Bröstförstoring 10
Misha** och Abra,
måste bara tacka för era fina svar på mina frågor, innan jag glömmer bort det.
blir glad att alla här tar sig tid för en nybörjare som jag :D
Misha** och Abra,
måste bara tacka för era fina svar på mina frågor, innan jag glömmer bort det.
blir glad att alla här tar sig tid för en nybörjare som jag :D
Oh, nu har jag bestämt mig för en op. Läser på om riskerna och blir (konstigt nog) mer och mer säker för varje dag. Känner att det är så lite risker med en op idag och att det kommer att gå bra för mig. Har ju sååå länge velat ha tuttar nu! :D
Har varit sugen på både VK och Plastikakademin i Linköping. Dock lutar det mer mot VK på grund av avstånd mellan bostad och klinik (= VK är närmare). Dock undrar jag lite saker om VK:
1) Lägger Charles snittet i armhålan? Eller ev runt bröstvårtan?
2) Varför föredrar han de anatomiska? Jag vill lägga in de runda. På deras hemsida visar han bla. bara de anatomiska?
Sedan undrar jag lite andra saker. Kan man flyga med sina nya boobies? He he :)
Om någon vill visa op:ade bilder för mig blir jag väldigt glad och tacksam. Är väldigt nyfiken på det eftersom jag snart själv kommer att gå igenom en op.
Min e-mail: han_och_hon_(at)hotmail.com
snuttungen,
vad valde du? jag har bestämt mig för implantat osv, men kan inte bestämma mig för vart jag vill ha ärret...
Hur mycket tycker du att dom syns snuttungen? Jag har hört att ären blir väldigt osynliga om man lägger dem runt bröstvårtan. Men att skära där, huu, det låter otäckt :(
Ha det så sköööönt på Kreta Abra!
Show off your new friends ;)
uncovered,
jag tittar gärna på dina ärr. vart opade du dig? jag skulle gärna få mina i armhålan, men jag tror inte att Charles på VK gör det.
min mail är hur som helst;
han_och_hon_@hotmail.com
tack rara du :)
peisy,
jag har hört att ärren runt bröstvårtan blir nästintill osynliga. är det så? kan man kanske få se en bild?
jaa, det är många val. alldeles för många. jag vill ju bara ha boobies :D
Oh, simning, badhus. Väcker ju minnen detta :)
Jag slutade åka på badhus när jag började skämmas för min kropp och insåg att jag alltid skulle vara plattbröstad.
Visst är det löjligt egentligen?
Kommer ihåg att jag inte vågade duscha utan badkläder innan och efter också. Sedan dess har jag inte varit där.
Nu sitter jag här och funderar på en op. Men velar. Alla börjar tröttna på mina tråkiga och ångestfyllda inlägg. Medan jag bara tänker och tänker diskuterar alla andra cc, profil och kirurg. Skulle vilja prata med någon om alla denna osäkerhet :(
Tack snuttungen. Vad söt du är :)
Jag vet hur jag själv känner. Jag vill ge det här en chans, en op alltså. Har känt såhär i 10 år nu och det går inte över. Känslan blir snarare starkare. Men jag önskar att jag kunde få lite stöd. Min sambo är helt emot en op. Han tycker jag är galen. Och när hans reaktion är sådan blir jag såklart kluven mellan vad mitt hjärta säger och vad han säger. Han är ju mitt hjärta också. Kan liksom inte ignorera hans tankar. Så ibland undrar jag om han inte har rätt. Jag kanske är galen som funderar på en op ;)
gabbe,
det var länge sedan jag slutade gå på badhus, duscha offentligt och basta. säkert 10 år sedan.
ska bli kul att kunna göra "normala" saker igen och känna att man mår bra och trivs i situationen!
snuttungen,
min sambo blir nästan arg varje gång vi pratar om det. jag har försökt förklara min känsla av att sakna mina bröst (och att jag har saknat dem/känt mig halv i närmare 10 år nu). då säger han bara "men jag älskar ju dina små bröst, små bröst är ju finast, jag hatar stora bröst, om jag ääälskar dina bröst borde väl det räcka?". han förstår inte att jag också vill ÄLSKA dem.
sedan tror jag att han är rädd för riskerna. det var jag också från början. men nu känner jag mig så pass påläst att jag vet att dom är små. och jag är beredd att ta den risken.
man riskerar ju sitt liv varje dag, varje gång man korsar en gata för att gå till butiken och köpa mjölk :)
har sett i många forum att männen/pojkvännerna är skeptiska mot bröstförstoringar. pga. att de ääälskar sina tjejers bröst. men efter en op. brukar de medge att de gillar de nya tuttisarna minst lika mkt. så det brukar ordna sig!
måste fråga er alla här, tycker ni att jag är för ung som opar mig? jag är 25. känns som att jag har väntat på det här länge. mina bröst slutade växa när jag var 13-14. så i 10 år har jag gått och tänkt på det här (vill gå vidare nu).
jag är inte säker på att jag och min sambo vill ha/kommer att få barn. så jag planerar inte min op efter ev. barn. om det ändå skulle bli ett litet barn är det inte aktuellt förrän om kanske ännu 10 år. och jag har hört ganska många som ammat och haft jättefina bröst efteråt också, bara lite mer naturliga.
känns som det är dags nu.
men tanken på att behöva byta dem vart 10:e år känns ju inte så upphetsande. hur tänker ni inför det? när tar man ut dem och låter kroppen vara som den är? när man är 50? 60? 70? :)
om jag opar mig nu när jag är 25 och får göra om dem vid säg, 35, en tredje gång vid 45, en fjärde gång vid 55. blir ju mkt pengar!
jag kan inte låta bli att tänka på sånt här, jämt!
tack alla rara för svar!
jag har förklarat för min pojkvän att jag inte vill ha några jättebröst, verkligen inte. jag vill faktiskt bara få lite rundare och fylligare bröst (max c-kupa). mina bröst är fina men dom är så platta och jag känner mig så okvinnlig i varje klädplagg jag bär. har försökt förklara för honom. tänkte i nästa steg att jag skulle visa honom lite bilder på mina "drömbröst" och se vad han tycker. men jag drar mig, för varje gång vi pratat blir han väldigt tjurig. och säger bara att han vill bara ha mina bröst. så han ger det inte ens en chans. att lyssna på mig.
jag är säker på att han skulle älska mina nya bröst också. och han skulle framför allt älska den glädje de skulle ge mig!
Sirili skrev 2007-09-09 01:14:54 följande:
på viktoriakliniken är det väntetid bara ca 1 månad.
nu behöver jag lite smakråd :)
det står mellan gunnar kratz på plastikakademin i linköping och ivan letterfors på kkab i jönköping/falköping. två män som opererat länge och verkar kunna sin sak, inga anmälningar osv.
vem ska jag välja? vad har ni för erfarenheter av dessa två?
sirili,
jag förmodar att du har läst lite i plastikkirurgiforumet? för där har jag också läst om en tjej som fått ett hål i bröstet efter en op hos honom. ja, visst verkar han snäll och en sån kirurg som tar emot sina patienter snabbt efter en komplikation, men det är ju dåligt på det sättet att då får denna inga anmälningar.
jag har läst mkt om gunnar kratz på plastikakademin, men desto mer om kkab (kosmetisk kirurgi) och då om ivan letterfors. han ska ha opererat i över 20 år läste jag här i forumet. de har även bra priser pga att de inte har någon egen klinik utan opererar på falköpings och jönköpings sjukhus.
från början ville jag ju opa mig på viktoriakliniken, men jag vill ha runda geléhallon och jag har märkt att charles bara vill använda anatomiska. därför började jag fundera på kkab och plastikakademin. tusen tack för ditt svar!
hört något om kkab och ivan letterfors?
kramis
tack sirili för dina svar!
jag hade ingen aning om att gunnar har en fanclub på plastikkirurgiforumet, har bara hört om en tjej som opat sig där!
visst är även plastikkirurgiyrket ett hantverksyrke :)
jag vill verkligen komma till en av de bästa!
på tal om charles verkar han vara väldigt bestämd över att opa med sina anatomiska. har tittat på hans sida och gillar inte riktigt den looken. jag gillar det naturliga, men det naturligt runda. kan inte förklara, men gillar runda bröst.
hade en vän som var där på konsultation och hon ville ha runda med då fick hon bara höra att hon borde välja anatomiska. så att ryktet om att han helst vill arbeta med det börjar ju sprida sig. hon blev sedan så osäker och valde kkab och är idag jättenöjd.
ja, det löser sig! nu ska jag på konsultation till kkab den 12 oktober! :)