Inlägg från: prinsessan_ |Visa alla inlägg
  • prinsessan_

Bröstförstoring 10

Jag satt och läste igenom nästan hela tråden "bröstförstoring 9". Där fanns ju svaren på det mesta. Men jag undrar över en sak som ingen nämnde någonstans, om man nu gör en op och har en pojk- eller flickvän. Hur går det med sex och kärlekslivet? Kan man komma till eller blir det torka på den fronten i flera månader?

:)

• prinsessan_

Pickolina,

He he. Försiktig? Innebär det att ligga på ryggen och låta killen göra jobbet? :D

• prinsessan_

Tack Pickolina. Jag var bara lite nyfiken på hur det gick till. Nu vet jag :D

• prinsessan_

Misha**, tack för sextipset :D

Jag har inte gjort någon op, men har funderat på en bröstförstoring i snart 7 år nu.

• prinsessan_

Kul att ha kommit in i detta gäng. Väldigt roligt att läsa allt ni skriver :)

Jag undrar över lite saker...

1) Ni som har gjort en bröstförstoring, känns era vänner som en del av er kropp?
    Jag är rädd att brösten skulle kännas som mina silikoninlägg som jag har i bikinin (skavade och jobbiga) :D

2) Går det att få naturliga och sköna op:ade bröst? Är livrädd för att sluta upp med två barbie-bröst som pekar ut som två hårda bollar (ni förstår nog).

3) Har ni innan en op fått känna på någons tuttar? Då menar jag någon med bröstinlägg? Helst skulle jag vilja ha en rad med tjejer där jag bara kan klämma mig fram och jämföra. He he.

Mina måste kännas mjuka och naturliga. För jag gillar mina små bröst, men jag skulle vilja att de var större. I 10 år nu har jag känt mig okvinnlig och oattraktiv.
    Mina bröst slutade växa halvvägs när jag var 13-14 år och nu är jag 25.
    Är trött på alla bikinis med silikoninlägg, bh:ar med vadderingar, klänningar och toppar som jag inte kan ha utan bh.

Oj, långt inlägg :D

• prinsessan_

Oh, jo, en sak till.

När jag läste här inne blev jag alldeles till mig av alla positiva inlägg om VK (Viktoriakliniken).
    Men när jag sedan började läsa i plastikkirurgiforumet, läste jag mindre bra saker om VK, att de hade anmälningar osv.
    Har hört att han kan vara otrevlig, han som bossar där på VK, sånt är ju inte bra när det handlar om ett av mitt livs största beslut :)

Någon som känner till Plastikakademin i Linköping? Bor ju väldigt nära...

Priset är faktiskt mindre viktigt för mig, det viktiga är att jag känner att jag får vara på den bästa kliniken och får de snyggaste brösten. Ja :D

• prinsessan_

Men en konsultation kostar ju flera hundra kronor. Känns som att det blir dyrt då jag är så osäker :(

• prinsessan_

Det är sant.
    Nu står det mellan VK och Plastikakademin. Jag är fortfarande övertygad om att kirurgen på VK gör de snyggaste tuttarna (även om jag även har hört att han stressad och inte så trevlig ibland) :)

• prinsessan_

Snigelsteg skulle det så ;)

• prinsessan_

Polstjärnan,

Jag känner igen mig mkt i dina funderingar. Just att pendla mellan att känna att man kanske borde vara nöjd - men att ändå önska och sakna något - tills att oroa sig för riskerna. En del verkar kunna operera sig utan att oroa sig för mkt, men jag är en kronisk tänkare, och jag är rädd att jag efter min operation skulle ligga vaken på nätterna och känna på brösten och kanske oroa mig för veckbildning och gud vet vad.

Men jag vet också att jag under 10 års tid har längtat efter att få ha bröst. Jag är trött på mina bh:ar som är fyllda med inlägg, trött på att inte vilja visa mig på stranden utan silikoninlägg i bikinin. Trött på att aldrig få känna mig kvinnlig, vacker och sexig inför min sambo (eller mig själv, för den delen).
    Jag vill inte känna såhär resten av livet.

Förstår hur du menar med, man kanske skulle nöja sig med det man har? Så har jag tänkt länge - och visst, det går ju. Jag kan NÖJA mig. Men jag vill kanske inte bara vara nöjd längre. Jag vill vara LYCKLIG i min kropp, det korta livet jag lever här på jorden. Det är mitt nya motto :)

Ska bli kul att följa dig och se vad du bestämmer dig för!

Svar på tråden Bröstförstoring 10