• Cantaton

Nattchattare! Se hit!

Bobou, jag gör några layoutuppdrag för min gamla gymnasieskola (ett musikgymnasium), och just nu jobbar jag parallellt med en affisch till en av deras konserter (på Radiohuset), en informationsfolder till gymnasiesökande och en inbjudan.

• Cantaton

Egentligen inte. Mer så att jag är allmänt estetisk av mej De tyckte på nåt sätt att jag hade sinne för det där. Har tidigare layoutat skoltidning, och layoutade alltid mina inlämningsarbeten, haha. Det var på den tiden när jag faktiskt lade ner tid på sådant.

Har gjort lite grejer till mamma ibland, men annars har jag inte jobbat vidare mkt med layout. Men målade en del när jag var yngre, och det hänger väl ihop på något sätt.

Jag använder Micrografx Designer (typ som Adobes InDesign).

• Cantaton

Använder också Open Office

Fast just nu satt jag bara och höll på med en bild och det gjorde jag i Micrografx-programmet PicturePublisher. (Tror att det har bytt namn till Image.)

Är taggad på att göra mer när jag äntligen kom igång, men jag ska tentaplugga imorgon igen - och inte ensam, utan tillsammans med ett par kursare. Klockan 9. Så det är dags att sova.

• Cantaton

Jag har vaknat av mig själv tidigt på morgnarna och haft svårt att sova eftersom jag varit så upp i varv. Jag har till och med räknat i drömmarna... Ojoj. Hade tänkt försöka sova åtminstone till 9 idag, men då ringer farmor och väcker mig. (Hon slog fel nummer, skulle egentligen till min farbror.) Jag kände igen ljudet av telefonen men greppade inte riktigt. Gud, vad seg jag var (är). Och ont i halsen och huvudet har jag också.

• Cantaton

Jag ligger här och drar mig en stund. Ska inte springa upp och kasta mig över tentorna. Tablett kan vara vettigt.

• Cantaton

Jag lär ju vara helt slut i helgen! Sover ju alldeles för lite! Hoppas bara att orken åtminstone räcker till imorgon när tentan faktiskt är.

lillan, hur stort är exarbetet?

Hoppas verkligen att jag inte blir likadan när jag skriver B- & C-uppsats. Men då blir det nog dessvärre så igen...

• Cantaton

Det var just det. Dumt att sitta upp hela natten inför en tenta när man ska upp tidigt.

Jag har nog räknat hela natten (i sömnen). Sådär halvsovandes... men så medvetet på något sätt. Vaknade 5.45 - VARFÖR?! Lyckades somna om så småningom.

Jag mår riktigt illa idag. Gah. Hoppas det går över med en tablett. Tentan börjar 9.30.

• Cantaton

Jag funderar på om det kan vara så. Fast jag har ju haft ont i hals o öron länge... o igår blev jag väldigt snuvig. Idag illamående. Vet inte om det kan vara en blandning av sjukdom, sömnbrist o nervositet inför tentan... Hur som helst måste jag åka iväg nu.

Må gott.

• Cantaton

OJ, här har det varit fart ikväll. Jag tänker dock titta på "Isprinsessan" (missade det på tv eftersom jag var på konsert, men ska kolla på nätet). Pojkvännen och jag har nämligen högläst den boken, så ska bli kul att se filmatiseringen.

Svar på tråden Nattchattare! Se hit!