• Yllo

Glitter tråden ......fortsätter

Trist att Lucas inte hade så roligt med far- och mormor nu när ni var bjudna på bröllop

Själva har vi haft fullt upp i helgen. Våra kompisar från Åland var över, men denna gång hade dom bara 2 av sina 4 barn med sig. Blev nog lite jobbigt ändå då älsta grabben var riktigt jobbig den här gången. Både B och jag funderade på om dom minskat ner på hans ADHD-medicin....

I morgon kommer rörisarna för att göra klart i källaren... i alla fall hoppas jag att dom blir klara då. Vi har i alla fall varmt och skönt i nästan hela huset nu.. bara 2 rum kvar nere i källaren som inte är inkopplade.

Snart är det Polen som gäller På torsdag bär det av!!

• Yllo

Sluta röka behandling är vad jag ska göra i Polen. Har tid till fredag morgon kl 10.00 Så snart är jag rökfri!!

• Yllo

Just den här behandlingen finns inte i Sverige. Den fanns här ett tag, men dom har precis lagt ner den verksamheten p g a att det inte var ekonomiskt försvarbart.. Dom tog utrustningen och personal från Polen hit för att göra behandlingarna och ville då gärna ha fulla mottagningar... men patienterna ville inte ha det på det sättet utan ville själva bestämma när och hur dom skulle komma.. Det är inte lönsamt att ta hit personal för 6 behandlingar som är utspidda under en vecka.
    Är du mer nyfiken kan du alltid gå in och läsa på www.e-forus.se
    Jag har prövat tuggummi, plåster och allt möjligt annat och inte lyckats sluta röka tidigare. Jag är nu övertygad om att detta kommer att fungera Hade tänk pröva på den där medicinen, Zyban, tidigare... men den fick jag inte utskriven då jag hade för många kontraindikationer till den medicineringen.

• Yllo

Hejsan fruar!

Skönt att du också kommit hem Karin! Hoppas att allt gått bra för dig och att det inte blir några komplikationer.

För mig har det gått bra. Jag har inte rökt ett enda bloss sedan kl 9:30 i fredags morse. Har inget direkt nikotinbehov, men lite röksug i vissa situationer då jag är van att röka just i dessa situationer.

Resan var ett äventyr minst sagt.. och... Jag menar absolut inget illa nu Iza och du får ursäkta.. men jag tyckte faktiskt att de flesta polacker var väldigt otrevliga *urskuldande* Visst fanns det dom som var väldigt servicemindade också, men de flesta var väldigt knuffiga, buffiga och otrevliga. Som t.ex. Vi var på en marknad och jag tänkte köpa en termos. När jag stått där i ca 10 min, och försökt påkalla uppmärksamhet att jag skulle få köpa termosen, så kommer en av bodtjejerna (detta var en liten bod på marknaden) fram och sliter termosen ur händerna på mig och sätter tillbaks den på hyllan och tjattrar ilsket på polska. När jag försöker få fram att jag vill köpa termosen så kliver hon fram och börjar putta på mig tills hon fått ut mig ur boden *konfunderad* Iza... ska dom verkligen bete sig så?? Eller var det jag som gjorde något fel? Kändes inte direkt trevlig kan jag påstå Ska jag till Polen flera gånger så kommer jag nog att propsa på att få någon polska med mig som guide!

• Yllo

Jag har inga kort på mig sedan jag gick ner i vikt... jooo.. något finns väl.. men jag tycker jag ser ut som en dräktig flodhäst på alla kort jag ser så därför har jag inte brytt mig om att lägga in något kort på hemsidan Inte vet jag hur ni beter er för att se så smala ut, men jag ser ut som en dräktig val oavsett vad jag än gör!

• Yllo

Njaaaa... jag har väl gått upp några kg under sommaren igen.. Fast jag väger forfarande under 70 kg men sådär speciellt smal tycker jag inte att jag blivit...

Snart utan cig en hel vecka!! *duktig Ylva* B är så stolt över mig!! Hoppas verkligen att han besvisar det ordentligt nästa vecka på tisdag Påminde honom faktiskt igår om att jag fyller år nästa vecka

• Yllo

Njaaa... visst känns det lite konstigt att inte röka, men samtidigt så känns det rätt så skönt... men jag saknar nog ciggen ibland.

Jag har inga bilder att lägga ut på mig... avskyr att vara med på bild så därför finns det inga nytagna av mig Får väl se om jag kan ordna några....

Ja, jag undrar också vart Vicky tagit vägen...

• Yllo

Yippie!! Vicky kommer!!! SmileyCentral.com

Jag ska på kurs den 13/10, men det är ju bara på dagen så jag har hela kvällen ledig

• Yllo

Hoppas ni får riktigt roligt Jess och Iza!

• Yllo

Våra rörisar ska bli klara idag!! Så i helgen kan vi sätta igång med att fixa till runt fönstren i gästrummet och dotterns rum. Därefter är det dags för elektrikern och sedan innertaket och tapeter på väggarna och därefter är det äntligen klart i halva källaren!!!

Svar på tråden Glitter tråden ......fortsätter