Nattchattare! Se hit!
Någon annan nattuggla som vill ha sällskap här inatt? Du kanske jobbar eller bara inte har en anledning att sova
Hoppas vi hörs här!
/HR
Någon annan nattuggla som vill ha sällskap här inatt? Du kanske jobbar eller bara inte har en anledning att sova
Hoppas vi hörs här!
/HR
EdLi: vilken stil blev de?
kan inte skriva för mycket i fall min m2b läser, A-modell tror jag det kallas, med släp, brodyrer och lite pärlor
www.flickr.com/photos/puffprincess
om du vill se några av mina klänningar jag restaurerat, men varning. Det är mycket fluff
Inget dåligt arbete på dina klänningar!
Gillar den med svart liv.
Tack :) Den klänningen är från 2005, men livet är marinblått, rosorna och rosetten likaså. Sen har jag två klänningar till i det galleriet som är moderna. Resten är 90-talare
Ok, har dålig skärm på jobbet.
Har en moster som gifte sig på 90-talet, stor klänning med mycket spets och puff, låååångt släp.
Ja, dom klänningarna är sanslöst romantiska, men inte så moderna, snarare en glimt av ett romantiskt förflutet. Din faster var säkert sanslöst vacker! eller?
Kände kyrkomusikern i min hemkyrka så jag brukade smyga som tonåring för att få se klänningarna på somrarna. Då var det puff, 2-3 meter släp och stora krinolinkjolar med rosett bak.
Minnen det
Självklart var det vackert, var ju en sån klänning man själv skulle ha när man blev stor, men tiderna ändras. Det roliga med brudklänningar är ju att alla (nästan) är så fina. Det är det som gör det så svårt att hitta rätt.
Jo, och det blir lätt för mcket modetänk, det blir rätt och fel. Jag har aldrig hävdat att mina stilar är rätt, det är en stil av många
Sen uppmuntrar jag gärna brudar att våga vara prinsessor och köra med en lite mer täckt stil. Och får jag klä upp en sådan som du beskrev din faster vara så är jag överlycklig
Jag tror som sagt att det är på väg tillbaka. De maränger som kommer nu känns som ett steg åt det hållet, fast det är fortfarande ganska "tomt" upptill.