Inlägg från: Juni2008 |Visa alla inlägg
  • Juni2008

Bröstförstoring 10

celesta

Jag ska lägga in 450cc, runda, hög profil. Vill ha en C-kupa.
    Har idag en obefintlig, urammad a-kupa.
    Jag har tomma bröst upptill och därför rekomenderade han ett runt implantat.
    Jag fick se före/efter bilder.
    Jag vet faktiskt inte vad för stygn han gör.
    Jag ska vara där tidigt en fredag morgon och till mig har dom sagt att jag får åka hem på eftermiddagen.
    Efter att jag kollat runt lite och hört om hur dåligt man mår och hur ont man har så skrev jag ett mail till Leif och beskrev att jag var lite orolig för att åka hem om man har väldigt ont osv...
    Men han sa att jag inte skulle vara orolig. Dom skulle inte skicka hem någon om det var något som inte var som det skulle.
    Och det där med medicin och smärtstillande trodde jag ingick i priset. Men jag får nog kolla upp det. Tack för frågan..
    Operationen kostar 42000

Har gått ner en del i vikt sen konsultionen så jag ska nog ringa och fråga om jag kan komma upp en gång till så han får titta. Tänkte om något på min kropp har ändrats så han vill göra något annorlunda.

Kram

• Juni2008

Abra

Jag vill ju självklart att brösten ska synas under klänningen. Men jag vill ju inte att dom ska vara runda upptill mot hakan så det ser helfejk ut. Utan jag hoppas ju att dom hängt till sig så det ser rätt naturligt ut. Men större en vanligt.

• Juni2008

Var det någon här som opat brösten och gjort en bukplastik på samma gång?

Jag ska ju opa brösten i oktober, men har kommit på att jag även vill göra en bukplastikoperation.

Grejen är den att jag vill ju inte opa magen på samma ställe som jag ska opa brösten.
    Hur sjutton gör man då.
    Är man kapabel till att opa magen någon vecka efter man har gjort brösten?

Det känns väldigt jobbigt att vänta till ett senare tillfälle för att opa magen när man liksom kan göra det typ samtidigt

• Juni2008

Swing

Jo det skulle jag också vilja. Men Eriksbergskliniken gör inga sådana operationer om jag förstått rätt?

• Juni2008

Någon som vet någon klinik som gör båda bröstforstoringar och bukplastik.
    Som ni kan rekomendera.
    Blev lite bråttom. Vill ju opa mig nu när jag har bokat en tid.
    Men samtidigt så vill jag göra en bukplastik kom jag just på.
    Så nu måste jag nog byta klinik.

• Juni2008

Abra

Har du några förslag på kliniker i stockholm som göra båda ingreppen?
    Så jag kan börja någonstans.

KRam

• Juni2008

Polstjärnan

Tack så mycket för förslaget men VK är inget alternativ för mig.
    Har varit där på konsultation och det kändes inte bra för fem öre.
    Sen tycker jag att han är dyr och dryg.
    Tyvärr.

Men jättesnällt att du ville hjälpa till.
    Fler förslag?

• Juni2008

Tack så mycket Abra och Misha för att ni vill dela med er av era erfarenheter.
    Jag har idag ringt till strandkliniken och bokade en konsultation nu på torsdag.
    Jag hoppas att allt känns bra så jag kan boka om min operation dit istället.
    Då blir det både en bröstförstoring och en bukplastik.

kram

• Juni2008

Jag har idag varit på konsultation på Strandkliniken och allt känns jättebra.
    Har nu bokat en tid för bröstförstorin (som sedan tidigare var bokat på eriksbergsklinken) och en bukplastik op. Ville göra båda på samma gång och bytte därför klinik.
    Nu till min fråga. Jag läste i papprerna jag fick att kirurgen inte sjukskriver utan att det är upp till var och en att ta ledigt från sitt jobb.
    Har det varit så för er?
    Jag har inte en möjlighet att vara hemma en månad från jobbet gratis.
    Får rinag imorn och kolla om det verkligen är så att jag inte blir sjuksriven.

Ha det

• Juni2008

Jag pratade med en annan kompis som sa att kirurgen inte kunde skriva plastikkirurgi för då skulle inte försäkringskassan gå med på det.
    Dom betalar inte skönthetsingrepp.
    Något ni hört?

Svar på tråden Bröstförstoring 10