• Cantaton

Nattchattare! Se hit!

Jag tänker då inte gå upp förrän 07.45, men det känns tidigt nog. Ska planera det sista med min seminariegrupp i ett par timmar, därefter lyssna på, samt hålla, presentationer om postkolonial konst.. därefter äta snabb lunch för att sedan bege oss till Bonniers konsthall (guidad tur), o slutligen äta middag i tre timmar.

• Cantaton

Mmm, förstår det. Jag har åtminstone en tom lägenhet oftast.. o så är jag alldeles för seg på morgonen för att ens komma upp en minut tidigare än jag behöver.

• Cantaton

Det liksom blir så (även om jag inte planerar bröllop...) :) Men nu ska jag iaf stänga av o sova!

• Cantaton

Mm, jag går sista året nu, så jag ser en ände. I november ska jag dessutom ut på praktik i fem veckor, och jobba med det jag vill göra efter avslutad utbildningen, så jag har något att se fram emot om en inte alltför avlägsen framtid

• Cantaton

Mm, men just nu känns det lite tungt när jag legat med migrän hela dagen o inte ens har börjat med min tenta... eller ja, jag har faktiskt lyckats åstadkomma en tankekarta över en av frågorna. Så jag har ju faktan och tankarna klara för en. Och det är väl egentligen en rätt stor del, även om det inte känns som jag har gjort något förrän det är "översatt" i text.

• Cantaton

Kulturekonom. Flumflum
    Nämen, får fil.kand. i företagsekonomi, men blir även kulturproducent/kulturmanager typ. En brygga mellan ekonomin och kulturen.

• Cantaton

Jodie, jag har aaaalltid jobbat med tankekartor, det fick jag lära mej i mellanstadiet, och det är inpräntat. Vi var tvungna att göra det inför ALLA arbeten, och skulle även lämna in tankekartorna Det är oerhört effektivt för att sortera tankar - framför allt om man plockar information från många olika källor. Varje källa brukar få en egen färg på min tankekarta, så de är färgglada och fina

• Cantaton

Usch usch. Jag fick mitt första anfall när jag gick i mellanstadiet, sedan var det lugnt rätt länge. Från gymnasiet började det komma 1-2 gånger om året, men senaste åren har det ökat i antal och styrka. Förra gången höll jag på att spy, vilket aldrig hänt innan. (Pappa gör dock alltid det...)

Men det är något lättare för stunden, inte som tidigare idag. Nu trycker det bara lite i ögonen. Och är egentligen jättetrött, varför jag borde sova, men hela dagen är ju försvunnen liksom, så jag har ingen lust att sova.

Svar på tråden Nattchattare! Se hit!