• Yllo

Glitter tråden ......fortsätter

Skönt att det är söndag i morgon och lunchtajm

Karin... jag hittade din adress bland mina mail

• Yllo

Hej tjejer!!

Det var riktigt kul att träffas idag... Synd bara att tiden gick så fort och att inte Iza kunde komma hon med.

Taxichaffisen erbjöd sig att skjutsa Victoria till pendeltågsstationen Skönt att han gjorde det så att hon slapp gå i regnet... Hoppas att flygresan går bra!!

Nu har jag kommit hem igen. B har varit jätteduktig idag! Han har spacklat alla fönsterkarmar så nu är även den biten klar.. bara el och innertak kvar och så tapeter och matta... Äntligen!!

Jag satt och tänkte i taxin på väg hem på det du sa Karin.. om att ta en träff någonstans på ett hotell.. Tycker det är en toppen idé.. En långhelg kanske?? Skulle kanske kunna vara kul att släpa med sig männen också så att även dom får träffas... *funderar*

Nej, nu ska jag ta itu med tvättmaskinen som jag körde igång innan jag for i förmiddags

Kramar!!

• Yllo

Jess... noterna till "Trygga räkan" finns i psalmböckerna.. den andra vet jag dock inte var man kan få tag på...

• Yllo

Jag trodde också att man sjöng så... i alla fall tills jag började i kyrkans barnkör och fick lära mig hur den egentligen gick

Vicky.. Jag håller med om att ni ska dela på bilkostnaden. Men jag tycker nog att ni ska försöka se om ni inte kan fixa din bil, det verkade ju inte vara så mycket skador på den och då känns det onödigt att skrota den.. Varför inte försöka sälja den istället? Då får ni i alla fall ut lite mer än skrotningsavgiften?!
    Fast den där storyn får mig att minnas en incident i min barndom.
    Min pappa krockade sin bil med mammas bil. Pappa skulle backa ut från gården och backar rakt in i sin bil som står parkerad på gatan. Mamma ringer till försäkringsbolaget och frågar... "Vem ska betala? Min man backade in i sin bil med min bil?? Vem ska betala?" På försäkringsbolaget blev dom först helt ställda och bad henne upprepa vad hon sagt.. Hon upprepar samma sak igen och dom ber om mer info.. Hon berättar exakt vad som hänt och handläggaren på försäkringsbolaget börjar asgarva och säger att det där får dom göra upp i sängen... Teoretiskt skulle bilarna repareras på mammas bilförsäkring, men att pappa var den som skulle bli skyldig att betala självrisken *S*

• Yllo

Snacka om bondtur!! Tänk att få en privatchaufför som bara betjänar en hela dagarna Hade inte haft något emot det... avskyr att stå och vänta på min taxi och oroa mig för att den dyker upp försent eller inte alls *suck*

• Yllo

Hej tjejer!

Nu är helgen äntligen över! Har haft fullt upp med att fixa i ordning allt inför släktkaffet i söndags. Hade bakat två tårtor (bilder kommer snart) och några andra mjuka kakor. Fick absolut ingen som helst hjälp av resten av familjen vilket irriterade mig enormt + att jag mått extra dåligt den här sista veckan... Något är fel helt klart! men vad?? Inte får jag någon hjälp av läkarna heller.. får bara höra att jag inbillar mig *suck*

Jess!! Du borde ha köpt sådana där earplanes som jag köpte när jag var till Polen. Dom funkar helt pefekt även när man är förkyld Hoppas att ni ändå får en härlig semester i Rom

Jösses Iza.. Det var inte dåligt vad dom tog för biljetterna till Australien *huga* 100.000 - 120.000 tur och retur för två personer är ju lite väl saftigt Hoppas att det löser sig den andra vägen.

Aj aj aj.. Jag har svårt att skriva idag.. Lyckades slita av en nagel i helgen... När jag säger slita av så menar jag slita av.. Jag har ingen nagel alls kvar på vänstra lillfingret!! Har plåstrat om fingertoppen så gott jag kunde.. men konstaterade nu att jag måste försöka packa in toppen ännu mer tills i morgon.

Ha det godis så hörs vi snart igen!

• Yllo

Hihihihi... jo, försäkringen gällde ju ändå.. Mamma ville bara veta vem av dem som skulle betala självrisken och på vems försäkring som skadorna skulle gå på

Nu har jag lagt upp bilder på mina nya tårtor i mitt galleri (alltså inte bildgalleriet här på BT)

groups.msn.com/yllo/trtorochandrasockerarbeten.msnw&lc=1053

Säg vad ni tycker.. själv ska jag erkänna att jag blev väldigt nöjd med Badtårtan

• Yllo

Självklart kan jag ge dig en liten kurs i allt när du kommer Iza! Vi borde ju även ha vårt gästrum klart då så då kan du bo hos oss *sträcker stolt på mig*

Jag har funderingar på att börja som konditor.. problemet är nog att jag inte har någon formell utbildning, men den biten fixar ju styvdottern just nu Därefter blir det nog att vi startar eget.
    Jag tycker allt det här är kul MEN det tar ganska mycket tid att göra alla saker. Bara att montera ihop tårtan (fylla och täcka med sockerpastan) tar ca 5 timmar. Först ska tårtan fyllas... det tar väl ungefär 30 min.. därefter ska den stå kallt i minst 2 timmar innan man tar fram den.. fodrar den med smörkräm (beroende på vad man fyller den med) och kavlar ut sockerpastan och täcker den med det.. Bara den proceduren tar också ca 30 min och efter det ska tårtan stå kallt i ytterligare minst 2 timmar innan man kan börja dekorera den

• Yllo

Tvåvåningsägg ska man inte kunna göra fick jag veta efteråt.. Fast det är väl så att om man inte vet att något är omöjigt så går det att göra det *S*

• Yllo

Ja, visst är det... och synd att jag kom på för sent att jag skulle ha haft med en tårta till Karin

• Yllo

Jag har en Seat Ibiza! Älskar min lilla bil och det har aldrig varit några större problem med den Fördelen är att man faktiskt får rum med en barnvagn i skuffen och det finns sådana där hållare att spänna fast barnstolen i. Vi skulle dock behöva byta den nu i o med att barnen är så stora (läs långa) att det blir jättetrångt för dem i baksätet

• Yllo

Välkommen hem Jess! Trist att du blev så sjuk på resan.

Jag hittade absolut inget att shoppa när jag var i Rom för 100 år sedan... däremot fanns massor i San Marino och Venedig

• Yllo

Själv har jag precis slängt in en maskin tvätt och väntar på att den ska bli klar så jag kan ta nästa.

Fångade en av "mina" pojkar idag (en av läkarna på jobbet) och hade honom att kika på mitt lillfinger som jag skadade i förra veckan.. Lyckades slita loss nästan hela lillfingernageln om jag inte sagt det tidigare. Nu har det blivit jätteinfekterat trots att jag tvättat och lagt om det varje dag. Doktorn skrev ut antibiotika åt mig och gav mig nya instruktioner att följa. Har det inte böjrat bli bättre måndag nästa vecka så måste dom ta bort nageln helt och hållet *snyft*

Svar på tråden Glitter tråden ......fortsätter