• Victory

Glitter tråden ......fortsätter

Nej, jag har inte PCOS enligt en gyn jag besökte. Vi har startat utredningen men bara lämnat prover än så länge och nu väntar vi på resultaten. Jag hoppas ju på något piller som får ordning på mensen. Jag visste inte att du hade så långa cykler, Karin. Beror det på PCO:n?

Jag är ocskå säker på att det löser sig för oss så småningom. Det är bara så jobbigt när man vill att det skulle ha hänt för minst ett år sedan! Väntan är så olidlig, allt annat i livet känns meningslöst.

(Iza: Jag var glad över mensen för jag hade ingen ägglossning och cykeln var över 50 dagar lång )

• Victory

Iza: Ni verkar ha ett späckat schema! Är det verkligen meningen att man ska vara så utarbetad?! Det verkar inte vara den bästa arbetsmiljön eller arbetstiderna. Förhoppningsvis trivs du så bra att det inte spelar någon roll!

Karin: Ja, vi försöker njuta av livet ändå. Men det är inte så lätt, t.ex. har jag inte så många vänner att umgås med eftersom de alla har småbarn och aldrig har tid med mig. Men vi ska ju i alla fall resa bort tillsammans i november, det ser jag sååå mycket fram emot och det behöver vi verkligen!

• Victory

Ylva! Håll ut! Jag tror absolut att dina besvär beror på rökstoppet men det blir bättre! Det måste det bli! Att inte röka är ju bättre än att röka, i längden i alla fall. Jag hoppas verkligen att du klarar det även om det känns tungt i kroppen. Du har ju kommit så långt nu, hang in there!

• Victory

Ammo: Vad synd på M:S körkort! Daniel har krockat min bil (och ja, det var hans fel!) så vi är helt utan bil nu! Inte för att vi använder den så frekvent, jag cyklar ju till jobbet och han kör moppe. Men när man väl behöver den, då blir det krångligt! Och det verkar dröja med värderingen. Men den är ändå så gammal så nu letar vi ny bil, men vi har ju ingen möjlighet att åka och titta på någon! ALlt blir så besvärligt!

• Victory

Om det passar dig bäst så träffas vi hos Karin då! Men var bor hon egentligen? (minns inte). Jag ska fråga min kompis om hon kan skjutsa mig dit eller till Upplands Väsby.

• Victory

Nä, han skadade sig inte, det var inget allvarligt men lyset blev intryckt så den är liksom olaglig att köra. Han skulle göra en vänstersväng och såg inte bilen som kom utan repade hela hans sida! ooops! Vi väntar på att verkstan ska värdera den och det verkar dröja... Men den är ändå inte värd så mycket så vi håller på att se oss om efter något annat.

Jag har haft lite fullt upp på kvällarna i veckan. Onsdag började jag och min syster en trädgårdskurs och ikväll har vi från jobbet varit på föreläsning med Mia Törnblom om självkänsla. Det var sååå bra! Men imorgon är jag ledig för då bär det av till Stockholm! Men först ska jag till tandläkaren och rotfylla.

• Victory

Jag har inte fått svar än från min kompis om hon kan skjutsa mig. Det känns lite lättare att reda ut allt detta när jag är på plats där nere. Jag kommer ju imorgon. Vi kan ju alltid messa.

• Victory

Rotfyllningen gick bara bra, låg där och diggade musik och somnade nästan!

Nu MÅSTE jag packa!!! Åker ju till Luleå om två timmar!

• Victory

Hallåj! Vi har haft en heldag på stan (alltså Stockholm ) med shopping, fika och så god mat på en grekisk restaurang. Sedan tog vi en drink och nu är vi tillbaka i lägenheten.

Som Jessica sa har vi stämt träff så nu är vår lunchdejt inte långt borta! Men... vad ska vi äta? Har någon tänkt på det? Ska vi laga nåt tillsammans hemma hos karin eller går vi ut och äter? jaja, det där har ni säkert koll på!

Nu är jag trött och ska sova gott! Vi ses snart!

• Victory

Hej!

Nu är jag hemma igen, eller jag har varit det en stund och hunnit koppla av lite. Resan gick bra, jätteskönt att jag fick skjuts till stationen av taxichaffisen! Sen tog jag Arlanda Express så jag var i god tid.

Det var verkligen jättekul att träffas! Men tiden flög som sagt iväg! Tusen tack för skjutsen och maten, önskar jag kunde bjuda igen men ni har väl inte vägarna förbi här uppe så ofta.

Skönt att höra att T är hemma iaf så att inget hade hänt. Hade han någon bra förklaring till förseningen? Ni bor verkligen fint. Jag blev förälskad i ert kök. Gå in i mitt galleri, Karin, så kan du se våra före-och-efter-bilder.

Nu ska jag packa upp lite och sen sova så jag orkar upp till jobbet imorgon. Det har varit en händelserik helg!

Kram till Iza också, hoppas att jag får träffa dig också snart!

• Victory

kan tyvärr inte heller hjälpa dig med noter, jess!

Jag är fortfarande jättetrött efter helgen, det blev ju inte så mycket sömn och jag har ingen motivation på jobbet. Jag vill bara hem till min härliga make eftersom han är ledig! Fast vi bråkade lite igår ang. bilköp. Idag åker min bil till skroten *snyft*. Och jag känner mig lite stressad över att köpa en ny. Men då kläcker han idén att vi inte ska köpa någon ny bil utan använda hans gamla veteran-volvo från -71 eller nåt! Vet inte ens om den funkar, den bara står där i garaget och ser för jävlig ut! Nej, bevare mig väl, den kör jag inte runt i! Han tycker inte att han har råd utan menade att jag skulle betala den nya bilen själv i så fall. Hallå! Det var ju HAN som krockade MIN bil! Och det är ju mest han som använder bilen så det går jag inte med på. Är jag konstig som tänker så?! Han tycker att jag ska betala för att jag tjänar mest men det är ju mest han som kör bil, jag åker ju buss eller cyklar till jobbet. Så det blev en liten dispyt men vi kom överens om att köpa en lite billigare bil i alla fall, och dela på kostnaden.

• Victory

Aj, aj, aj! Inte roligt med avsliten nagel! Och den läkare som säger att du inbillar dig kan ju inte vara helt seriös!?

Vi fick inte behålla bilen för försäkringsbolaget eftersom vi fick ut pengar för den. Men vi fick 15 000 (-4000 i självrisk) så jag är väldigt nöjd, trodde den var värd MAX 10 000. Den skulle kosta 20 000 att laga så det var inte aktuellt. SÅ nu letar vi en ny skruttbil i 15-20 000 kronorsklassen. Det var ju en lite dråplig historia som dina föräldrar råkade ut för. Men egentligen spelar det väl ingen roll vem som krockar vems bil, försäkringen gäller väl ändå?

Kul att babysimmet var roligt, Jess! Och lyxigt med egen privatchaufför! Det var kanske inte så dumt ändå att bli av med körkortet!

Iza: Jag förstår att det inte känns så kul att betala för resorna när man är van att resa hela dagarna i jobbet. Men 40 000 är ju sanslöst mycket för vem som helst. När jag kollade Thailand-resor fanns det resor för 80 000 kr. Då tyckte jag att vi hittat ett ganska billigt alternativ och slog till direkt!

• Victory

Jättefina och smaskiga tårtor, Ylva! Synd att det inte finns smak-datorer!

• Victory

Härligt att er resa blev så bra, Jess, förkylning och halsfluss (!) till trots!

Härligt att det är fredag! Imorgon kommer min syster och hennes man på middag. De vill festa loss och gå ut (de har barnvakt ) och vi har lovat hänga med men jag känner nu att jag inte alls är på något festarhumör. Vill helst bara ha en lugn middag med ett par glas vin och gå och lägga mig tidigt. Men jag vågar inte säga det till syrran, då tror jag hon blir besviken för hon är verkligen sugen att parta. Men om jag dricker för mycket och stannar uppe sent kommer hela söndagen och nästa vecka att vara förstörd. Usch, vilken tant jag har blivit!! De är ju äldre än oss men vill festa, och vi som inte ens har barn känner inget som helst sug efter att gå ut! Suck, jag vet inte om jag ska säga nåt (och göra dem besvikna) eller bita ihop (så att det drabbar mig själv negativt).

Men i övrigt är det bra med mig! Dock ingen bil ännu. Ska kolla upp om det finns några Seat till salu här.

• Victory

Lycka till på dopet, förresten!

Svar på tråden Glitter tråden ......fortsätter