom skulle kopmma idag. Men kanske i morgon! Kan inte vänta mer är så nyfiken.Säg till när du fått dina. Så jag får veta vad du tycker.
    Absolut! Ska gå till nån affär här hemma å kika lite me, jämföra me deras tyger, å be dom om hjälp oxå...! Fattar bara inte riktigt hur de kan va så billigt... Vill inte bli lurad bara, kan ju va så att de säljer sk "kina-klänningar" å då e de tydligen ofta syntettyger i dom... Å de vill jag verkligen INTE ha! Men men vi får hoppas på de bästa!
  • Danielaa
    jåi skrev 2007-10-09 14:43:35 följande:
    Ja det har jag åxå tänkt att göra. Skulle ju vara fruktansvärt att bli lurad..
    Precis... Då lägger man hellre mer på klänningen å försöker hitta nån liknande i nån annan affär! Men som sagt, vi får hålla tummarna för den klänningen e heeelt underbar! Har hittat en till på den sidan som jag verkligen gillar oxå, ska be dom skicka mera bilder!
  • Danielaa

Kanske lika bra att vi hoppar över dit nu direkt så ingen missar den nya...?

• Danielaa

ekpo1: Vi har hoppat över till nya tråden redan! Eller hade du kanske redan hittat dit...? *förvirrad*...

Svar på tråden År 2009